Quadrante
Grisbonde
Jo, det är nog inte tänkt att sitta ihop. Men eftersom det talades om världsbygge, tänkte jag hur man skulle göra i spel.
Jo, det är nog inte tänkt att sitta ihop. Men eftersom det talades om världsbygge, tänkte jag hur man skulle göra i spel.
Min åsikt efter andra avsnittet.Hittills känns det inte som att detta behöver vara en Alien-serie.
Har sett andra avsnittet nu och det känns ännu mer som att detta inte hade behövt vara Alien.
De andra varelserna tycker jag dessutom inte designmässigt passar ihop med xenomorphen och dennes värld utan känns som att de är från ett helt annat franschise. De är inte dåligt designade alls, men det hela blir lite märkligt.
Klippningen är lite bättre i detta avsnitt. Men jag tycker fortfarande det känns lite hoppigt.
Xenomorphen är det klart minst intressanta hittills. Och en grej tänkte jag på. När blev de sådana mördarmakiner? Jag har från de tidigare filmerna jag sett haft intrycket av att de i första hand vill fånga folk och slemma ner dem nära sina ägg och att de dödar främst om de känner sig hotade eller är sura. Men denna känns ju som Michael Myers på crack.
Joe beter sig verkligen jättekonstigt för någon som blivit jagad och nästan dödad av ett monster från rymden. Antingen är det jättedåligt skrivet eller en plot point.
Vad är grejen med att varje avsnitt slutar med en hårdrockslåt?
Det låter kanske som att jag hatar serien men så är inte fallet. Trots alla märkligheter ska jag fortsätta ge den en chans. Men jag ska helt försöka tänka bort att den utspelar sig i Alien-universat i kommande avsnitt. Tror den blir bättre av det.
Har sett det tredje avsnittet. Känns som om de följer samma formula som förut. Det är ganska bra men inte så nyskapande eller ambitiöst som exempelvis Andor. Musiken känns stundtals störande och distraherande från vad som händer i scenen. Antar att den ska föra tankarna till 80-tals hårdrock men känns inte som om de inte riktigt lyckas få fram rätt känsla.
Önskar att de fokuserade mer på karaktärer än alla jäkla aliens och vad de gör med dem. Var lite mer karaktärsbygge/världsbygge i detta avsnitt men det känns fortfarande som om de återanvänder koncept och scener från tidigare filmer. Tycker det är intressant med hela ingången kring Syhths/robotar/androider, och vad det innebär att vara människa. Men efter att ha sett Murderbot och Foundation som båda utforskar dessa områden på ett mycket tänkvärt sätt, ska det bli intressant att se vad de kan tillföra.
Håller med.Ja, ungefär så uppfattade även jag det tredje avsnittet, som jag såg klart alldeles nyss. Xenomorfen var lite kitschig och skådespeleriet sådär. Karaktärerna är genomgående ganska stereotypa. Men samtidigt är det också underhållande att titta. Varelserna (särskilt de nya) är intressanta, miljöerna (särskilt exteriörerna) ser cyberpunkigt coola ut och jag undrar verkligen vad som ska hända i de kommande avsnitten.
Kvalitetsnivån är mer som Mandalorian än som Andor. Intressant men inte fantastiskt. Särskilt i det här tredje avsnittet som jag tycker är det sämsta hittills. Alien Earth gör många saker halvbra men ingen riktigt bra. Exempelvis är xenomorfen och äggen inte alls särskilt skrämmande. Att se dem är ungefär som att titta på någon som spelar Playstation.
Vad jag också glömde säga var att xenomorfen inte kändes så läskig för min hjärna hela tiden registrerade den som en snubbe i aliens-kostym. Benen och rörelserna kändes så mänskliga, som om han hade en stor aliens dräkt som mest täckte överkroppen, typ cosplay som jag sett IRL.
Rymden är jättestor, men flera skepp har hämtat samma monster flera gånger.
Intressant, jag tolkade det som att det skulle vara uppenbart från början att han är en fåfäng, facistoid Prins John-karaktär som har höga tankar om sig själv men egentligen lever på andras kompetens. En ganska tydlig satir på dagens tech-miljardärer.Vi får se vad som händer i senare avsnitt men jag är inte övertygad om att Prodigy bossen är så intelligent som serien tycks försöka få oss tittare att tro.
Absolut, men en alldeles för uppenbar satir blir för mig bara löjlig. Jag gillar när en series eller films skurkar faktiskt är kompetenta.Intressant, jag tolkade det som att det skulle vara uppenbart från början att han är en fåfäng, facistoid Prins John-karaktär som har höga tankar om sig själv men egentligen lever på andras kompetens. En ganska tydlig satir på dagens tech-miljardärer.
Absolut, men en alldeles för uppenbar satir blir för mig bara löjlig. Jag gillar när en series eller films skurkar faktiskt är kompetenta.
Exakt så. Hans beslut måste kännas logiska på något sätt och inte bara fascistoida och gjorda för att göra satir på vår egen världs Elon Musk med vänner.Precis. Han borde vara riktigt bra på något. Men vad? Har han uppfunnit något? Är han bara är ond och sadistisk blir det inte så intressant. Det är möjligt att han faktiskt har en genomtänkt backstory, men den har i så fall inte varit särskilt synlig hittills.