Varulv [Anmälan] - Mäster Ulv 5

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Det är ju populärt med slumptabeller, så medan ni väntar på att jag ska skicka ut Mäster Ulv-rollen kan ni förbereda er inför spelet med denna:

Jag misstänker ...för att ...
1T81T8
1. personen som skrev senast1. han inte spelar som vanligt
2. den som misstänker mig2. han spelar som vanligt
3. den som inte misstänker mig3. magkänsla
4. den som inte har skrivit ännu4. han inte verkar ha byns bästa för ögonen
5. den som stavade fel i sitt senaste inlägg5. jag misstolkade något han skrev
6. den som var ulv i förra partiet6. han håller inte med mig
7. den som aldrig är ulv7. han håller med mig
8. den som lurat mig en gång för flera år sedan8. på grund av kombinationen av flera saker (slå om två gånger)
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Jag misstänker (5) den som stavade fel i sitt förra inlägg för att (4) han inte verkar ha byns bästa för ögonen.

@Impetigo I guess för du har en väldigt liberal/avantgardistisk hållning till stavning.

(ok jag skrev fel själv vilket ju är lite ironiskt)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jag misstänker den som inte misstänker mig för att han håller inte med mig.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,572
Location
Oktoberlandet
Äntligen ett korrekt hjälpmedel för skrivkramp i Varulvsspel.

Här kommer den så saknade Emoj-expansionen:
1T8
1.👍
2.❤
3.😇
4.🎶
5.🎉
6.😱
7.😍
8.👹

3T8:
”Jag är övertygad om att den som inte varit ulv nu rent statistisk måste vara det nu denna gång och det har jag kommit fram med på ren magkänsla (personlig favvo)👹
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378

Mäster Ulv har valts och har helgen på sig att göra sitt setupdrag. R1 startar på måndag morgon/förmiddag.

Det innebär att spelet kan sägas ha startat (vi är alltså i R0). Därför får det vara färdigtramsat i den här tråden. Det är ok att skriva "Fasen vilka fräsiga trailers du gjort, Vimes! Nu måste vi ju instifta ett nytt pris för bästa multimedia-användning till Prisgalan. Hur kommer det sig att du är så skicklig på varulvsspel och samtidigt är så konstnärlig och kreativ?" men inget mer skojröstande eller dylikt.


(det låter kanske lite analt, men erfarenhet säger mig att det visst kan vara så att till synes oskyldigt metasnack kladdar ner spelet när det väl har börjat. Det är ju faktiskt så att en av er är Mäster Ulv nu, och det är inte meningen att ni ska försöka använda det som skrivs här som analysmaterial när spelet startar.
 
Last edited:

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Fasen vilka fräsiga trailers du gjort, Vimes! Nu måste vi ju instifta ett nytt pris för bästa multimedia-användning till Prisgalan. Hur kommer det sig att du är så skicklig på varulvsspel och samtidigt är så konstnärlig och kreativ?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,741
Location
Stockholm
Fasen vilka fräsiga trailers du gjort, Vimes! Nu måste vi ju instifta ett nytt pris för bästa multimedia-användning till Prisgalan. Hur kommer det sig att du är så skicklig på varulvsspel och samtidigt är så konstnärlig och kreativ?
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
799
Fasen vilka fräsiga trailers du gjort, Vimes! Nu måste vi ju instifta ett nytt pris för bästa multimedia-användning till Prisgalan. Hur kommer det sig att du är så skicklig på varulvsspel och samtidigt är så konstnärlig och kreativ?
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,614
Location
Huddinge
Fasen vilka Värdelösa trailers du gjort, Vimes! Nu måste vi ju instifta ett nytt pris för Sämsta multimedia-användning till Oscarsgalan. Hur kommer det sig att du är så Dålig på varulvsspel och samtidigt saknar förmågan att vara konstnärlig och kreativ

 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Fasen vilka fräsiga trailers du gjort, Vimes! Nu måste vi ju instifta ett nytt pris för bästa multimedia-användning till Prisgalan. Hur kommer det sig att du är så skicklig på varulvsspel och samtidigt är så konstnärlig och kreativ?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Fasen vilka fräsiga trailers du gjort, Vimes! Nu måste vi ju instifta ett nytt pris för bästa multimedia-användning till Prisgalan. Hur kommer det sig att du är så skicklig på varulvsspel och samtidigt är så konstnärlig och kreativ?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Roller utskickade!

Har du inte fått något PM innebär det att du är bybo utan någon särskild förmåga.

---

Planering:

R1 startar imorgon 8:00 och slutar på tisdag 21:00
R2 slutar onsdag 21:00
R3 slutar torsdag 21:00
R4 slutar lördag 12:00
R5 slutar söndag 12:00
R6 slutar måndag 21:00
R7 slutar tisdag 21:00
R8 slutar onsdag 21:00

(jag har ingen aning om hur många rundor det här spelet slutar på, men ni fattar upplägget tror jag!)
 
Top