Varulv [ABDitC] Runda 2

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,027
20 minuter till reaktorn exploderar!
Ni samlas och kommer fram till att RasmusL ska lufta reaktorn. RasmusL skriker "(@RasmusL du får dra en baddass one-liner som du vrålar när du kryper iväg mot din död)"!

Efter en spänd väntan ser ni röken från reakorn när den ventilerar men samtidigt ser ni hur xenomorpherna väller ut genom ventilerna springer längs utsidan mot er.
Ni förbereder er för att försvara er och det verkar som eran planering fungerar! Ni ger eld och lyckas hålla ställningarna som ni tänkt er.

Det fixas och knåpas för fullt i verkstaden och sen släpas UA 571-C Automated Sentry Gun iväg till förrådet. Väl där laddas den och aktiveras. Ljudet från sensorn ger er trygghet inför de kommande timmarna. Efter ett tag så börjar ni fundera på vart Impetigo har tagit vägen och när ni börjar leta så finner ni honom på plattformen, halsen uppskuren och med halvtomt magasin. Det är inte en xenomporh som dödat honom. Han ser dock ut att ha hunnit fixa parabolen och länken som nu står och blinkar igen.
När ni plockar hans dogtags så ser ni på hans tröja att han var Serganten.

Info:
UA 571-C Automated Sentry Gun aktiverad i Förrådet.
Parabolen är fixad.
Skeppet är ej nedkallat.
Luftförsvaret är fortfarande aktivt.

Runda 2 slutar 15/6 kl 21.00

Utslagna
@RasmusL var badass Marine
@Impetigo var badass Sergant
I spel
@Anthrox
@Vimes
@Basenanji
@Sidd
@Octagonal
@Andersson
@LegoIvar
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Vadå inte väkta sig själv! Vad fan Impe!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Detta går ju åt fanders vilket inte var så förvånande egentligen när det kaosas så här.

Inte lätt att vara Marines i Aliens-scenarier.
Må Rasmus och Impetigo vila i frid (blir kanske inte heller så lätt på den här basen).

Lite efterkloksamhet nu allihopa tack i ordnade former.
Förhoppningsvis har vi fått kläm på vad som behöver göras och hur vi ska försvara oss mot xenomorpherna.

Jag hann till Verkstan i sista sekunden och har byggt en eldkastare.
Jag stred mot xenomorpherna och behöver nu ladda om både min M4A1 och eldkastare.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Alla ska redovisa sina moves. Jag gick till förrådet och har ett omladdat vapen.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Så LegoIvar och Sidd har eldkastare då? Och vi fixade sentryn? Och vi lagade parabolen? Gott så. DÅ LÅTER VI BLI ATT KALLA NER SKYTTELN NU.
För nu ska vi gå på ulvajakt.
Jag och Vimes har ammo, så jag kan gå och beskydda huvudbyggnaden och Vimes går in i förrådet och laddar om sentry. Ni andra går in i förrådet och laddar om. Vi släpper verkstaden till älgen, för vi behöver den inte längre och vi släpper plattformen för att den ska vara svårare att ta för ulvarna. INGET ANNAT BEHÖVS NÄMNAS OM BRÄDSPELET, så vi slipper få en massa random brus i tråden kring skiten.

Ut och jaga ulvar med er nu, barn små.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Jag gick till verkstaden och lagade sentry gunnen. Blev attackerad och måste nu ladda om mitt vapen.

Sorry Impetigo och Rasmus! tack för spel!
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,566
Location
Oktoberlandet
Röst: @Basenanji

Totalt oBassiskt deltagande utan några försök till hjälpande bybooande.

Tycker Anthrox, Octa, Vimes jobbar på för byn.
Så nån eller båda av Logo & Mr.Andersson äro Basses scum-polare.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Röst: @Basenanji

Ser rödande spel i R1 och inget som direkt väger upp det efteråt. Agerar inte i byns bästa imo.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
Jag har inte spelat som vanligt, det medger jag och det är helt klart ett spelupplägg som är hemskt svårt för mig att spela. Nu tex har jag försvarat mig mot xebomorpher och måste ladda vapen. Då går jag till förrådet och laddar, men sedan då? Ska jag stå kvar och bara ladda? Jag fattar verkligen inte. Nåja, hoppas jag gjorde nåt bra som agade sentry gunnen.

Om vi har två ulvar står det nu 5-2.
Med tre ulvar 4-3.

Då är vi illa ute.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,589
jag tycker det är helt bedrövligt att ni röstade ut Rasmus för övrigt)
Håller med. I stressen uppfattade jag Rasmus som det säkraste alternativet för att inte Impetigo skulle röstas ut.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,235
Det hade lika väl kunnat vara Vimes som blev måltavla i slutet där, och ni hade all möjlighet att bli av med strålkastarljuset utan att ta det.
Och jag vill fortfarande hävda att Rasmus envisa "vill ha eldkastare" var ett rödande spel.
Om ni inte lyssnar till vad byn säger så agerar ni mot byn.

Men skit samma, det är överspelat nu ändå.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Det här blev ju katastrof. Synd att inte Impetigo väktade sig själv. Glömde kanske eller hoppades på att ulvarna skulle försöka döda nån annan. Nu får vi jobba!

Jag flyttade Sentry Gun till förrådet och måste nu ladda om
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Hade kunnat rösta på Vimes eller Basse som det ser ut nu.
Vimes då jag har mitt case sen förra rundan och Basse då denne inte bidragit eller stuckit ut särkilt men nu röstar på mig helt plötsligt.

Motivering tack! Egentligen borde en motivering också gjorts innan då det ur mina ögon känns som att Basse bara plockat någon och kanske bestämmer varför nu i efterhand.

Tycker även Anthrox spelade fladdrigt i slutet av förra rundan. Gjorde en plan som kaosade till det rejält i slutet. Istället för att kolla vad alla sagt och bestämt tidigare behövde vi typ börja om och flera stod på samma uppgift även fast det tidigare diskuterats. Jag tror Anthrox som är aktiv och noggran kunde ha gjort det smidigare. Till exempel hamnade jag och Andersson på samma uppgift trots att jag aviserat att göra den långt tidigare. Nu löstes väl det iallafall men kunde ha gått smidigare.
 

Octagonal

Hero
Joined
24 Sep 2022
Messages
1,462
Basse aviserade ju också innan att det skulle deltas flitigt då skolavslutning o allt var klart. Så har det inte alls sätt ut faktiskt och något är of som denne själv nämnt i sitt inlägg ovan.
Tror vi har en ulv här.

Röst: @Basenanji
 
Top