Nekromanti [Red X-mas] - 1 - Tipp tipp tapp

!Paxen

Swashbuckler
Joined
2 Sep 2008
Messages
2,627
Location
Peking
Topp 2 misstänkta just nu!

KK
Mukwa

Detta är endast pga dom inlägg som har gjorts än sålänge. Har inget hållbart på någon av dom. Jag lägger Min röst: KK tills vidare. Jag har ingen motivering än att jag går på magkänsla just nu.

Jag tycker om sättet som min roll och info är upplagd på. Vi får se om vi kan fånga en ulv på det.

av 9 deltagare så är absolut högst 3 personer ulvar, men det är troligtvis endast 2. Om det är 50% regeln som gäller så betyder det att...



Runda 1: 1 bybo utröstad, 1 bybo mördad. 7 deltagare kvar varav 3 ulvar.

Runda 2: 1 bybo utröstad, 1 bybo mördad. 5 deltagare kvar varav 3 ulvar


Med 3 ulvar så kan det sluta snabbt. Det som talar emot detta är att det är lite för snabbt. Det som talar för det är att det är meningen att det ska vara snabba rundor. Jag tror dock mer på denna..

Runda 1: 1 bybo utröstad, 1 bybo mördad. 7 deltagare kvar, varav 2 ulvar.

Runda 2: 1 bybo utröstad, 1 bybo mördad. 5 deltagare kvar varav 2 ulvar.

Runda 3: 1 bybo utröstad, 1 bybo mördad. 3 deltagare kvar varav 2 ulvar..

Så, 2 ulvar, vi har 3 rundor på oss att ta ut 1 ulv. Detta ger oss bättre odds och det är mycket snällare.

Återkommer senare.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 4 av 10

En ny dag gryr!

Mukwa said:
Så, vi har två variabler som vi kan och bör få ut på ett eller annat sätt: roll och åsikt. Av de här känns roll minst farlig. Purgatorisk ordningsföljd? Kaosoutning? Vi kommer inte få ut all info genom drev, den saken är klar.
Mmmkay. Mukwa slänger fram att vi har två variablar: Roll och Åsikt. Av dessa är Roll det som är mest sejf att outa.

Jag tolkar min roll som att det finns Åsikt och Förmåga att outa om det skulle behövas. Att outa Roll: Alltså-->TOMTENISSE känns ju som det kvittar.

Finns det andra roller än Tomtenisse? Ingen aning. Om det finns det varför skall det då outas och varför skulle det vara sejf eller MINST farligt. Det är väl snarare tvärt om? Är jag en leprechaun (vilket jag IRL är) så vore det väl dumt att outa det i och med att det är en special roll utöver Vimes regelverk.

Vimes said:
Det är INTE tillåtet att citera vad som står efter "Åsikt om arbetsplatsen:" eller efter "Förmåga:"
Exempelroll said:
ROLL: TOMTENISSE
Vimes said:
Nissarna vinner när de röstat ut alla Infiltratörer.
Nissarna! Aha, inte läge att outa leprechaun eftersom det är en specialroll. Inte läge att outa grinchen heller för då lär man ju nackas.

Det kan ju finnas Nissor om vi skall ta in Brynte snack här men att outa Nissa betyder ju inget annat än att vi har ännu en variabel att fnula över. Nissorna kanske är ulvar, powerroller, vanilla eller whatävvers och hade min roll pekat mot att det fanns Nissor med i liret så skulle jag fortfarande tolka Mukwas rollsnack som jag gjort så här långt.

Jag har snas men jag är inte villig att bjuda bort den till tomtefar. Sånt smör och sug får nån annan tomte hålla på med.

--><--

Mina misstankar mot Mukwa kvarstår eftersom jag är av den åsikten att snacket om rolloutning är ulvigt, men nog om detta för ett tag. Nu vill jag lyfta sånt jag tycker Mukwa är bra på.

Mukwa said:
Summa summarum så tycker jag att Basse räknar dåligt och griper efter halmstrån där det har uppstått buzz.
Tycker det här känns intressant. Basse kokar alltså spik på en gryta och misstänker Mukwa för räkneri och plastiga inlägg samtidigt som han räknar fel själv och bjuckar på luft. Det tåls ju att väga i skålen mot slutet av R1 och i början av R2 då vi har lite mer att gå på.

Hastfer said:
Hastfer vill att Mukwa outar åsikt-->Hastfer köper att Mukwa är tomtenisse-->Hastfer vill inte att Mukwa outar åsikt-->Hastfer tycker K.K borde läsa Mukwa som grön i och med att K.K bör ha samma rollpm som Hastfer (och Mukwa då får jag ju anta)-->Hastfer tycker Mukwa känns grönare.
Jag skall alltså köpa att Mukwa är mer grön nu när han har gått ut med att han är Tomtenisse och det påhejad av Hastfer som i sitt första inlägg skriver så här: "Mitt rollpm har inte gett mig några ideer om hur vi ska jaga fram ulvarna så jag väntar in övrigas tankar."

Mitt rollpm säger mig att Mukwas snack om att det är sejf att outa Roller är ulvigt. Det borde Hastfer också tycka kan man ju tänka sig eftersom han köper fullt ut att Mukwa är grön hest så snart han pluppar fram att han är en tomtenisse lixom. Vad är det i Mukwas inlägg som gör honom grönare än tidigare? Att han kan tänka sig att outa lite åsikter eller att han är tomtenisse, eller vad?

Brynolf said:
Ok, vi släpper Mukwa. KK är en god kandidat att pressa lite. Jag tycker du ska berätta vad du tycker om det här bygget!
Varför släpper vi Mukwa?

Jag tycker bygget ser bra ut. Vi har troligen 2 ulvar och sen en massa nissar som vill hjälpa tomtefar att få ihop alla julklappar. Finns det nissor, alver, älvor, alf, lepricååner eller annat så tror jag ju att ulvarna tjänar mer på att vi outar det. Det kan finnas olika förmågor i drift men dom lär vi ju också spara på så det givna vi skall snacka om och outa är ju våra åsikter om arbetsplatsen.

Utifrån min roll så gör jag ett antagande att andra nissar kanske kan gröna mig tack vare min inställning till kollegor och arbetsplats. Jag kan gröna andra nissar om vi börjar snacka om sånt vi gillar/ogillar på arbetsplatsen, eller i hur vår relation till tomtefar är, eller hur mycket någon gillar prinskorv.

Hur vi går tillväga?

Enligt Mukwa får vi ha fel två gånger. Alltså, vi får hänga två bybor.

!Paxen
Arvidos MC
Basenanji
Brynolf
Hastfer
KK
Mukwa
Trasapa
xyas

Grejen med det är ju att det kommer att nackas bybor också om det är så att ulvarna nattmördar vilket ger oss färre antal spelare att fela på och hänga fel spelare. Vi är 9 och har våra åsikter någon betydelse kan det hjälpa oss att gröna/röda någon spelare. Det är läge att gå ut rätt hårt med det för att bygga upp en bas av gröna spelare. Jag kan ju bara utgå från min egen roll och jag vet ju att jag är grön så jag kommer spela utifrån den rollen och försöka hjälpa byn till seger genom att försöka gröna andra spelare och på så vis få ner antalet misstänkta så snabbt som möjligt.

Finns det någon/några nissar som smeker tomtefar medhårs lite extra mycket här i gruppen?

Att vi får ha fel två gånger är inget vi skall bry oss om tycker jag. Vi (eller jag i alla fall) har ingen aning om det är 1-2-3 eller ingen ulv med i spel. Så det vi får jobba med är Åsikter och sedan se vad som händer i R2.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
5/10?
Från mobilen så citaten uteblir.

Han säger att han är tomtenisse, vilket jag är. Men han lägger även till det som står inom parentes bakom rollen.

Att jag sen skriver "jag köper det" är ju för att de inte ser snyggt ut och hoppas på mothugg från någon spelare.

Är du tomtenisse? Har inte du en parentes efter rollen? Hur kan du annars inte se det jag citerade tidigare som grönande?

Alltså det är inte mukwas tomtenisse claim som jag köper. Det är de han skriver efter.

Nej, mitt rollpm ger inte mig någon hint om hur vi ska jaga ulvar.

Av de som dykt upp hittills blinkar KK rödast. Och de ogillar jag. Jag vill vidga mina vyer men detta kan jag inte se förbi.

röst: kk

Trasapan: gå gärna på osynligmode, de skulle lugna mig :)
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
3/10

Vet ni, jag börjar tro att jag inte är korkad, utan egentligen skitsmart – men på mitt eget sätt.

Grejen med räknefadderullan är att jag resonerar så här:

"För att infiltratörsulvjävlarna ska kunna kamma hem segern så fort som möjligt,

måste de usla tomtenissarna ha fel tre gånger:

I runda ett

I runda två

I runda tre"

Vi hederliga nissar måste alltså klanta oss tre ggr i rad för att McUlven ska kunna vinna.

---

Men jag är beredd att släppa det för att höra mer om det jag tycker borde förtjänas betydligt mer plats i snacket idag: pung eller schampo?

Nog för att jag är renlig men sedan när har vi här i Tomteland behövt en läbbig och glattig reklamprodukt a la Pantene? Luktar inte det (!) i alla möjliga bemärkelser Onda Företagen?

Brynolf, KK och alla andra: tala ur skägget – om ni har nåt vill säga...

Röst: Brynolf
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 5 av 10

Halvtid! Ujja, ujja.

Varför röstar du på mig Hastfer?

Hastfer said:
5/10?
Från mobilen så citaten uteblir.

Han säger att han är tomtenisse, vilket jag är. Men han lägger även till det som står inom parentes bakom rollen.

Att jag sen skriver "jag köper det" är ju för att de inte ser snyggt ut och hoppas på mothugg från någon spelare.

Är du tomtenisse? Har inte du en parentes efter rollen? Hur kan du annars inte se det jag citerade tidigare som grönande?

Alltså det är inte mukwas tomtenisse claim som jag köper. Det är de han skriver efter.

Nej, mitt rollpm ger inte mig någon hint om hur vi ska jaga ulvar.

Av de som dykt upp hittills blinkar KK rödast. Och de ogillar jag. Jag vill vidga mina vyer men detta kan jag inte se förbi.

röst: kk

Trasapan: gå gärna på osynligmode, de skulle lugna mig :)
Jag jobbar inte med någon (parentes) i mitt rollpm och om du och Mukwa gör det är det varken grönande eller rödande. Att vi skall finna ulvar på nån parentes har jag svårt att tro och att vi skall kunna gröna spelare med hjälp av någon parentes har jag också svårt att tro.

Tala ur tomtefjunet nu och berätta vad som grönar Mukwa? Vad i hans tidigare inlägg är grönande, vad i hans tidigare inlägg är inom parentes.

Det du köper är alltså om jag förstått dig rätt: "Nä, jag tänkte att det kunde finnas både alver, renar och kanske leksaksdockor. Vad fan vet jag. "

Detta efter det att Mukwa vill att vi skall outa roll eftersom det är mest sejf? I mina ögon finns EN sorts roll och det är TOMTENISSE. Finns det andra roller så är det i mina ögon helt osejf att outa det för det kommer att skapa situationer som vi inte vill ha just nu. Det kan skapa tryck på eventuella powerroller.

"Nej, mitt rollpm ger inte mig någon hint om hur vi ska jaga ulvar."

Du jagar just nu ulvar på någon parentes som finns i ditt rollpm och du grönar just nu Mukwa utifrån nått i ditt rollpm så jag förstår inte riktigt hur du jobbar om du inte arbetar utifrån någon hint i ditt rollpm.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Ok, hade väl hoppats att fler dratts in i parenteshärvan, men nu är det som det är... Ja, jag släpper Mukwa pga att hans PM tycks vara rätt identiskt med mitt. Och misstänker KK pga att hans inte tycks vara det. Det här luktar dock Ankeborg. Det är ett surt sätt att fånga ulvar på, och vi vet att Vimes vet om det och avskyr det. Vi bör därför inte dra alltför stora växlar påt. Men jag tycker det är mer sannolikt att Mukwa är grön och bara råkade klanta sig med efterfrågan på roll-outning än att han är ulv och fått veta hur våra pm ser ut. KK säger det mindre om, om vi metatänker lite.

Men nu när frågan är på tapeten, måstw vi ju ruska i den så gott det går.

Jag vill att alla som inte känner igen sig i den här "parentes-frågan" går ut med det på momangen, så vi får det överstökat.

KK har hintat om sin åsikt om arbetsplatsen. Dags att pressa Basse.

Röst: Basenanji

Vad tycker du om verkstan? Känner du igen parentesen? Är du straight tomtehane?
 

Trasapa

Swordsman
Joined
8 Oct 2011
Messages
537
Location
nörrland
Jag vill bara inflika att jag har samma "uppbyggnad" som Mukwa verkar ha, även Hastfer. Det hänvisade jag till i mitt första inlägg där jag (lite korkat formulerat kanske) höll med om Mukwas åsikt gällande att jag vill få bort fusknissarna.

Likväl så tyckte jag att övrigas reaktion var lite underlig eftersom jag kände igen min egen roll i vad mukwa skrev. Däremot så var det skitkorkat av Mukwa att trycka på att outa roll eftersom det enda jag ser det leda till är att vi pressar våra powerroller, om vi har några.

Jag ser det såhär, Vimes är en intrigmakare och en klok individ(får man extra poäng för smörande?). Därför har jag svårt att tro att han har gjort rollbeskrivningen menlös alltså att det bara kan stå Tomtenisse/Infiltratör. Det skulle bara leda till att vi kommer sitta på 9 outade Tomenissar..

Antalet 9 spelare måste ju ha en betydelse såklart. Och här kommer Rollerna säkert in på något fräckt vis. Vi har troligen 3*3 av någonting. 3 olika roller eller 3 olika åsikter.

Däremot så sabbas symmetrin lite om ulvarna bara är två. Har vi en "ren" grupp och en med bara en ärlig nisse i eller är de två utspridda på två grupper? Det blir lite knepigare, mer logiskt hade det varit om det var tre ulvar, en i varje grupp.
Vimes kanske räknade med det här tänket och att vi därför skulle börja outa roller för att hitta avvikelser och på det viset röja våra powerroller för att försvåra för byn. Han är ju trots allt motståndare till att leta ulvar med fluff så det kanske är en mekanism för att straffa sådant spelande.

I vilket fall, jag tycker att åsikter är där vi ska pressa på, inte roller.
K.K har hintat vilket är bra men jag kan inte se vad hans åsikt är däremot, du gillar tomten eller? Säg inget förresten utan håll på det tills vi har några fler outade så får vi se om det hänger ihop.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Brynolf said:
Vad tycker du om verkstan?
Att vi ska göra det vi alltid har gjort bäst: leksaker till barnen. Nu vet inte jag hur infiltratörerna resonerar men jag misstänker att de vill ta genvägar i leksaksproduktionen, ev. "göra någon sorts vinst" i produktionen. Därför tänker jag mig att infiltratörerna skiljer sig rätt radikalt från oss hederliga nissar.

Parfymschampo-prylen gör mig nervös.

Brynolf said:
Känner du igen parentesen?
Vill egentligen inte utveckla mig här känns som en farlig diskussion. Har vi en ren eller en tomtemor ibland oss och Vimes har klantat till det kan det bli en absurd version av Ankeborg som drabbar byn. Jag kan bara säga att jag är tomtenisse och har en åsikt om vår verkstad (vilken iofs känns rätt tam och allmängiltig).

Brynolf said:
Är du straight tomtehane?
Jajamen. Jag kanske tänker för kort här men insinuerar du att det är stor skillnad på tomtenissar och något annat som...nissor? KK var ju inne på det, men det var du som tog upp det från början. Har vi nissor med i spel alltså?

Ursäkta min könsstereotypa fördom om tomteverkstaden, men jag har nog mest tänkt mig att det är tomtenissar i verkstan och inga nissor.

Du då Brynolf? Har du balsam i skägget? Har du ens skägg?
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Inlägg 6 av 10

Såhär va. Att jaga ulvar på nån parentes eller liknande funkar inte. Vi får ALLA citera rakt av vad som står vid vår roll.

Vimes said:
ROLL: TOMTENISSE

Åsikt om arbetsplatsen: "..." <- det här har alla

Förmåga: <- Det här är det inte säkert att alla har
Vimes said:
Det är INTE tillåtet att citera vad som står efter "Åsikt om arbetsplatsen:" eller efter "Förmåga:"
ROLL: TOMTENISSE – du vill rösta ut Infiltratörerna! Detta är ett exakt citat om min roll.

Mukwa kanske har: tomtenisse (du vill hänga infiltratörerna)
Hastfer kanske har: Tomtenisse (du är bybo)
Mukwa kanske har: alv (du tillhör tomtenissarna)
Hastfer kanske har: TOMTENISSE (det finns alver, troll och tomtar också)

Jag har ingen aning.

MEN.

Att jaga ulvar på rollerna genom outningar är fortfarande rätt ulivgt eller?

Finns det andra roller än TOMTENISSAR så är det väl det sista vi skall tvingas att outa? Finns det en tomtemor som ligger med tomten så är det väl rätt givet att hon har en mer effektfull roll än smånissarna som de tillsammans avlat fram. Det är inte sejf att outa nått annat än tomtenisse och det är inte där vi skall jaga ulvar.

Är jag misstänkt för att jag saknar en parentes? Om så är fallet är det dags att tänka om och presentera några andra misstankar.
 

Hastfer

Warrior
Joined
8 Dec 2012
Messages
233
Location
Hälsingland
Hahaha hastfer gjorde de igen. Jag har inte heller någon parentes.
Blev nog hjärnblödning när jag bakade in det i en parentes i startinlägget.

Men ja, mitt ser exakt ut som ditt.
Hur som haver borde du väl kopplat att de va de som jag fann grönande hos mukwa? Och inte alvsnacket?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
5/10


ROLL: TOMTENISSE - Du vill rösta ut Infiltratörerna!

...så ser det ut i mitt PM.

---

Men hörni, är det inte dags att grilla Brynolf lite? Jag hänger fortfarande inte med i hans pung/schampo-jakt och tycker att hela grejen är skum (höhö så jag får till det idag då).

Grejen är att han själv säger sig vara tomtenisse:

Eh öh, ja jag är då tomtenisse iaf. Tror ingen lär svara annorlunda.
Det var en fråga relaterad till en förmodligen oviktig del av min roll. Oviktig eller ej så tycker jag fortfarande Konrad kan svara på den.

Konrad, pung eller Pantene Pro-V?
Lite senare svarar KK med följande:

KK said:
Det kan ju finnas Nissor om vi skall ta in Brynte snack här men att outa Nissa betyder ju inget annat än att vi har ännu en variabel att fnula över. Nissorna kanske är ulvar, powerroller, vanilla eller whatävvers och hade min roll pekat mot att det fanns Nissor med i liret så skulle jag fortfarande tolka Mukwas rollsnack som jag gjort så här långt.

Jag har snas men jag är inte villig att bjuda bort den till tomtefar. Sånt smör och sug får nån annan tomte hålla på med.
---

Det som gör Brynte så särskilt slipprig är att han påstår sig vara tomtenisse samtidigt som han är på KK rätt uttalat med en sorts "Hunt for the Female Gnome(z)". Han verkar alltså sitta inne på information som gör det legitimt att eftersöka vem som är vad. Om nu en ev kvinnlig tomte hade varit en viktig powerroll för byn så hade ju Brynte aldrig gjort så. Så frågan är då varför Brynte så aktivt vill hitta Pantene pro-v-kunder i våra led?

Vad vet du Brynolf som vi andra inte vet?
 

Mukwa

Swashbuckler
Joined
17 Aug 2006
Messages
2,677
Location
Indieland
Angående roll - Ja, det står "”ROLL: TOMTENISSE - Du vill rösta ut Infiltratörerna!" i mitt pm. Eftersom det stod så tänkte jag att det kan finnas andra roller såsom alv, ren, whatevvs. Varför annars ens skriva ut det i PM:et med en reminder om att jag vill rösta ut infiltratörerna? Då hade det ju räckt att bara skriva Bybo eller Tomtenisse liksom. Efter att ha läst fluffet så håller jag dock med KK. Byn är nissar och ulvarna är infiltratörer. Och då borde alla bybor vara tomtenissar. Å andra sidan tror jag inte att en alv, tomtemor eller Rudolf nödvändigtvis skulle behöva innebära powerroll. Isåfall skulle de vara fett utsatta. I mina spel har siaren t ex lottats ut eller placerats där det väcker minst uppmärksamhet (typ i den största gruppen), så att grinchen skulle vara synonym med powerroll för mig är inte sant. Att jag tyckte att roll kändes mest sejf var för att jag var Tomtenisse, precis som i exempelrollen. Men som sagt, efter att ha läst fluffet framgår det där att byn är tomtenissar. Så nog ordat om det.
 

Brynolf

Dum fan
Joined
11 Oct 2003
Messages
3,694
Location
Stockholm
Jag har inte heller nån parentes, ser jag nu. Alla nissar tycks alltså ha mer eller identiska roller. Och Vimes skulle knappast missa en sån grej. Om vi dessutom får citera rollerna tyder ju det på att det knappast är ett giltigt ulvjägarknep. Ulvarna lär helt enkelt känna till hur nissarnas pm ser ut. Och även om Vimes slulle gjort en jättetabbe så är det ju sumpat nu i vilket fall. Så vi steker "du vill rösta ut ulvarna"-spåret.

Angående min jakt på kjoltyg så är det som sagt relaterat till stuff i mitt PM. Det leder väl knappast nånstans, men alltid måste man börja nysta någonstans. Konrad tycks fär övrigt ha liknande text som jag.

Och "Pantene-gate" är såklart inget att hänga upp sig på. Det var en feminin attiralj som började på P bara, inget annat. Dvs jag frågade Konrad "är du man eller kvinna?"

Jag fick inget grepp om Basses arbetsplats-åsikt. Ogillar du kommersiella inslag i leksaksindustrin?

Hm, just nu är väl Mukwas snedtramp det främsta ulvaspåret. Men Trasapa försvarar honom. Nåväl. Jag röstar där tills vidare.

Röst: Mukwa

För övrigt måste Arvidos och övriga slashasar komma in i spel!
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
1/10

Det här tyckte jag var lite intressant:

Brynolf said:
Basenanji said:
Brynolf said:
Se på himlens vulva!

...

Har du skägg eller strumpeband, KK?
---

Min erotiska referensrikedom är ungefär lika pigg och spänstig som en mätt letargisk ödla i solen, men försöker du brödsmula här eller har du bara gått fel i trådarna och blandat ihop det här spelets tema (Tomteland) med ett annat spel (Burleskdans i Paris)?
Haha! Fan vad gött att du är med, Basse! :gremgrin:

Det var en fråga relaterad till en förmodligen oviktig del av min roll. Oviktig eller ej så tycker jag fortfarande Konrad kan svara på den.

Konrad, pung eller Pantene Pro-V?
Vi har en ganska hård inläggsgräns på 10 inlägg, och Basse skriver det här skojinlägget. Alright, visst. Men sen lägger Brynolf också ett inlägg av 10 på att säga "Alright, snyggt Basse!"

Det här är alltså ett positioneringsinlägg, där Brynolf tar upp en position jämtemot Basse. Inget konstigt med det i sig, det gör man ju jämt i sociala sammanhäng, men det känns lite märkligt att lägga ett inlägg av tio på det för mig. Kan det finnas en taktisk tanke bakom att positionera sig jämte Basse eller provocera nissar/ulvar=

Så det är något jag noterar igår.

Sedan kommer det här inlägget från Basse:

Basenanji said:
3/10

Vet ni, jag börjar tro att jag inte är korkad, utan egentligen skitsmart – men på mitt eget sätt.

Grejen med räknefadderullan är att jag resonerar så här:

"För att infiltratörsulvjävlarna ska kunna kamma hem segern så fort som möjligt,

måste de usla tomtenissarna ha fel tre gånger:

I runda ett

I runda två

I runda tre"

Vi hederliga nissar måste alltså klanta oss tre ggr i rad för att McUlven ska kunna vinna.

---

Men jag är beredd att släppa det för att höra mer om det jag tycker borde förtjänas betydligt mer plats i snacket idag: pung eller schampo?

Nog för att jag är renlig men sedan när har vi här i Tomteland behövt en läbbig och glattig reklamprodukt a la Pantene? Luktar inte det (!) i alla möjliga bemärkelser Onda Företagen?

Brynolf, KK och alla andra: tala ur skägget – om ni har nåt vill säga...

Röst: Brynolf
I första meningen så rättfärdigar Basse sitt tidigare inlägg (vilket han inte alls behöver göra egentligen, ulvping) och sedan röstar han på Brynolf, Brynolf svarar med att rösta på Basse. Så det kanske är en taktisk positionering som fortsätter här, två ulvar som inte vill verka vara vänner?

I Varulvsdiscot så skrev Basse (då ulv) ett ganska långt inlägg innan spelet började för att få ett litet försprång på att skriva ett kreddigt inlägg han kunde kontrollera ordentligt, och han småretades lite med LJSLarsson (också ulv) för att de inte skulle framstå som allierade, dock utan något riktigt bett i retandet. Bägge de här sakerna kom tillbaks och bet honom när jag började utreda honom. Skulle han vara ulv igen i det här spelet så skulle han nog spela tvärtom, dvs skriva lite slarvigt och gå på sin kamrat hårdare.

Så jag har ögonen på Basse och Brynolf nu.

Röst: Basenanji
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,588
Och "Pantene-gate" är såklart inget att hänga upp sig på. Det var en feminin attiralj som började på P bara, inget annat. Dvs jag frågade Konrad "är du man eller kvinna?"
Varför är DET så viktigt (för dig) att få reda på? Missar jag något helt uppenbart här? Ursäkta mitt tjat, men det här går drygt en och en halv meter över min tomteluva.

Jag fick inget grepp om Basses arbetsplats-åsikt. Ogillar du kommersiella inslag i leksaksindustrin?
Jag förknippar infiltratörerna med någon sorts kommersiell agenda, så ja. Vimes har ju tidigare pratat om De Onda Leksaksföretagen. Men kön kanske ger bättre bäring på infiltratörerna?

Skit i det tillsvidare. Vi måste ha igång ulvsniffarnäsan no. 1:

Röst: Arvidos
 

Xyas

Swashbuckler
Joined
22 Aug 2009
Messages
3,198
Location
Malmö
Strong choice! said:
Finns det någon/några nissar som smeker tomtefar medhårs lite extra mycket här i gruppen?
Jag och tomtefarsan är tajtare än glögg och pepparkakor. Varför vill du veta det?
 
Top