Nekromanti [Anmälan] Varginfluensan

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Först var det Svininfluensan, sedan Fågelinfluensan. Nu sprider sig en ny smitta över jorden, mycket farligare och pälsigare än tidigare farsoter, nämligen Varginfluensan.


Hej allihopa! Nu var det längesedan det hölls ett varulvsspel, så jag tyckte det var dags. Med spelstart söndag den 16:e februari tänkte jag köra mitt spel Varginfluensan.

Det speciella denna gång är att rösterna ligger kvar på spelarna mellan rundorna. Om tre spelare röstar på Snubbe A i första rundan och sedan fyra spelare röstar på Snubbe A i andra rundan så betyder det att han vid andra rundans rösträkning har sju röster på sig.
(Jag erkänner att detta inte är min idé i grunden, utan något som någon nämnde i förbifarten under en diskussion förra året. Jag minns dock inte vem det var, men ville ändå nyttja idén.)

Spelet kommer vara flufflöst (utöver att jag tänker mig att de ackumulerande rösterna spelar in på smitto-temat), men kan ha speciella förmågor som relaterar till rösterna.

Spelstart – söndag 16:e februari (anmälan stänger lördag 15:e)

Inläggstak – 10 (det ges två varningar sammanlagt under spelet, sedan diskning)

Man diskas om man inte skriver varje runda

Anmälda:
1. Konrad
2. Vimes
3. Empiricus
4. Trasapa
5. Mukwa
6. Basse
7. Brynolf
8. Xyas

Glöm inte handspriten!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Need more info:
Hur långa är rundorna?
Hur ligger rösterna kvar? Säg att jag röstar på KK i första rundan och på Vimes i andra, då har jag alltså två röster i andra rundan; en på Vimes och en på KK?

I övrigt är jag försiktigt positiv till att delta, men väntar med definitivt besked.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
anth said:
Need more info:
Hur långa är rundorna?
Hur ligger rösterna kvar? Säg att jag röstar på KK i första rundan och på Vimes i andra, då har jag alltså två röster i andra rundan; en på Vimes och en på KK?

I övrigt är jag försiktigt positiv till att delta, men väntar med definitivt besked.
Nä, så här:

R1
Basse hängs med 5 röster
Vimes får 4 röster
anth för 3 röster

R2
Vimes börjar med fyra röster på sig.
Anth börjar med tre röster på sig.

Eller?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Första och andra rundan håller på i tre dagar. Resterande två. Rundorna kommer avslutas 22.00.

Rösterna fungerar precis som Mukwa beskriver det.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
LJSLarsson said:
Första och andra rundan håller på i tre dagar. Resterande två. Rundorna kommer avslutas 22.00.

Rösterna fungerar precis som Mukwa beskriver det.
Har jag läst dåligt och är trög eller menar du som så att om jag tex röstar på kk i första, två till röstar på kk också. Han har 3 röster med sig i r2 om han inte blit hängd. Om jag röstar på basse i r2, har kk fortfarande 3 röster då? Om ja, då kan jag alltså rösta kk igen i r2 och han får fyra röster?

Bajs va dålig jag är på att förklara. Jag fattar att de är slutröster som räknas...
Ligger rösterna kvar tills den som röstat byter röst eller är rösthögen man får med sig in i varje ny omgång orubblig?

Säg att jag ensam väljer att rösta på trasan VARJE runda (högst troligt) startar han då r4 med 4 röster?

Hastfer out.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Hastfer said:
Säg att jag ensam väljer att rösta på trasan VARJE runda (högst troligt) startar han då r4 med 4 röster?

Hastfer out.
Ja, om vi bortser från att du räknat fel och han bara har tre röster på sig (han börjar ju runda 1 med noll röster).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Basenanji said:
Basse hängs med 5 röster
Vimes får 4 röster
anth för 3 röster
Vaddå? Jag vill inte bli hängd?! Jag är bybo, goddammit!

:gremmad:
Det sjuka i det ovanstående är ju att jag skulle fått fyra röster!? Vad är det för vridna människor som röstat på mig och vad har de för argument?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Vimes said:
Basenanji said:
Basse hängs med 5 röster
Vimes får 4 röster
anth för 3 röster
Vaddå? Jag vill inte bli hängd?! Jag är bybo, goddammit!

:gremmad:
Det sjuka i det ovanstående är ju att jag skulle fått fyra röster!? Vad är det för vridna människor som röstat på mig och vad har de för argument?
Ja, asså. Jag försökte ju vara pedagogisk och hämta exempel från verkliga livet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Mukwa said:
Ja, asså. Jag försökte ju vara pedagogisk och hämta exempel från verkliga livet.
Fråga: har jag någonsin, trots en fantasiljon spelade varulvsspel, blivit utröstad som bybo? Nä, precis. Så om du menar att jag skulle ligga bra till för utröstning Mukwa, då lär du mena att jag är ulv. Och i så fall får du gärna börja producera lite argument för detta, istället för att bara komma med antydningar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,460
Först när jag läste det där kände jag att "Åh, Vimes är på min sida och har genomskådat Mukwa!"...

...sen börjar jag undra om det inte kan vara så att vi har hittat två ulvar i en smäll?!

Det är liksom ulvaspel 1A att börja jiddra med varandra för att se "aktiv" ut.

Plus: killar – ALLA vet att ni inte använder handsprit efter toalettbesök. Det är inte bara jävligt snuskigt, det är också himla ofräscht.

Skärpning!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,596
Location
Huddinge
Inte för att jag planerar att vara med, men riskerar inte det här att leda till att de sista rundorna är röstningen värdelös eftersom alla redan har så stora skillnader i antalet röster så att det redan är uppgjort vem som kommer åka.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Lu-kaazh said:
Inte för att jag planerar att vara med, men riskerar inte det här att leda till att de sista rundorna är röstningen värdelös eftersom alla redan har så stora skillnader i antalet röster så att det redan är uppgjort vem som kommer åka.
Jag tycker det skall bli kul att se hur byn förhåller sig till den utmaningen. Jag går dock in och säger att folk inte bör diskutera lösningar och förhållnigssätt till den regeln nu, för då kommer det bara utmynna i en metadiskussion (" varför tyckte du si och så i anmälningstråden i jämförelse med hur du tycker nu, din ulv").

Alltså: att diskutera hur regeln fungerar i denna tråd är okej, men diskutera inte hur du eller byn bör spela i förhållande till den
 
Top