Varulv [ABDitC] Runda 4

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Strålande!! Blev ju bra trots allt bra även fast jag stundtals dribblade till det:)
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Jag gillar ändå att spelet startade med att Octa anklagar Vimes som fan för grejer, verkligen hakar upp sig på det i flera dagar och sen ändå blir räddad i slutet av just Vimes. Varulvspelens enemies-to-lovers?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Jag tycker också att det är kul - och säger något om min respekt för Octa som ulv - att jag tycker att han spelat för ulvigt för att vara ulv.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Behöver vi rösta ut någon denna runda för att kunna fly? Kan tänka mig att ta den smällen för laget isåfall. Annars försöker vi väl sticka från den här fällan och alla läskiga xenomorfer
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Behöver vi rösta ut någon denna runda för att kunna fly? Kan tänka mig att ta den smällen för laget isåfall. Annars försöker vi väl sticka från den här fällan och alla läskiga xenomorfer
Ja, någon måste offra sig. Listan ser ut såhär, tänker jag:

1. Octagonal
2. Basenanji
3. Anthrox
4. Vimes

Men rimligtvis har vi en byvinst efter denna runda.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Röst: @Octagonal
Han har tjatat hela spelet om en tredje ulv. Den som sa det han va det!
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag såg precis det här:

Alla samlas i huvudbyggnaden för att samtal och denna gång är det ingen som saknas.
Det måste väl betyda att ulvarna inte vågade nattmörda? Och har betydelse för hur man ska ta sig från skeppet?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Vet vi att ulvarna aktivt inte valde att utföra nattmord gällande ordningen allt händer?

Är det så kommer jag som den bad-as marine jag är inte ge mig i första taget.

Både Anthrox och Bassr avslutar R3 med att säga det egentlig är jag som måste vara ulven.
Bra taktik där att försöka brunsmeta mig också av nån av er i det scenariot.

Varför i hela friden skulle jag tjata om en tredje ulv ifall jag var bland ulvarna?
Nån som bara har tjatat om två ulvar bör det rimligtvis vara.

Om en god offras och ett nattmord sker åker en god och en ond upp och byn förlorar.
Ser ut som att vi behöver jobba en runda till eller har jag missförstått något?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Faser sker i följande ordning
1. Kyla ned reaktorn (utröstning)
2. Skydda ett rum (om det blir anfallet)
3. Använda rummet (om det inte är övertaget)
4. Återta ett rum (går ej att använda denna runda)
5. Infiltratörerna nattmördar / Sergant och Korpral förmågor används

Eller okej läste denna nu så utröstningen sker innan, nattmord. Tänkte ovan ifall nattmord skedde innan utröstningen vilket skulle betyda att LegoIvar och eventuell ulv-polare valde att inte utföra nattmord.

Alltså borde det ju nu inte vara nån ulv kvar så är kanske fortfarande på att offra mig. Hade varit ett väldigt bad-as sätt att åka ur på.

Vad tycker ni andra? Har vi en tredje ulv bland oss åker vi om jag lägger mig. Samtidigt är det väl bara jag som under spelets gång sett det som ett lika rimligt/balanserat spel som med två ulvar. Om vi tänker efter så är det typ omöjligt för bara två ulvar att vinna, dvs att bli lika många som oss goda och vinna.

Hur ser ni på den balansen i spelet just nu. Är det bara jag som tycker att balansen i spelet hade varit jämnare med 6vs3 än 7vs2 och därmed är mer sannolikt?
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
En sista ulv skulle ju kunna tjäna på att vi tror det är över och att jag offrar mig och välja att hoppa över nattmordet som taktik.
Hur stor tror ni den sannolikheten är?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
På hundpromenad nu, men jag är fan bajsnödig. Tänk om det finns en tredje ulv, och det inte är Octa. Då förlorar vi istället, och då kommer jag bli Kalle Anka-arg och Lille Skutt-ledsen.

För hängslen och livrem, flutpuffar och livboj borde vi brädspela oss till en situation där jag är ensam kvar att kalla hem skytteln. Går det att ordna?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
En sista ulv skulle ju kunna tjäna på att vi tror det är över och att jag offrar mig och välja att hoppa över nattmordet som taktik.
Hur stor tror ni den sannolikheten är?
Inte stor egentligen. Men jag vill nog att vi agerar på den ändå.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Tja den här typen av diskussioner gör att jag misstänker att Vimes trots allt ÄR Android eller något.

Någon sorts "Den Tredje Fraktionen" helt enkelt.

Mig kvittar det lika om Bishop vinner spelet, bara inte ulvarna gör det.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Tja den här typen av diskussioner gör att jag misstänker att Vimes trots allt ÄR Android eller något.

Någon sorts "Den Tredje Fraktionen" helt enkelt.

Mig kvittar det lika om Bishop vinner spelet, bara inte ulvarna gör det.
Tycker du ska passa dig lite, Basse. Vi har röstat ut två ulvar och båda gångerna har ditt röstmönster varit sådär.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,491
Såhär tänker jag:

Denna runda: vi röstar ut X och låter plattformen bli övertagen. Z och jag laddar om i förrådet.

Nästa runda: vi röstar ut Y. Z tar tillbaka plattformen.

Sista rundan: vi röstar ut Z, jag kallar hem skytteln.

---

I det osannolika scenariot att Z är ulv är det enda han kan göra att sabotera hela klabbet genom att rösta på mig och vi får oavgjort. Annars vinner vi.

---

Invändningar?
 
Top