Varulv [ABDitC] Spelet är slut

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jag är ju team tidig outning sedan gammalt och tycker det finns en poäng med att claima tidigt (i varje fall som siare) i mindre spel. Du har ju en förmåga att bli misstänkt också Sidd, så för din del finns det ytterligare fördelar för byn.
Hmm...
Varje gång Anthrox föreslår en plan som involverar tidig outning får han skäll av Vimes.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Hmm...
Varje gång Anthrox föreslår en plan som involverar tidig outning får han skäll av Vimes.
När hände detta??

Jag hakade på det som ulv i förra spelet och i det här var det väl min poöng typ att det var lite frapperande att du gjorde samma grej igen, snarare än att planen i sig var dålig? Dessutom landade jag ju i att du var grön redan i R1.

Röst: @Anthrox
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,746
Location
Göteborg
Jag tror att jag generellt är för outning av siare i R2. Väktare antagligen bara om man är på väg ut eller om en ulv försöker claima.

Jag har också ett förslag att ulvar får skicka in sitt nattmord inom en kvart efter rundans avslutande för att slippa den här ”outa 20:59”-grejen. Allt som hänger på att man sitter och stressar sista minuten tycker jag är dumt.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Jag har också ett förslag att ulvar får skicka in sitt nattmord inom en kvart efter rundans avslutande för att slippa den här ”outa 20:59”-grejen. Allt som hänger på att man sitter och stressar sista minuten tycker jag är dumt.
Ja, bra! Det finns ju ingen riktig poäng med att ulvarna måste få in nattmordet precis innan deadline egentligen.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Intressant! Skulle man kunna göra tvärtom? Ulvarna måste skicka in sitt nattmord en timme innan deadline?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Intressant! Skulle man kunna göra tvärtom? Ulvarna måste skicka in sitt nattmord en timme innan deadline?
Ja, men det skulle ju vara en tydlig buff för byn, tänker jag. Skulle absolut vara intressant, men ändrar balansen i spelet en aning till byns fördel. Dessutom behöver man ju ta höjd för att risken finns att ulvarna skickar in nattmord på den som blir utröstad...
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Haha, just ja, jag hade glömt att det hade ett annat namn innan och utgick från att det var "Another Bloody" istället för "A Glorious" xD
Haha jag fick panik efter som jag var missade spelstart :eek:
så det blev Another beautiful day in the Coprs istället för Glorious...
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Jag är ju team tidig outning sedan gammalt och tycker det finns en poäng med att claima tidigt (i varje fall som siare) i mindre spel. Du har ju en förmåga att bli misstänkt också Sidd, så för din del finns det ytterligare fördelar för byn.
Tycker att du har en bra poäng här. En tidig siarclaim i ett mindre spel där det också finns en väktare skapar dels en grund för en vettig diskussion i R1 som senare i spelet ger mer konkreta saker att analysera. Dels ger det väktaren ett tydligt mål för sitt första väktande. Nackdelen är att siaren troligen ryker i R2, men eftersom siaren ändå åker väldigt snart efter en outning kan det vara värt det med tanke på den relativt sett större chansen att väktaren plockas tidigt i omgången om det finns få bybor. Det borde rimligen också göra det svårare för ulvarna att motclaima siarrollen.
 

BiobunkerVII

Kaoskardinal
Joined
19 Sep 2013
Messages
1,560
Nu verkar det ju som att Impe glömde att väkta någon alls, men annars är det ju alltid 3D-schack när siaren är öppen.
Det rimliga är så klart att väkta siaren - men det vet ju ulvarna också så risken är att de skjuter nån annan - men väktaren vet ju att ulvarna vet och ulvarna vet att väktaren vet att ulvarna vet.

Bra ulvspel tänkte jag när outad väktare nackas i R1.

Kul att följa från sidan även om jag börjar tro att Basse och jag är samma person! Brädspelselementet är verkligen inte min grej.
 
Top