Varulv [ABDitC] Runda 1

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,044
@fjodorsenuba hur blir det här då? Kan de först skydda verkstaden och förrådet mot älgar, sen gör tre spelare tre eldkastare, som hämtas av tre andra spelare som går och laddar dem i förrådet? Får de då även fulladdade gevär?
Eldkastarna är personliga. Är nog tydligast så.
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Jag sitter på jetespennanade studiedagar ("Systematiskt kvalitetsarbete!!!!!!!!1"), och har lite dålig passning på tråden, så någon kan ha noterat det redan, men visst är det såhär:

Ulvarna har i princip inget att vinna på att inte samarbeta med byn vad gäller älg-attackerna och koordinering av traskande och uppgifter under natten, visst? Att de ska lyckas manipulera det för att få bybor att bli älg-dödade känns extremt långsökt så som jag förstår upplägget.

Om det är så föreslår jag att någon/några tar tag i att lägga upp en rationell och vettig plan för hur vi ska agera, och så lirar vi Vanligt Varulvsspel(tm)
Ja, som jag skrev ovan så håller jag med :)

Grejen är att vi ju nästan inte behöver en rationell plan innan vi dödat av alla infiltratörer, så länge vi spelare safe och bygger några flame throwers (vilket lär lösa sig självt) så kan vi chilla runt lite random och bara se till att vi inte står utan ammo.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Ja, som jag skrev ovan så håller jag med :)

Grejen är att vi ju nästan inte behöver en rationell plan innan vi dödat av alla infiltratörer, så länge vi spelare safe och bygger några flame throwers (vilket lär lösa sig självt) så kan vi chilla runt lite random och bara se till att vi inte står utan ammo.
Det finns inget som heter "spela safe" här? Menar du att vi alla ska sitta i förrådet hela tiden, eller vad? Alla som går utanför förrådet kommer ju vara utan ammo direkt och de kan inte ladda om ifall vi släpper huvudbyggnaden till älgarna. Vi kan heller inte släppa verkstaden, eftersom vi behöver eldkastarna för att kunna göra något annat än att gömma oss i förrådet? Ergo, plattformen kan vi släppa, men inga andra rum.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,685
Location
Oktoberlandet
Halloj alla slashasar Korpral Sidd flexar med musklerna medans fingrarna smeker sin M41A Pulse Rifle.
Kommer se över situationen vid kvällens första vila (efter jobb).
Jag har bara sporadiskt skummat igenom tillgänglig info och kommer göra det ni övriga tycker är vettigt.
Utan att läst startpostens regler ännu så minns jag från tidigare uppdrag att användandet av Eldkastare förstörde rummet 1 runda och spred en massa info-kaos bland oss. Den skyddade då endast den som använde den.
Jag laddar min granatkastare med ett bestämt ryck och spänner blicken i er allihopa!
 

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,779
Location
Stockholm
Det finns inget som heter "spela safe" här? Menar du att vi alla ska sitta i förrådet hela tiden, eller vad? Alla som går utanför förrådet kommer ju vara utan ammo direkt och de kan inte ladda om ifall vi släpper huvudbyggnaden till älgarna. Vi kan heller inte släppa verkstaden, eftersom vi behöver eldkastarna för att kunna göra något annat än att gömma oss i förrådet? Ergo, plattformen kan vi släppa, men inga andra rum.
Vi bygger en eldkastare i var så att vi har två vapen, sen campar i förrådet tills det är endgame? Vi tjänar väl inget alls på att hålla på och stöka runt i rummen innan infiltratörerna är ute?
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
Vi bygger en eldkastare i var så att vi har två vapen, sen campar i förrådet tills det är endgame? Vi tjänar väl inget alls på att hålla på och stöka runt i rummen innan infiltratörerna är ute?
Fast alla kan ju inte bygga en eldkastare samtidigt?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Jag anmäler mig att laga sentry gunnen. Den kan ju skydda flera samtidigt och borde ge oss skydd mot xenomorpherna.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,698
Nu har jag skickat PM till Fjodor. Jag går till verkstaden och lagar sentry gunnen. Säg till om jag ska göra något annat.
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,387
"Hemmabyggd eldkastare. Skyddar dig själv från en xenomorphattack. Måste laddas när den byggts. Kräver omladdning."
 
Top