Varulv Anmälan: USCSS Wrnu: Mekanike(r)n på bordet

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Å Empi är ju det där jäkla monstret som typ hjälte- @Hellzon episkt sänkte med eldkastaren!

Röst: @Empiricus
Jag måste fundera, jag kan ju kanske tänka mig att vara med igen om jag får vara monster på nytt och käka upp folk, det är ju najs ;)
Men just spelstartsveckan blir jag klar med ATn och jag börjar ett nytt vikariat måndagen efter så jag kanske blir supertrött sådär precis när jag behöver vara skarp. Skall fundera på det och anmäla mig eller tydligt oanmäla mig innan deadline.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Glada nyheter. Har under feberyran lyckats klämma ur mig ett nytt scenario som bygger på liknande regler men med lite mer twists.
Denna gång kommer ni åka på skeppet USCSS OHSHT och vara forskare för Weyland-Yutani.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Vill du säga något om kommande spel som kan hjälpa oss (ok, mig) att fatta hur man ska tänka? Några tips? 😀
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Vill du säga något om kommande spel som kan hjälpa oss (ok, mig) att fatta hur man ska tänka? Några tips? 😀
Vi kommer förstås hålla ett öga på dig Basse din lilla Weyland-Yutani agent så du inte fortsätter att försätta oss alla i samma livsfara som senast.
Jag röstar för omedelbar placering i kryostasen för dig med hänglås på!

Eldkastaren: @Sidd
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Grundmekaniken är den samma. Ni kommer rösta på att sätta någon i kryostas, scannas och att hålla i eldkastaren.

Däremot så är ju alla byborna Weyland-Yutani nu så... lite skillnad är det ;)

Mer avslöjas i flufftexten i R0!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,565
Location
Oktoberlandet
Grundmekaniken är den samma. Ni kommer rösta på att sätta någon i kryostas, scannas och att hålla i eldkastaren.

Däremot så är ju alla byborna Weyland-Yutani nu så... lite skillnad är det ;)

Mer avslöjas i flufftexten i R0!
Basse alltså det är ju förstås ingen fara det här med Weyland-Yutani agent osv förstår du väl kompis.
Vi är ju all på samma lag såklart😇
Jag hjälper till med face-huggers till ventilationen å så, bara ni ror hit med eldkastaren!
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Ok, Weyland-Yutani förkortas givetvis WY vilket är samma som Wyoming. I Wyoming ligger yellowstone ”gul sten” = guld. Det är också den första staten som lät kvinnor rösta. Det här är uppenbart: Vi är utsända på uppdrag för att få tag i utomjordingarnas guld och vi gör det genom att ge dom rösträtt! Oh shit!

Röst: @fjodorsenuba
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Sickna lustigkurrar ni är alltså! :ROFLMAO:

Lite mer allvarligt: @fjodorsenuba skulle du säga att det här spelet är:

a) Ett traditionellt spel där bybor vinner om de identifierar ulvarna, ulvarna vinner om de lyckas hålla sig gömda. Specialroller etc är mest göttig krydda.
b) Ett mer experimentellt spel som kan innebära skilda vinstvillkor. Du kanske vinner om du uppnår ett eget mål, även om ditt lag förlorar. Eller något annat.
c) Dummer! Inte tänker jag avslöja sånt här före spelstart! Det är ju det som är det roliga med spelet: att lista ut hur mekaniken fungerar!
d) Något annat.

:)

/B
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Sickna lustigkurrar ni är alltså! :ROFLMAO:

Lite mer allvarligt: @fjodorsenuba skulle du säga att det här spelet är:

a) Ett traditionellt spel där bybor vinner om de identifierar ulvarna, ulvarna vinner om de lyckas hålla sig gömda. Specialroller etc är mest göttig krydda.
b) Ett mer experimentellt spel som kan innebära skilda vinstvillkor. Du kanske vinner om du uppnår ett eget mål, även om ditt lag förlorar. Eller något annat.
c) Dummer! Inte tänker jag avslöja sånt här före spelstart! Det är ju det som är det roliga med spelet: att lista ut hur mekaniken fungerar!
d) Något annat.

:)

/B
Om jag får välja på de alternativen så skulle jag säga B, tanken är att det är rätt lika som förra gången.
 
Top