Varulv [ABDitC] Runda 4

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Jag tänker att om vi röstar ut Octagpnal nu, kallar ner skytteln så har vi vunnit?
Om inte jag eller du är ulv vill säga.
Men jag är rätt säker på att vi alla är bybor och bara dumdristigt paranoida just nu.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Nu har jag räknat igenom det. Och det stämmer ju: om Anthrox är den enda med ammo kan byn inte vinna om han är "den tredje ulven".

Så alternativen är alltså:
1) lita till att anthrox är god och kalla ner skytteln
2) rösta ut anthrox och ta oavgjort

Om vi väljer 1 behöver vi bestämma oss för vem som är mest sannolik som potentiell tredje ulv av Octa och Basse.
@Basenanji och @Octagonal, ni måste ta ställning till detta. Tror ni att Anthrox är ulv ska ni gå för oavgjort, tror ni inte det ska ni rösta på varandra.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Just det! Idag är en speciell dag: jag ska spela mingeljazz i Djursholm (lite sugen på att spela in och visa @Sidd ) 14-18, därefter fira släkting som är klar med utbildning! Mitt deltagande blir som bäst sporadiskt.

Jag tycker att Octagonal ska till reaktorn. Tänk Sigourney Weavers offer i nån av filmerna: lika cool är du!

Vimes är ju bevisat grön och Anthrox är supergrön av en miljard anledningar. I så fall ska jag ut och herregud, det gör väl egentligen ingenting, vi kan väl ändå vinna? Jag har ingen ammo, står i huvudbyggnaden och vet inte riktigt vad jag borde göra nu. Ni får helt enkelt lägga de sista pusselbitarna.

Go team MARINES!!!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Såhär är det: Anthrox är den som skött alla förflyttningar på brädet och nu står pjäserna så att han, om han är ulv, som sämst kan få remi.

Jag är förstås orimligt nojig, men jag tycker vi - efter en jävla skräpig R1 - har varit riktigt vassa. Det vore synd om vi snubblar på slutet. Därför vill jag att vi vänder på de sista stenarna som finns kvar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Just det! Idag är en speciell dag: jag ska spela mingeljazz i Djursholm (lite sugen på att spela in och visa @Sidd ) 14-18, därefter fira släkting som är klar med utbildning! Mitt deltagande blir som bäst sporadiskt.

Jag tycker att Octagonal ska till reaktorn. Tänk Sigourney Weavers offer i nån av filmerna: lika cool är du!

Vimes är ju bevisat grön och Anthrox är supergrön av en miljard anledningar. I så fall ska jag ut och herregud, det gör väl egentligen ingenting, vi kan väl ändå vinna? Jag har ingen ammo, står i huvudbyggnaden och vet inte riktigt vad jag borde göra nu. Ni får helt enkelt lägga de sista pusselbitarna.

Go team MARINES!!!
Tolkar jag rätt om jag tolkar det som att ditt svar är att du vill kalla ner skytteln och att det kvittar för dig vem av dig och Octa som går till reaktorn?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
(eller ja, det blir ju Anthrox som ringer på vår medivac)
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Basse så fort rundan öppnar röstar du på mig. En vanlig bybo har inte spelat som du gör.
Du har velat stänga ner rundan, har dåligt röstmönster och lägger in sent i R3 att jag måste vara ulv för att bygga upp inför denna runda.

Otroligt klemchekt post gällande Sidd och att jag är en sån hjälte som går till reaktorn. Klassisk Basse är ulv post. Vadå go teams marine, du är alldeles för glad och avslappnad känner jag nu.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Hade ju varit sjukt bra spelat av Anthrox om denna styrt spelet och lagt upp så att vi behöver Anthrox för att vinna.

Bra move av en eventuell ulv som skippade nattmord också. Med en dödad hade det blivit ett jäkla liv direkt och tjafs höger o vänster. Nu började alla fira vilket jag är rädd var precis vad ulvarna ville och drev på!

En sak som talar för en tredje ulv är också att Fjodor inte avlutade spelet eller jiddrar han bara med oss tro? Bara goda kvar men vi ska fortsätta och kanske sabba brädspelet/skicka varandra så vi inte kommer härifrån?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vi hade ju kunnat fega ur totalt och rösta ut Anthrox men det hade ju varit en episk förlust om Anthrox är god. I andra vågskålen hade det varit en episk vinst för ulvarna om Anthrox är ulv men det tror jag inte är fallet. Efter en lite rörig R1 har jag läst Anthrox som mer och mer grön med konstruktiva förslag.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Nu har jag räknat igenom det. Och det stämmer ju: om Anthrox är den enda med ammo kan byn inte vinna om han är "den tredje ulven".

Så alternativen är alltså:
1) lita till att anthrox är god och kalla ner skytteln
2) rösta ut anthrox och ta oavgjort

Om vi väljer 1 behöver vi bestämma oss för vem som är mest sannolik som potentiell tredje ulv av Octa och Basse.
Tycker ni borde bestämma er för alternativ 1 :)
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Basse fortsätter att smöra gärnet här ovan. "Anthrox är grön av en miljard anledningar?" Visst jag läser också Anthrox som grön men så säker får du inte vara.
Basse har ganska länga bestämt sagt att jag är sista ulven (även förra rundan). Då var stilen att röstar vi ut Octa nu så vinner vi, varför ska vi vänta en runda med att skicka LegoIvar typ.
Jag upplever att du laddade mer än bara en gång för att jag ska åka den här rundan genom små instick i R3 och nu är vi här.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,595
Tolkar jag rätt om jag tolkar det som att ditt svar är att du vill kalla ner skytteln och att det kvittar för dig vem av dig och Octa som går till reaktorn?
Alltså jag tycker ju att det här är ett av mina bättre partier och har svårt att se att jag gjort något riktigt ulvigt. Jag synade Sidd, röstade ut Andersson, har drivit för en genomlysning av Octagonal, peppat rätt spelare, diskuterat Andersson och LegoIvars relation mm.

Jag är grön och även om ni tycker att jag spelat kass tror jag ni också delar den känslan.

Men okej, hur vi viner spelar mig ingen roll bara vi gör det. Vill ni hellre rösta ut mig och rösta ut Octa nästa runda, fine by me.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Alltså jag tycker ju att det här är ett av mina bättre partier och har svårt att se att jag gjort något riktigt ulvigt. Jag synade Sidd, röstade ut Andersson, har drivit för en genomlysning av Octagonal, peppat rätt spelare, diskuterat Andersson och LegoIvars relation mm.

Jag är grön och även om ni tycker att jag spelat kass tror jag ni också delar den känslan.

Men okej, hur vi viner spelar mig ingen roll bara vi gör det. Vill ni hellre rösta ut mig och rösta ut Octa nästa runda, fine by me.
Hänger inte riktigt med, hur tänker du att vi har två rundor på oss? Om en ulv överlever denna runda och det blir nattmord är det bara två kvar nästa runda ju.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det måste väl vara självklart att så är fallet. Jag tror du kan mycket bättre än så, att skylla på att ”jag är inte så bra på brädspel” håller inte. Jag tror du fattar läget
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Gällande drev så har du bara hoppat på befintliga drev, dvs inte varit först med nånting!
Ett av dina bättre partier? Tvek på den säger jag. Lite soldatdiciplin tycks vara i sin ordning😉
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Ja. Alltså med största sannolikhet är det bara bybor kvar och det spelar ingen roll så länge vi inte röstar ut Anthrox, men med ledning av diskussionen här landar jag i att om någon av Basse och Octa är ulv är det nog Basse.



Röst: @Basenanji
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Jahapp. Jag gissar att vi är klara då. Behöver vi tänka något angående förflyttningar? Jag tror inte det, va?
 
Top