Varulv [ABDitC] Runda 2

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Är planen att siaren ska outa sig själv och vem hen siat kl. 20.59.55?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Nu undrar jag om det inte bara är så att Andersson håller sig undan för att slippa riskera försäga sig eller något, och slippa ta ansvar för sitt ulvspel. För nu har det gått lite för lång tid utan att logga in och säga något.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Ja alltså, uppgiven och avslagen Ulv är ju en klassisk dryck vars beska smak man upplevt på tok för mycket på sistone. Men idag smakar det fint!
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Är planen att siaren ska outa sig själv och vem hen siat kl. 20.59.55?
Nja. Det kan vara ett vettigt move, men siaren får nog själv avgöra vad som är rätt.

Jag tänker att parametrarna är typ:
- känner siaren sig trygg med att kunna peta in ett inlägg precis innan deadline?
- kan siaren gröna någon mer än sig själv?

Är svaret på båda frågorna ja tycker jag det är en bra idé, annars inte.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Och så vi är på det klara med det: jag stannar i förrådet och laddar om sentryn.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Va finns det fler, måste kolla mitt PM från Fjodde?
Det finns ju en teori om att det bästa ulvspelet är att inte ens läsa sitt PM och bara utgå från att man är vaniljbybo.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Just det, alla dubbelkolla så ni har skickat pm till fjodor. Pinsamt nu att glömma en sån sak :)
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Blir väldigt nojjig över Vimes fiskande efter siaren. MÅNGA inlägg gällande detta nu när vi sagt att det isåfall bör vara en sista sekund snajp.

Ville till exempel att jag skulle outa om jag var siaren med alldeles för mycket tid kvar av rundan. Nu ser vi även hur drevet vänt. Hade kunnat hoppa tillbaks till Vimes pga detta faktiskt.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Om ulvarna klipper vår siare är det förmodligen kört vilket Vimes också vet om.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,238
Blir väldigt nojjig över Vimes fiskande efter siaren. MÅNGA inlägg gällande detta nu när vi sagt att det isåfall bör vara en sista sekund snajp.

Ville till exempel att jag skulle outa om jag var siaren med alldeles för mycket tid kvar av rundan. Nu ser vi även hur drevet vänt. Hade kunnat hoppa tillbaks till Vimes pga detta faktiskt.
Nu är det väl ändå jag som frågade om siaren och Vimes som sa att det var tveksamt att outa.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Blir väldigt nojjig över Vimes fiskande efter siaren. MÅNGA inlägg gällande detta nu när vi sagt att det isåfall bör vara en sista sekund snajp.

Ville till exempel att jag skulle outa om jag var siaren med alldeles för mycket tid kvar av rundan. Nu ser vi även hur drevet vänt. Hade kunnat hoppa tillbaks till Vimes pga detta faktiskt.
Du läser tråden riktigt märkligt, Octa. Nu var det Anthrox som sa "vi har bestämt att siaren ska outa?" och jag sa "siaren ska bestämma själv" (vilket är det jag sagt hela rundan när det kommit upp).
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,378
Om ulvarna klipper vår siare är det förmodligen kört vilket Vimes också vet om.
Men alltså vem är du? Olyckskorpen Olle? Stämningen i tråden är "fakk jä", "vi har ulvarna i ett järngrepp om ballarna" och "haj fajv" och du bah "om siaren åker är det kört, kra kra"

Jösses, världsrekord i att vara diskussionens ufo.
 
Top