Nekromanti Alviska folken

Ceram

Hero
Joined
2 Aug 2003
Messages
883
Location
Göteborg
Alla kunskaper !

Med alla dessa språkvetare och kännare inom mytologi börjar jag undra om alla här är spränglärda? :gremconfused:

I någon tråd här förut drogs fysik in och steg genast upp strax över fysik B nivå.

Jag då som ändå är lite allmänbilad kännar mig hela tiden som om någon ska komma ned med sina mäktiga kunskaper och krossa eventuella små löjliga invändelser jag skulle kunna ha om realism och annant som har med den "riktiga" värden att göra. Jag har ju visserligen inte gått ut gymnasiet ännu... Tur att jag inte förespråkar realism... :gremsmirk:
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,360
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Re: Alla kunskaper !

Hallå!

Jag är inte allvetande. Jag frågade faktiskt Ymir för att jag ville bli lite mer vetande :gremlaugh:

Jag har inte som många andra, kluriga titlar att stoltsera med. Jag är som min presentation antyder en slyngel som är "mellan arbeten".

Tycker inte du ska vara rädd för att utrycka dig på grund av att det finns så många bildade personer på forumet. Gör som jag, se dem som en källa till ytterligare kunskap!

Tzimisce
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,573
Location
Fallen Umber
Re: Alla kunskaper !

Det finns ju många på forumet som har en högskoleexamen inom ett eller annat ämne eller åtminstone studerar på universitet eller högskola. Om man fördjupar sig i ett ämne så blir man ofta väldigt engagerad så fort detta ämne diskuteras. Se bara på hur jag dyker upp och skriver obegripliga inlägg så fort någon nämner matematik på ett eller annat sätt. :gremwink:

Att det finns folk med specialkunskaper ska inte göra att de som saknar sådana känner sig utanför; tvärtom. Se det som en resurs, att det nästan alltid finns någon som har djupgående kunskaper inom ett visst ämne. Nivån på stridsdiskussionerna på forumet för Rollspelsmakande skulle vara mycket lägre om vi inte hade Herr Nils, Faehrengaust med flera, till exempel. Men alla kan bidra med någonting: friska vyer och kreativitet kräver inte akademisk kunskap utan snarare kanske tvärtom.


/Dimfrost
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Re: Älvor? Johodå!

"Vad jag inte förstår är varför man skulle associera mer med gamla folksagor vid just älvor."

Inte jag heller. Folk verkar ju inte ha något som helst problem med att fantasysns förkrympta grottvikingar kallas dvärgar, ett namn som borde ge de flesta associationer till människor som tack vare sjukdom stannat i växten. Trollen i Eon är ju också väldigt annorlunda Bamses troll, John Bauers mystroll och folksagans troll. Rika är de inte heller, men ändå ingen klagar.

Inte för att jag är någon förespråkare för att använda 'Älva' som feminint tilltal till alv, men Nejsidans argument vacklar, eller nå.
 

Sankt Creigh

Warrior
Joined
17 Feb 2004
Messages
258
Location
SthlM
Re: Tack

Behöver ni någon som ritar en karta över Sunari, efter beskrivning så klart.

/// Creigh, som kan tänka sig att göra det mesta fö att påskynda arbetet och releasen... :gremtongue:
 
Top