Varulv [Anmälan] - Mäster Ulv 5

michael

geschtonkenflapped
Joined
29 Aug 2008
Messages
270
Location
Stockholm
@Majk och @michael borde göra comeback dessutom.
Efter att någon gjorde mig till ulv i mitt första spel tar jag aldrig risken och deltar igen. 🥵 Jag trivs bättre på läktaren där jag kan följa i mån av tid - jag fattar liksom inte hur någon av er har tid att sköta ett jobb och vardagsrelationer när ni spelar så intensivt?

--

Och eftersom jag ändå skriver, måste jag berätta om "Förrädarna" på TV4 som min dotter berättade att hon kollat på med sin mamma. På vad jag förstår verkar det ju vara varulvsspel rakt genom fast i en TV-produktion? Kan vara en fin uppladdning för er modigalna deltagare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Efter att någon gjorde mig till ulv i mitt första spel tar jag aldrig risken och deltar igen. 🥵 Jag trivs bättre på läktaren där jag kan följa i mån av tid - jag fattar liksom inte hur någon av er har tid att sköta ett jobb och vardagsrelationer när ni spelar så intensivt?

--

Och eftersom jag ändå skriver, måste jag berätta om "Förrädarna" på TV4 som min dotter berättade att hon kollat på med sin mamma. På vad jag förstår verkar det ju vara varulvsspel rakt genom fast i en TV-produktion? Kan vara en fin uppladdning för er modigalna deltagare.
Men du var ju en stjärna som ulv!

Men visst skulle "Förrädarna" vara mycket bättre om spelarna var varulvsproffs från WRNU istället för diverse B-kändisar?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Men du var ju en stjärna som ulv!

Men visst skulle "Förrädarna" vara mycket bättre om spelarna var varulvsproffs från WRNU istället för diverse B-kändisar?
Jag tror att förrädarna hade blivit ett tämligen tråkigt program pm tex @Impetigo hade varit med som bybo. Det spelet lever för tillfället på att alla är så dåliga varulvsspelare :p
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,999
Location
Ett häxkräl
... jag fattar liksom inte hur någon av er har tid att sköta ett jobb och vardagsrelationer när ni spelar så intensivt?
Nej, jag kan inte heller fatta det, det är en av skälen till att jag drar mig för att testa. Det känns trist för alla om man bara lågflyger. Men, men, vi får se.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Nej, jag kan inte heller fatta det, det är en av skälen till att jag drar mig för att testa. Det känns trist för alla om man bara lågflyger. Men, men, vi får se.
Det är nog inte lika hemskt som en inbillar sig att lågflyga pga brist på tid, och det tillför saker till spel som en inte alltid tänker på. Exv så lågflög @fjodorsenuba i något spel och blev därmed misstänkt pga det. När han sen var igång innan rundan tog slut var han så chill med att åka ut att jag helt grönade honom för det, eftersom lågtflygande ulvar inte vill åka ut.

Jag tror ju liksom att det räcker om det finns 1-3 bybor som drar det stora analyslasset (och jag kommer garanterat vara en av dem om jag känner mig själv) och efter det räcker det med fler kroppar bland byborna som ger en lite lagom mängd input. Alla behöver ju liksom inte sitta och dredga 400 poster för att se om @BiobunkerVII fluffar till det, eller om han smular kontrarevolutionär.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Yeah, Brynolf!

(Ber om ursäkt för att mejlet inte ledde till pengar eller större dolme)
Ja, synd. Det hade suttit mycket fint. Men lite varulvslir låg i alla fall trea på min önskelista.

Det var ju ett tag sen jag var med, kul att se en massa nya nyllen. Eller har folk bara bytt namn? Sånt händer ju.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,241
Ja, synd. Det hade suttit mycket fint. Men lite varulvslir låg i alla fall trea på min önskelista.

Det var ju ett tag sen jag var med, kul att se en massa nya nyllen. Eller har folk bara bytt namn? Sånt händer ju.
Jag är ny!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
Ja, synd. Det hade suttit mycket fint. Men lite varulvslir låg i alla fall trea på min önskelista.

Det var ju ett tag sen jag var med, kul att se en massa nya nyllen. Eller har folk bara bytt namn? Sånt händer ju.
Hm! Jag tror bara det är jag, @Basenanji, @RasmusL och @Empiricus (som inte är anmäld ännu, wtf?) av de riktiga veteranerna som fortfarande är med. Det stora profilerna nu (@Impetigo , @Sidd , @Anthrox ) är nytillskott från den här varulvsspelsrenässansen vi är i just nu.

Jag har försökt få med Recca, Konrad Konvalj, Mukwa och xyas. Men ingen har nappat (ännu! Recca och KK var ju med och lirade förra året).
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ok så det är inte gamle Anth som piffat till namnet alltså?

Ja shit vad ni verkat köra mycket på sistone ser jag nu. Just mäster ulv-konceptet tycks ha tillkommit efter att jag försvann sist. Låter som en tilltalande ide.
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,381
Lugn natt på jobbet så läste Mäster Ulv 1, lysande spel av @LJSLarsson , skippa nattmordet första rundan för att hitta väktaren etc. Men det såg ändå ut som han skulle åka i slutet, men där var det någon som plötsligt ändrade sin röst till en inaktiv ny spelare, vilket tydligen var ulvigt :). Har du kommit över det än @Basenanji ?

Hej @Brynolf ! Jag är Vimes bror. Spelade ett spel för 10 år sedan men gjorde bort mig så mycket att jag väntade ett decennium med comeback, och spelat de två senaste nu. Nybörjare med andra ord, men fått lyssna på Vimes prat om varulvsspel en hel del, dock mer design än hur man spelar.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Har du kommit över det än @Basenanji ?
Hur låter det när man skrattar och gråter samtidigt?

Ja alltså helt ärligt: nej. Det där är det bästa varulvsspelet jag sett, näst efter hur @Sodivra jagade mig och Larsson i partiet innan. 👏

Och jag minns hur sommarveckorna liksom fick färg av Mäster Ulv den gången: först kul och sprudlande, sedan misstänksam paranoia och till slut tyst utmattning.

Men jag fick lite tröst i ett senare parti när jag niae LJS om ulv. Om du letar lite kan du säkert hitta en rolig meme han gjorde om det partiet.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,380
näst efter hur @Sodivra jagade mig och Larsson
Det här är ju mitt favoritmoment i hela varulvshistorien typ. @Sodivra har precis rökt ut ulv-Basse och har ulv-Larsson som näste man till galgen. Larsson försöker få Sodivra att tänka över hela upplägget, visst det var snyggt att han spårade upp Basse, men nu riskerar han att smutsa ner sitt trackrecord. Sodivra svarar med att jämföra Larsson med satan och sig själv med Jesus:

1695706934567.png

Bilden som inte syns (längre) ovan är alltså:
1695706981615.png

På tal om detta borde @Sodivra anmäla sig till detta lir, eller hur?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,598
Det här är ju mitt favoritmoment i hela varulvshistorien typ. @Sodivra har precis rökt ut ulv-Basse och har ulv-Larsson som näste man till galgen. Larsson försöker få Sodivra att tänka över hela upplägget, visst det var snyggt att han spårade upp Basse, men nu riskerar han att smutsa ner sitt trackrecord. Sodivra svarar med att jämföra Larsson med satan och sig själv med Jesus:

View attachment 14145

Bilden som inte syns (längre) ovan är alltså:
View attachment 14146

På tal om detta borde @Sodivra anmäla sig till detta lir, eller hur?
Och i det spelet nämns också @Lukas tror jag? Han har ju meddelat sitt ointresse ganska tydligt tidigare så vi får respektera ett nej, men med tanke på hur aktiv han är från läktarplats vore det ju nästan oförskämt att inte erbjuda möjligheten att visa hur man spelar spelet i praktiken. 🙂
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Hej @Brynolf ! Jag är Vimes bror. Spelade ett spel för 10 år sedan men gjorde bort mig så mycket att jag väntade ett decennium med comeback
Hejsan hejsan! Vilket spel var det? För tio år sen var jag nog högaktiv varulvare, vi kanske rykt ihop tidigare?


Fråga till allmänheten: jag har 135 olästa PM. Verkar inte funka att välja alla och markera som lästa. Finns det nåt annat knep?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,575
Location
Oktoberlandet
Hejsan hejsan! Vilket spel var det? För tio år sen var jag nog högaktiv varulvare, vi kanske rykt ihop tidigare?


Fråga till allmänheten: jag har 135 olästa PM. Verkar inte funka att välja alla och markera som lästa. Finns det nåt annat knep?
Läs dem👍
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,381
Hejsan hejsan! Vilket spel var det? För tio år sen var jag nog högaktiv varulvare, vi kanske rykt ihop tidigare?
Det var på något annat forum, Povel Ramel tema, byn var kannibaler och skulle hitta turisterna/ulvarna och äta upp dem, några var giftiga. Konrad Konvalj och RasmusL var ulvar och vann, ingen Brynolf vad jag minns.

Alla spel jag spelat har varit ganska experimentella, ska bli spännande med en klassiker som Mäster Ulv
 

Waterhouse

Bring Them Home Now
Joined
24 Jun 2023
Messages
1,381
Och i det spelet nämns också @Lukas tror jag? Han har ju meddelat sitt ointresse ganska tydligt tidigare så vi får respektera ett nej, men med tanke på hur aktiv han är från läktarplats vore det ju nästan oförskämt att inte erbjuda möjligheten att visa hur man spelar spelet i praktiken. 🙂
@Lukas tror jag att jag träffat irl, eller hur @Vimes? Brädspel i Tveta?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,615
Location
Huddinge
Och i det spelet nämns också @Lukas tror jag? Han har ju meddelat sitt ointresse ganska tydligt tidigare så vi får respektera ett nej, men med tanke på hur aktiv han är från läktarplats vore det ju nästan oförskämt att inte erbjuda möjligheten att visa hur man spelar spelet i praktiken. 🙂
Någon gång vill jag spela igen, jag skulle vilja bli ulv och inte åka ut runda ett (vilket jag gjort alla gånger jag varit ulv förutom en, där jag åkte ut runda två).


Men tror inte jag har tid just nu,
 
Top