Nekromanti [Anmälan] Varginfluensan

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Mukwa said:
Nya forumet - det finns grejer som ställer till det med anonymiteten... t ex att vissa har varit där tidigare osv. Det är ganska lätt att luska ut vem jag är, även om jag ändrar användarnamn.
Jo, det går ju att lista ut vem som är vem med lite detektivarbete, men det får vi se som en del av spelet. Jag tycker ändå det är värt att testa. :)
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
xyas said:
Inte för att Spidde inte får vara med, men jag är gärna med som åttonde spelare. Är dock bortrest fram till måndag lunch, men jag gissar att första rundan är längre än så?
Finns det stjärterum, så finns det xyasrum.

Tänkte inte att åtta var max, tänkte bara att det hade varit bra att vara minst åtta.
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
LJSLarsson said:
Mukwa said:
Nya forumet - det finns grejer som ställer till det med anonymiteten... t ex att vissa har varit där tidigare osv. Det är ganska lätt att luska ut vem jag är, även om jag ändrar användarnamn.
Jo, det går ju att lista ut vem som är vem med lite detektivarbete, men det får vi se som en del av spelet. Jag tycker ändå det är värt att testa. :)
Jo, men jag är redan registrerad och har redan postat en massa inlägg på forumet. Så även om det går att lista ut vilka de andra är så är det lättare att lista ut vem jag är.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,366
Men kan inte bara spidde fixa någora fejkkonton åt oss? Måste Mukwa byta namn på sitt riktiga konto?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,562
Alltså mina intellektuella begåvningar står i brand just nu så jag hoppas att ni orkar uppbringa det mesta av ert tålamod, men...

...vi kan väl bara hitta på några sjyssta ID:n bara för det här spelets skull? Dvs om Mukwa har reggat ett redan så kan han väl regga ett nytt?

Och om folk reggar *nya* konton kan vi ju komma överens om hur de ska se ut så att chansen att lista ut vem som är vem minskar, typ: alla måste välja en superhjälte/en romanfigur ur Balzacs författarskap/indisk gudinna/etc.

Eller? Borde jag ta några järntabletter (prffhiihihi...) och bara gå och lägga mig?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,562
...och Larsson skickar roll-PM till våra "riktiga" wrnu-adresser.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,659
Location
Stockholm
Ok, hur gör vi det här nu då rent praktiskt? Jag antar att vi man måste skapa en ny användare på det nya forumet? Kan man göra det själv utan vidare, eller måste spider "låsa upp"?

Jag röstar för att:
...vi kör anonymt. Mukwa och andra som av olika anledningar kan avslöjas pga tidigare aktivitet får gärna skapa nya konton om de orkar, men det behöver inte vara tvång. Själv skulle jag nog dra mig för det, då det verkar jåbbit.
...Man får reda på döda spelares sanna identitet
...ooga!
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Spider Jerusalem said:
anth said:
Konrad Konvalj said:
Cool! Kan vi inte få rollnamn av Larsson och spela inkognito? Det vore frääänt. K.K åker väl dit ändå men det kanske kan ge en ny dimension.
Kolla med Spidde hur det fungerar att byta namn på det nya forumet.
Det har nämligen varit en av de mer oklara sakerna iom forumsflytten. :gremsmile:
Man kan byta namn som man vill just nu.
Betyder detta at jag ska vänta med att skapa en namnbytartråd på nya forumet tills detta varulvsspel är färdigt? :gremsmile:
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Brynolf said:
Ok, hur gör vi det här nu då rent praktiskt? Jag antar att vi man måste skapa en ny användare på det nya forumet? Kan man göra det själv utan vidare, eller måste spider "låsa upp"?

Jag röstar för att:
...vi kör anonymt. Mukwa och andra som av olika anledningar kan avslöjas pga tidigare aktivitet får gärna skapa nya konton om de orkar, men det behöver inte vara tvång. Själv skulle jag nog dra mig för det, då det verkar jåbbit.
...Man får reda på döda spelares sanna identitet
...ooga!
Jag gillar tanken på att köra anonymt, så jag ger mitt +1 till det.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Brynolf said:
Jag röstar för att:
...vi kör anonymt. Mukwa och andra som av olika anledningar kan avslöjas pga tidigare aktivitet får gärna skapa nya konton om de orkar, men det behöver inte vara tvång. Själv skulle jag nog dra mig för det, då det verkar jåbbit.
...Man får reda på döda spelares sanna identitet
...ooga!
Låter bra.
Jag har gjort en passande lista med namn som jag delar ut i samband med spelstart.

Ulvar bör förstås få prata med varandra utan att behöva dölja sina identiteter sinsemellan.

Jag tänker inte göra det straffbart om man avslöjar vem man är, och jag tänker inte heller lägga in förmågor (för tex ulvarna) där de får fördel av att lista ut vem som är vem. Jag tänker att det nämligen kan vara något som hämmar folks spel: "Nej, jag skall nog inte skriva så glatt och trevligt som jag brukar, då listar varulvarna ut vem jag är."

Men om folk skulle tycka att just det var intressant så kan man köra ett nytt spel i framtiden där vi gör fejkkonton och råkar illa ut om man listor ut vem som är vem. Kanske ett spel med spiontema... *ögonen börjar gnistra av roliga spelmöjligheter*

Nä, jag får lugna mig lite. Poängen med Varginfluensan är att testa släpande röster, med anonymitet som en rolig bonus. Ett fullfjädrat anonymspel - med knasiga förmågor och konsekvenser - får vara ett framtida projekt.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Vimes said:
När är spelstart!!!?
På månda... *läser vad jag skrivit i början av tråden*... lite senare idag förstås. Skickar roller och startar ny tråd när jag kommit hem, sitter på telefonen just nu.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
LJSLarsson said:
Vimes said:
När är spelstart!!!?
På månda... *läser vad jag skrivit i början av tråden*... lite senare idag förstås. Skickar roller och startar ny tråd när jag kommit hem, sitter på telefonen just nu.
All info per pm med inkognitonamn+roll och länk till nya forumet vore fint.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Så, har skickat roller och skapat en tråd för spelet HÄR . I rollerna jag skickat har jag även skrivit vilka namn ni skall använda under spelets gång.

Jag upptäckte dock att jag inte vet hur man byter namn på sina profiler. Spidde har tidigare sagt till mig att det inte skall vara svårt, så om man skapar ett nytt konto och ger den det namnet så skall det inte vara svårt att ändra till sitt riktiga efter spelet. Jag vet dock inte just nu hur man gör för att ändra sitt namn till spelnamnet om man redan skapat ett konto och börjat posta på forumet. Återkommer om det.
 

LJSLarsson

Hero
Joined
11 Mar 2008
Messages
1,513
Så, har researchat hur man gör för att byta namn på konton på det nya forumet.

Man pm:ar Spider Jerusalem och så går han in och gör det manuellt.
 
Top