A6 utmaningen!

JÄVLAR VAD COOLT!

Synd att vykort har blivit så enormt dyra nuförtiden. Det hade ju ju varit en grej att göra ett spel/äventyrsutbyte där alla skickar vykort till varandra. Man har ju 1,5 A6 till hands.

(I min vilda ungdom gjorde jag print exchanges med fotografer världen över, så jag skickade ett foto till dem och de skickade till mig. Det var jätteskoj att få bilder i posten då och då.)
Om du är intresserad kan jag skicka ett ex. 🙂

Postkortsrollspel och -moduler är nästan för ballt för att vara sant.

Print on demand taken to a new level.
Ja, jag leker lite med tanken att man skulle kunna trycka upp pregen-karaktärer på andra vykort, med mycket enkel genomgång av regelmekaniken på baksidan så skulle man kunna göra ett starterset på typ 4-6st vykort, redo att skicka ut till folk. Det kräver dock att det är ett spel med väldigt slimmad motor.

Last edited:
Improv, brädspels-struktur.

Man följer linjerna mellan cirklarna och använder det som står för att svara på/fortsätta/inleda nytt.

Man får inte vända (nästa gång det är ens tur) och gå tillbaka samma väg man nyss gått, utan måste gå någon av de andra tillgängliga först.

Använd markörer för att hålla reda på vart du är.

Attachments

• IMG_2656.jpeg
    IMG_2656.jpeg
    622.8 KB · Views: 10
  • IMG_2655.jpeg
    IMG_2655.jpeg
    468.5 KB · Views: 10
Man följer linjerna mellan cirklarna och använder det som står för att svara på/fortsätta/inleda nytt.
Jag hade gjort en linje som splittas när går från "Ja, men" till dom dom "tre yttre bubblorna". Så att om man går från Ja, men till "Ja" och sedan "Ja, och" och slutligen går tillbaka till "Ja, men" så kan man inte gå tillbaka till just den bubblan igen.

Tilläggsregel: det borde gå att spärra en av de tre linjerna som då går från "ja, men" till dom yttre bubblorna.

Back