Nekromanti [Anmälan] Varginfluensan

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Larsson! Om vi inte blir så många fler tycker jag att du ska överväga att skippa inläggstaket.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Basenanji said:
Vimes said:
Mukwa said:
Ja, asså. Jag försökte ju vara pedagogisk och hämta exempel från verkliga livet.
Fråga: har jag någonsin, trots en fantasiljon spelade varulvsspel, blivit utröstad som bybo? Nä, precis. Så om du menar att jag skulle ligga bra till för utröstning Mukwa, då lär du mena att jag är ulv. Och i så fall får du gärna börja producera lite argument för detta, istället för att bara komma med antydningar.
Först när jag läste det där kände jag att "Åh, Vimes är på min sida och har genomskådat Mukwa!"...

...sen börjar jag undra om det inte kan vara så att vi har hittat två ulvar i en smäll?!

Det är liksom ulvaspel 1A att börja jiddra med varandra för att se "aktiv" ut.

Plus: killar – ALLA vet att ni inte använder handsprit efter toalettbesök. Det är inte bara jävligt snuskigt, det är också himla ofräscht.

Skärpning!
Är du vaken Lars, är du vaken Lars?
Har du tvättat händerna, tvättat händerna?
Är du vaken Lars, är du vaken Lars?
Har du borstat, borstat tänderna?

Jag är vaken mor, jag är vaken mor.
Jag har tvättat händerna, tvättat händerna.
Jag är vaken mor, jag är vaken mor,
men jag glömde, men jag glömde tänderna.

Du är duktig Lars, du är duktig Lars,
som har tvättat händerna, tvättat händerna!
Men hur kan du Lars, men hur kan du Lars,
Men hur kan du glömma borsta tänderna!

Jag är duktig mor, jag är duktig mor,
Som har tvättat händerna, tvättat händerna.
Men jag luras mor, men jag luras mor.
Jag har borstat, jag har borstat tänderna!
Ha ha ha, det gjorde jag bra!
Ha ha ha, det gjorde jag bra!
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Vimes said:
Larsson! Om vi inte blir så många fler tycker jag att du ska överväga att skippa inläggstaket.
Tyvärr, men jag väljer att behålla inläggstaket denna gång.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Sorry, jag hoppar detta varulvsspel.
Ska ägna mig åt speltest av Arferts Svenska Kulter istället.
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
Hej,

Jag tänkte kolla om ni skulle kunna tänka er att använda den nya servern för att köra detta spel.

Det skulle bli ett bra test för det servern så kan ni se vad som borde ändras och liknande.

Skicka mig ett PM om detta vore intressant.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Spider Jerusalem said:
Hej,

Jag tänkte kolla om ni skulle kunna tänka er att använda den nya servern för att köra detta spel.

Det skulle bli ett bra test för det servern så kan ni se vad som borde ändras och liknande.

Skicka mig ett PM om detta vore intressant.

Cool! Kan vi inte få rollnamn av Larsson och spela inkognito? Det vore frääänt. K.K åker väl dit ändå men det kanske kan ge en ny dimension.

Åh att skicka pm blir direkt ulvigt. Givet kan alla vars osynliga. Coolers.
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Konrad Konvalj said:
Cool! Kan vi inte få rollnamn av Larsson och spela inkognito? Det vore frääänt. K.K åker väl dit ändå men det kanske kan ge en ny dimension.
Kolla med Spidde hur det fungerar att byta namn på det nya forumet.
Det har nämligen varit en av de mer oklara sakerna iom forumsflytten. :gremsmile:
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,329
Klart vi ska, förutsatt att Larsson godkänner det, köra över nya servern. Chippchipp
 

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Joined
13 May 2011
Messages
2,245
Location
The City
anth said:
Konrad Konvalj said:
Cool! Kan vi inte få rollnamn av Larsson och spela inkognito? Det vore frääänt. K.K åker väl dit ändå men det kanske kan ge en ny dimension.
Kolla med Spidde hur det fungerar att byta namn på det nya forumet.
Det har nämligen varit en av de mer oklara sakerna iom forumsflytten. :gremsmile:
Man kan byta namn som man vill just nu.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Spider Jerusalem said:
Hej,

Jag tänkte kolla om ni skulle kunna tänka er att använda den nya servern för att köra detta spel.

Det skulle bli ett bra test för det servern så kan ni se vad som borde ändras och liknande.

Skicka mig ett PM om detta vore intressant.
Hej, jag har inget emot att vi kör på det nya forumet. Det är väl den här länken det skulle gälla?:
http://188.126.95.149/rollspelnu/forum/forum/övriga-forum/varulvsspel

Jag skickar dock fortfarande roll-pm via detta forum, så att det inte blir något knas och Basse får alla roller.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Brynolf said:
Anonymt lir låter fränt, om det klaffar med larssons planer.
Ja, låt oss ta vara på möjligheten och köra anonymt denna gång. Jag får bara tänka på hur man utför det praktiskt.

Jag bör dela ut namnen, så att ingen väljer namn som "Musikälskande konspirationsteoretiker" eller "IloveNorrland". Jag heter fortfarande LJSLarsson på det nya forumet, så folk kan helt enkelt pm:a mig från sina nya profiler så skickar jag de nya namnen i samband med rollerna.

Skall det vara förbjudet att avslöja vem man är, eller frivilligt?

Skall det avslöjas vem man var när man åker ut?

Finns det något annat knasigt vi bör tänka på i förväg?
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Spider Jerusalem said:
Hej,

Jag tänkte kolla om ni skulle kunna tänka er att använda den nya servern för att köra detta spel.

Det skulle bli ett bra test för det servern så kan ni se vad som borde ändras och liknande.

Skicka mig ett PM om detta vore intressant.
Du har inte lust att vara med, Spidde? Då blir det åtta spelare, vilket är ett jämnt och bra antal för varulvsspel.
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
LJSLarsson said:
Spider Jerusalem said:
Hej,

Jag tänkte kolla om ni skulle kunna tänka er att använda den nya servern för att köra detta spel.

Det skulle bli ett bra test för det servern så kan ni se vad som borde ändras och liknande.

Skicka mig ett PM om detta vore intressant.
Du har inte lust att vara med, Spidde? Då blir det åtta spelare, vilket är ett jämnt och bra antal för varulvsspel.
Inte för att Spidde inte får vara med, men jag är gärna med som åttonde spelare. Är dock bortrest fram till måndag lunch, men jag gissar att första rundan är längre än så?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Nya forumet - det finns grejer som ställer till det med anonymiteten... t ex att vissa har varit där tidigare osv. Det är ganska lätt att luska ut vem jag är, även om jag ändrar användarnamn.

Med det sagt tycker jag att vi gott kan lira på nya forumet.

Tips:

Ställ in Hybridvisning och ändra till "visa 40 inlägg" (det är max).
 
Top