Varulv [ABDitC] Spelet är slut

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
Basenanji gaskar upp sig ordentligt när han röstas ut. "@Basenanji håll en monolog"

Han kryper iväg i servicetunneln. Ni har dåliga vibbar när ni tittar ner på era tomma vapen och ångan från reaktorn sprutar kraftigare än förut. Strömmen med xenomorpher väller fram åter igen mot er. Octagonal och Vimes försöker svetsa igen dörrarna till huvudbyggnaden men xenomorpherna tvingar dem på flykt. Anthrox håller stånd mot xenomorpherna på plattformen och lyckas kontakta skeppet i omloppsbana och begär upphämtning.

Anthrox lägger täckeld mot xenomorpherna när Ortagonal och Vimes springer ut på plattformen och ni hinner alla ombord på skytteln.
Piloten drar på full gas och svär när han ser horden med xenomoprher som börjar klättra upp på skytteln. "Vad tusan har ni hittat här?"
Som tur är så verkar de ramla av när skytteln lyfter upp i atmosfären.

Ni tittar ut genom fönstret och ser en stark ljusblixt från planeten nedan när reaktorn når kritiskt tillstånd och exploderar.
Ni tänker på alla de som offrat sig för att ni skulle kunna ta er från planeten...

img_Rotational-Nuclear-Emp-Campaign.jpg

Grattis till vinsten badass Marines!

Tack för ett kul spel!
@Anthrox , @Vimes , @Basenanji , @Sidd , @Octagonal , @RasmusL , @Andersson , @Impetigo , @LegoIvar
 

Impetigo

Ärkebiskop
Joined
1 Aug 2013
Messages
1,844
Bra jobbat byn! 🥳

Detta löste vi ju galant även fast jag beslutade mig för att höja svårighetsgraden lite och låta er köra utan väktare 😬

Jag hade väldigt ont om tid så jag hann bara skumma i tråden och se röstsammanställningen innan jag outade min roll. Borde naturligtvis ha väktat mig själv men det glömdes bort i all hast.

Snyggt att styra om från Octa till Legolvar i r3, sen hade vi väl med stor sannolikhet vunnit ändå i r4 men ändå stilpoäng helt klart. Många bybor gjorde ett stabilt jobb med att gröna sig.

Sen kändes det väldigt tufft för ulvarna, 2/7 och byn hade fulla powerroller. De kunde iofs jobba föe oavgjort men som sagt… tufft.

Tack @fjodorsenuba för förnämligt arrangemang!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Bra spelat byn och ulvarna!

Alltid lite antiklimax att åka ut i R1 men någon ska ju det också, och lite tillfredsställande att min ulvtippning i R1 visade sig stämma :p
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Snyggt att styra om från Octa till Legolvar i r3, sen hade vi väl med stor sannolikhet vunnit ändå i r4 men ändå stilpoäng helt klart.
Om vi hade tagit fel hade ulvarna getts möjligheten att nattmörda mig, så hade ingen fått agera i R4 alls. En viss detalj jag grämde mig över rätt rejält när jag upptäckte, lät bli att berätta för någon och sen hoppades innerligt på att ulvarna skulle svälja betet och mörda Vimes istället.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Glad att få vara med på vinnarbyns sida.
Riktigt bra av övriga byn när både Väktare och Siare gör så uselt ifrån sig.

Jag kräver att bli nominerad på nästa Varulvsgala för årets ”intressantaste” (läs uslaste)startpost eller i alla fall ett hedersomnämnande i frågan.

Tjusigt att lyckas göra 3 roliga strålande varianter på samma Alientema @fjodorsenuba

Tackar alla glada och återigen förlåt.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Glad att få vara med på vinnarbyns sida.
Riktigt bra av övriga byn när både Väktare och Siare gör så uselt ifrån sig.

Jag kräver att bli nominerad på nästa Varulvsgala för årets ”intressantaste” (läs uslaste)startpost eller i alla fall ett hedersomnämnande i frågan.

Tjusigt att lyckas göra 3 roliga strålande varianter på samma Alientema @fjodorsenuba

Tackar alla glada och återigen förlåt.
Alltså, det är jävligt baller att i princip rätt ut säga "Jag är siaren" i sin FÖRSTA post och sen ändå få folk att vara tveksamma till om det var en smulning eller om det var typiskt Sidd-kaos. Jag tyckte det var fantastiskt när jag väl upptäckte det (vilket var långt efter att det skrivits).

Apropå det så är jag ju dock nyfiken på när @Andersson och @LegoIvar listade ut att Sidd var siaren?
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
195
Alltså, det är jävligt baller att i princip rätt ut säga "Jag är siaren" i sin FÖRSTA post och sen ändå få folk att vara tveksamma till om det var en smulning eller om det var typiskt Sidd-kaos. Jag tyckte det var fantastiskt när jag väl upptäckte det (vilket var långt efter att det skrivits).

Apropå det så är jag ju dock nyfiken på när @Andersson och @LegoIvar listade ut att Sidd var siaren?
@Andersson trodde det sen tidigare och om vi inte hade siktat på honom sen innan hade vi snajpat honom. Jag ville ta honom eftersom bara jag hade haft eldkstare då.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
@Andersson trodde det sen tidigare och om vi inte hade siktat på honom sen innan hade vi snajpat honom. Jag ville ta honom eftersom bara jag hade haft eldkstare då.
Helkul @LegoIvar att nya själar ansluter till vårt ystra lilla sällskap.
Hoppas du inte blivit avskräckt för att du blev ulv i första spelet.
Bra krigat, det är ”speciellt” det första racet som man deltar i här, och det är riktigt kul när du får upp ångan efter några lir.
Hoppas få se mer av dig. 👍
På återseende / Daniel
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
@Andersson trodde det sen tidigare och om vi inte hade siktat på honom sen innan hade vi snajpat honom. Jag ville ta honom eftersom bara jag hade haft eldkstare då.
Hur gick ert resonemang kring att mörda Impe? Det tiltade mig rätt rejält att ni gjorde :D (och ännu mer att Impe inte skyddade sig :p)
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,372
Tack för spel allihopa! Det var super!

Först och främst ska förstås @fjodorsenuba hyllas för ett tredje lyckat spel med alien-fluff. Den här gången var det ett helt typ av annat spel än tidigare: tidigare har varit mer rollspeliga medan det här var en mer rakt spelig historia. Mycket bra drag att göra så att ulvar och bybor hade samma mål, det gjorde utbytet mellan "varulvsspelet" och "brädspelet" mycket lyckat tycker jag (och utan att det gjorde något kajko med balansen). Får vi hoppas på fler Fjodor-kreationer med Alien-tema?

Jag är ganska nöjd med mitt eget spel här, och det var fan som en dröm att få vara bybo igen. I R1 kunde jag ta lite kapten/coach-roll och härja om att byn som helhet behöver styra upp sig - det är en roll jag trivs ganska bra med! :) Sedan konstaterar jag att vi lyckades pejla in både @Andersson och @LegoIvar ganska bra! Både med mjuka textanalyser och granskning av röstmönster. Byn var bra, bortsett från utröstningen av @RasmusL som jag verkligen inte förstod mig på.

Sen är jag glad att jag lyckades tänka om och omvärdera @Octagonal - jag tycker fortfarande det är roligt att det som liksom fick mig att tvivla på min misstanke var att han spelade för ulvigt. Här vill jag anföra min käpphäst att bybor inte har något att frukta och bara ska tuta och köra: Octa var för okontrollerad och slarvig för att det skulle kännas riktigt ulvigt. Det är motsägelsefullt och lite intressant.

Jag var superstressad över att @Anthrox hade dragit oss alla vid röven i slutet och liksom preppat hela spelbrädet så att han typ var garanterad att vinna som ulv. Nu var det ju inte så - och det hade nog varit obalanserat med 3 ulvar (men hade man skruvat ytterligare på brädspelet och på något vis gjort det omöjligt för ulvarna att vinna om de inte avstod minst ett nattmord hade det kunnat funka) - och tur var väl det, för då hade vi nog fått ta våra varulvsspelsmiljoner och låta uppföra en guldstaty till Anthrox ära och sen lägga ner.

Utöver Anthrox som var byns MVP måste jag lyfta @Sidd - hur chefigt är det inte att bara drälla in lite sådär från sidan och i förbigående claima siar-rollen så nonchalant att det knappt märks?

Nå! Kul spel! Och: vi ses väl i juli månads Révolouption?
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,740
Location
Stockholm
Tack för spel allihopa! Det var super!

Först och främst ska förstås @fjodorsenuba hyllas för ett tredje lyckat spel med alien-fluff. Den här gången var det ett helt typ av annat spel än tidigare: tidigare har varit mer rollspeliga medan det här var en mer rakt spelig historia. Mycket bra drag att göra så att ulvar och bybor hade samma mål, det gjorde utbytet mellan "varulvsspelet" och "brädspelet" mycket lyckat tycker jag (och utan att det gjorde något kajko med balansen). Får vi hoppas på fler Fjodor-kreationer med Alien-tema?

Jag är ganska nöjd med mitt eget spel här, och det var fan som en dröm att få vara bybo igen. I R1 kunde jag ta lite kapten/coach-roll och härja om att byn som helhet behöver styra upp sig - det är en roll jag trivs ganska bra med! :) Sedan konstaterar jag att vi lyckades pejla in både @Andersson och @LegoIvar ganska bra! Både med mjuka textanalyser och granskning av röstmönster. Byn var bra, bortsett från utröstningen av @RasmusL som jag verkligen inte förstod mig på.

Sen är jag glad att jag lyckades tänka om och omvärdera @Octagonal - jag tycker fortfarande det är roligt att det som liksom fick mig att tvivla på min misstanke var att han spelade för ulvigt. Här vill jag anföra min käpphäst att bybor inte har något att frukta och bara ska tuta och köra: Octa var för okontrollerad och slarvig för att det skulle kännas riktigt ulvigt. Det är motsägelsefullt och lite intressant.

Jag var superstressad över att @Anthrox hade dragit oss alla vid röven i slutet och liksom preppat hela spelbrädet så att han typ var garanterad att vinna som ulv. Nu var det ju inte så - och det hade nog varit obalanserat med 3 ulvar (men hade man skruvat ytterligare på brädspelet och på något vis gjort det omöjligt för ulvarna att vinna om de inte avstod minst ett nattmord hade det kunnat funka) - och tur var väl det, för då hade vi nog fått ta våra varulvsspelsmiljoner och låta uppföra en guldstaty till Anthrox ära och sen lägga ner.

Utöver Anthrox som var byns MVP måste jag lyfta @Sidd - hur chefigt är det inte att bara drälla in lite sådär från sidan och i förbigående claima siar-rollen så nonchalant att det knappt märks?

Nå! Kul spel! Och: vi ses väl i juli månads Révolouption?
Jag blev lite förvånad själv, tyckte att jag gjorde en ganska bra r1, men det är ju rätt mycket lotteri och att skriva och provocera är ju alltid ett risktagande :)
 
Top