Nekromanti Anmälan till Varulvsgate

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
unfair said:
Jag kan inte personligen vara med *gråter floder* men jag kan nog prata in 1-2 vänner till det åt er.
Det är synd. Men om dina vänner är intresserade så får man väl ta det positivt :gremsmile:
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
unfair said:
Jag kan inte personligen vara med *gråter floder* men jag kan nog prata in 1-2 vänner till det åt er.
Unfair skickade ett sms som påminnelse, jag är gärna med om det går, första gången jag spelar forum-rollspel isånafall med detta tema. :gremsmile:

EDIT - Har lite tid över så jag passar på att börja läsa tidigare spel-trådar :gremsmile:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Maniac said:
unfair said:
Jag kan inte personligen vara med *gråter floder* men jag kan nog prata in 1-2 vänner till det åt er.
Unfair skickade ett sms som påminnelse, jag är gärna med om det går, första gången jag spelar forum-rollspel isånafall med detta tema. :gremsmile:
Du är välkommen! Ska försöka se till att det blir ett riktigt bra spel då det är så många nya spelare!
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Dom som har anmält sig:

Vimes
Xyas
Möller
Smrtihara
Brynolf
Konrad Konvalj
Barcaii
Thodd
Maniac

9 st

Kanske:


Lukas
Korpa
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Barcaii said:
Kommer du ha lika många special egenskaper som förra spelet? :gremsmile:
Ta inte illa upp, men jag tänker inte ge ett ja eller nej svar på den frågan. Dock kan jag säga att eventuellt så kan det finnas lika många speciella egenskaper, men det kan dessutom finnas fler, eventuellt så kan det finnas färre.

Detta är någonting som jag kollar över, då det kan ge olika möjligheter. Då jag inte har hela startfältet klart så är det svårt att ge besked. Sen så tänker jag inte svara på detta då jag inte vill avslöja någonting i förväg.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Barcaii said:
Kommer du ha lika många special egenskaper som förra spelet? :gremsmile:
En viktig del av spelet är att lista ut vilka förmågor och hur många som finns.
 

Adrian Granberg

Veteran
Joined
10 Jan 2011
Messages
43
Nu när ni säger det så känns det ju helt logiskt och min fråga lite onödig. Detta visar bara vilken nybörjare jag är till dessa spel. :gremtongue:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Barcaii said:
Nu när ni säger det så känns det ju helt logiskt och min fråga lite onödig. Detta visar bara vilken nybörjare jag är till dessa spel. :gremtongue:
Ingen fara. Efter att du har kört en gång så kommer du att förstå bättre
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Tänkte bara nämna att jag anmälde mig till sommarskola den 27/7 - 9/8, dock håller den (bara) 3 timmar per dag (9-12).
Vet ej om detta kommer i vägen för spelet, men jag kommer nog kunna spela rätt så mycket :gremsmile:
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Maniac said:
Tänkte bara nämna att jag anmälde mig till sommarskola den 27/7 - 9/8, dock håller den (bara) 3 timmar per dag (9-12).
Vet ej om detta kommer i vägen för spelet, men jag kommer nog kunna spela rätt så mycket :gremsmile:
Bara 3 timmar är ju ingen fara! Vissa har ju jobbat dagar då man hhar spelat varulvsspel, och dessutom haft övertid. :gremsmile:

Så länge du känner att du har tid för det så innebär det ju inte något problem. Men du kanske borde ändra din visningsbild? :gremwink:
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Paxen said:
Så länge du känner att du har tid för det så innebär det ju inte något problem. Men du kanske borde ändra din visningsbild? :gremwink:
Jag ser inga problem med den, kommer dock att överväga att ändra den en tid innan vi börjar spela :gremwink:
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Jag kommer att ha jobbat exakt en vecka på mitt nya jobb när det börjar- så jag kanske kommer att be om att få vara med i sista stund. men jag vågar inte säga mer än så eftersom det kan bli så att jag är psykigt trött efter första veckan, och då inte vågar hoppa på.

/ Nils
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
30 juni är sista anmälningsdag!

Detta betyder att ev eftersläntrare kommer att bli reserver, ev så kan det finnas plats för ett par styckna.

Kommer att skicka ut ett mejl ca en vecka innan spelet börjar för att dubbelkolla så att alla anmälda kan spela.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Dom som har anmält sig:

Vimes
Xyas
Möller
Smrtihara
Brynolf
Konrad Konvalj
Barcaii
Thodd
Maniac
Fain
Korpa

11 st

Kanske:

Lukas


Jättebra att Korpa kan vara med, sen tycker jag också att det är bra att det är så många nybörjare som är intresserade, även om det ger mig mer ansvar att skapa ett bra spel!

Finns fortfarande tid och plats, 30 juni är ett leddatum, ju längre bort ifrån det datumet desto svårare blir det att få hoppa in. Veckan innan 25 juli blir det totalstopp, förutom för ev reserver.
 

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Dom som har anmält sig:

Vimes
Xyas
Möller
Smrtihara
Brynolf
Konrad Konvalj
Barcaii
Thodd
Maniac
Fain
Korpa
Purgatory

12 st

Kanske:

Lukas
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Hur långa rundor tænkte du køra? Så man kan få en uppfattning om hur lång tid det kan tænkas ta.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Paxen said:
Spelstart 25 juli kl 21:00.
Jag insåg precis att jag är bortrest då och cirka en vecka framåt. Jag kommer vara med att spela ändå, men min internet-tid kommer vara högst sporadisk och möjligtvis inte ens daglig. Bara så att ni vet.
 
Top