Varulv [Anmälan] Vampyrernas maskerad

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
vampyrbanner.png

Camilla är den populäraste vampyren i staden, och nu ska hon hålla maskerad! Alla som är någon ska komma; det blir kul! Men alla är inte välkomna hem till Camilla. En maskerad betyder att vissa personer, som inte är Camillas vänner utan som bara vill sabba, kan komma att smyga sig in! För Camillas skull måste ni hitta dem och tömma dem på blod innan de gör samma sak med er. Ryktet säger att om sabbarna lyckas ta kontrollen över festen kommer de att visa Camilla och alla gästerna sina diabilder! Detta måste förhindras till varje pris.

För er som spelat mina tidigare spel så vet ni grejen: Det är öppen mekanik, det är klassiskt varulvsspel med en twist som alla känner till i spelets början. Twisten den här gången är relativt subtil, men det sade jag om Bunkerbomber också, och där blev det en rätt stor skillnad. Jag tror att det här kan bli riktigt intressant, och är spänd på att se vad ni kommer att göra med det. Utmaningen kommer alltså inte att vara att lista ut mekaniken, utan att försöka komma fram till hur man bäst ska hantera den för att få övertaget mot motståndarlaget.

Anmälan öppnar nu och står öppen till och med måndag 15/1. Spelet börjar på morgonen onsdag 17/1 och kommer att ha två tvådagarsrundor, följt av endagarsrundor till spelslut. Det vore fint om vi fick in lite folk, för jag tror att det här är ett koncept som blir ballare med fler deltagare.

Sann makt kan inte förstöras.

Vill ni gå på maskerad?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
@Genesis jag kan ytterst lite om Vampire the Masqerade men inser med min gudalika intuition att det här varulvsspelet kan vara inspirerat och baserat på White Wolf-spelen. Borde jag (och andra mugglare) läsa på?
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,739
Location
Göteborg
@Genesis jag kan ytterst lite om Vampire the Masqerade men inser med min gudalika intuition att det här varulvsspelet kan vara inspirerat och baserat på White Wolf-spelen. Borde jag (och andra mugglare) läsa på?
Alltså, jag har inte läst på. Jag har bara gjort några dåliga ordskämt. Och all mekanik är ju som sagt öppen, så jag vet inte vilken fördel man skulle kunna få av att ha koll. Det är bara ett dåligt försök att rekrytera @God45 till varulvsspel, egentligen.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
798
Det är inte utan en viss melankoli jag noterar att Carmilla, min vän genom evigheten, valt att modernisera sitt namn. Nåja, tänker jag, det är inte första gången ett av nattens barn försöker hinna ikapp tidens vind.

Jag doppar min fjäderpenna i kraniet av ett siamesiskt tvillingpar som vilar på mitt skrivbord av ebenholts och försöker minnas när jag skaffade det, men det går inte längre. Jag författar mitt svar, att jag självklart kommer deltaga, och räcker över brevet till min trogna Renfield. ”Blut ist leben” svarar han och backar bugande ut genom dörren.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,492
Medan jag tycker att det är en superkul premis och jag uppskattar försöken att dra in mig... så måste jag tacka nej. Jag blir arg och ledsen på riktigt av att spela varulv. Men lycka till och hoppas att ni vinner! :)

Sabbarna är årets bästa ordskämt föresten! Rank S+! :D :gremgrin:
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
”It’s s a beautiful day.
My humble apologies. Forgive my ignorance. I have recently arrived from abroad, and I do not know your city.
Please. Permit me to introduce myself.
I am Prince Sidd of Szwedzia”
I am your servant.
I have crossed oceans of time to find you and joined our noble masquerade long before Vimes.”
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Om jag inte räknar fel är vi nio nu! Men eftersom Genesis lovar en fet spelupplevelse om vi har fler deltagare vill jag ruska liv i:

@Skarpskytten (pluspoäng för referenser till Gustav IIIs maskerad!)

@Lukas erkänn att du är svag för fri samberättar-vampyrspel! Well, here you got it!

@Hellzon var det länge sen man såg till! Borsta av dig dammet och bums in i spel!

@Empiricus kan överse blodtransfusioner och skilja på blodgrupper! Det här blir (blod)plätts-lätt!

@Octagonal borde kunna hindra sabbet! Eller är han sabotören igen!?

@Brynolf lär kunna se skillnad på blodsugande vampyr och diabildsentusiast! (Om man måste välja?)

Vilka har jag missat? Skulle ju bli jätteglad om Recca eller @Korpa var med för varulvsspelen blir så tråkigt korvfestiga…
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,567
Location
Oktoberlandet
Det var en honningsfälla. Alla bybor vet att jag ska vara med. Alltså:

Röst: @Hägerstrand

(Skriv alltså upp mig på gästlistan, @Genesis )
Det vet alla ulvar också.
Bybor bör inte sprida brus å med flit ljuga!
Hägern hade rätt (grönar dock ej denne då de kanske offrar Vimes i ett försök att sätta Hägern i bättre dager).

Röst: @Vimes
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,995
Location
Ett häxkräl
@Skarpskytten (pluspoäng för referenser till Gustav IIIs maskerad!)
Jag har sagt "aldrig igen", för Mäster ulv var något av det jobbigaste jag varit med om i hela mitt liv; jag har inte rätt sorts personlighet för varulvsspel ... Men till hösten har jag kanske glömt/förträngt det :gremelak:.

EDIT; men jag kommer säkert följa era spel från läktaren! 🍿
 
Last edited:
Top