Nekromanti Ett äventyr - Uppdraget (Runda 1)

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Lite tankar: det verkar som om spelupplägget är något åt det här hållet:

Spelare med yrke X får reda på när någon av yrke Y åker ut. Vilka har INTE en sådana här förmåga? Räck upp handen.

Jag funderar nämligen på huruvida det här har någon betydelse alls. Jag vill påpeka att Mukwa verkar gilla att spamma byn med värdelösa förmågor (se Vampire-spelet). Tänk om det är så att även plundrarna har yrke X och förmågan att se när yrke Y åker ut. Att det här inte särskiljer ett skit? Jag skulle inte bli förvånad.

Problemet, som jag ser det, är att byn gärna lägger sig på en för hög nivå. Vi gömmer för mycket, förutsätter att folk ska läsa MASSOR mellan raderna och vara skitsmarta med sin rollinfo. Men jag tror att det håller på att slå över. I förra spelet (Ebon Oaks) så ljög jag om att jag hade brödsmulat grejer och att folk ju borde se det (i enlighet med logiken/den tysta överrenskommelsen att bybor alltid ser alla bybo-tells). Jag höll mig flytande på det. Grejen är att det blir kejsarens nya kläder av alltihop. Det blir för mycket som läggs mellan textraderna, och det går ju inte som bybo att ärligt erkänna att man inte hänger med. Det här med hemliga koder och trix skapar en spelmiljö där bybor inte kan vara riktigt ärliga. Och det suger.

Helt ärligt nu, Larsson skrev någonstans att han hade uppfattat att jag hade uppfattat att han hade smulat något i relation till KKs förmåga/regelläsningsfail. Grejen var att jag inte har någon jävla aning om vad han pratade om. Men det kunde jag ju inte säga. Kejsarens nya kläder.

Alltså, den här spelstilen skapar en situation där bybor behöver spela som ulvar. Det är värdelöst. Jag tänker låta KK hållas ett tag här, men får vi ingen pay off av det försiktiga korridortassandet och de underförstådda blinkningarna snart så kommer jag gå Basenanji all over this shit och skrika om mer outningar.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Empiricus said:
Nu lägger jag ingen röst, för att inte vet vad min röst skulle kunna åstadkomma förrän jag har läst vad som skrivits, men jag utlovar en placerad röst med väl grundad motivering inom 60 minuter.
Heja! Jag var just på väg att börja leva rövare om att du inte skrivit något. Det här låter bra, kör på Empi.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
tripp_trap said:
tripp_trap said:
Vimes said:
Alltså, diskuterar vi vålnaderna? Finns det någon som menar att de inte bara är larvigt fluff?
Alltså det här är en grej jag verkligen inte gillar. Du gjorde exakt samma sak förra spelet. Du underkände argument, frågor och åsikter med en handvinkning. Du sammanfattade långa utläggningar med enstaviga meningar som helt eller delvis missat originalinläggets poäng. Detta var smart beteende när du var skurk, för du är en välkänd spelare som många lyssnar på och respekterar. Men det hjälper oss föga om du nu är bybo.

Och för att svara på det du skrev i citatet här, ja, jag menar att de kanske kan vara mer än "larvigt fluff". Jag tänker i alla fall inte slänga idéer och koncept överbord första rundan, inte utan någon slags diskussion. Men det jag ville ha en kommentar på var alltså om du tror att vålnadernas antal, sju, har någon betydelse, och i så fall vad det kan vara.
Vimes, bemöt gärna detta eller säg i alla fall att du läst det. Du var skurk förra omgången och beter dig likadant nu, det är obehagligt för mig.
Hej tripp, jag har sett det här. Alltså, jag tycker att det här är en ganska menlös anklagelse: varför vill inte Vimes diskutera något han tycker är helt irrelevant för spelet!?

Men ok, jag ska förklara mig: jag tolkar alltså introt som helt och hållet fluff. Det är i linje med majoriteten av tidigare spel att bara köra en flufftext där det förklaras ur ett fluffperspektiv vad utröstningen innebör. Här ska vi välja vem som ska offras till De 7. Det är bara fluff. Kolla på vad för visdomar vi får av vålnaderna: de sätter ju flufframarna för ett varulvsspel, det finns förrädare, ni måste offra någon. EN flufförklaring till vad vi håller på med. Det är en genre. Jag uppfattar det till och med som om Mukwa parodierar tidigare spel genom att vålnaderna är så övertydliga med att det finns plundrare (varulvar) bland oss, That's it. Är min tolkning.

Nä, jag går fan längre än så. Har De 7 någon som helst betydelse i Muwkas upplägg ska jag aldrig mer spela varulvsspel.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Sedan:

Röst: Max Raven - (seriöst, vems idé var det att kalla honom "Räven"? That's just...) Max får komma igång nu. Jag skulle vilja se ett lite längre genomtänkt inlägg av Max. Han har ju faktiskt varit aktiv, men vi vet knappt om han läst allt. Kom igen nu, vilka är dina intryck av spelet, och framförallt: hur tror du vi vinner det?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,373
Så, nu har jag spammat spelet. Jag vill göra en not om aktivitet: jag kommer sitta och jobba på KB hela dagen idag och är antagligen upptagen ikväll också. Så jag kan inte utlova några fler intelligenta inlägg idag, jag ska dock försöka hålla mig uppdaterad med vad som händer i tråden. Tjing.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
LJSLarsson said:
så jag outar hela föremålet:

Jag har ett halsband av djurben
Senast någon hade ett suspekt föremål var personen ifråga ulv och vi släppte den personen för lätt vilket jag inte tänker göra den här gången.

Röst: LJSLarsson

Jag vill att du vidare utvecklar runt ditt föremål samt motiverar varför du gick ut med ditt föremål och inte yrke. Samt så vill jag att du förklarar varför ditt föremål ska göra dig grönare än att skulle outat ditt yrke.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
LJSLarsson said:
God morgon god morgon! Ser att jag har lite röster, så jag outar hela föremålet:

Jag har ett halsband av djurben

Kamrat Konrad said:
5. Här börjar det skumma till. "Jag vill inte outa yrkesroll med tanke på Konrads feltolkning av reglerna i början. Jag tror jag förstår tanken på varför han läste fel och att den sortens info han har inte är något ulvarna har tillgång till."

Du vill alltså inte outa din yrkesroll med tanke på min feltolkning av reglerna. Jag har ju inte ens läst reglerna. Du tror dig förstå varför jag har läst fel. Jag har inte läst reglerna. Det du snackar om här är alltså ett försvar till varför du inte vill outa din yrkesroll om jag fattar galoppen och det baserat på att jag feltolkat reglerna. Njae säger jag.
Låt mig förklara mig lite.

Jag har en liknande passiv förmåga som berättar när en viss yrkesgrupp dör

När Korpa noterade att du inte läst reglerna och trodde att vi inte skulle få reda på folks fraktion när de åkte ut var min första tanke att du hade en liknande förmåga som min och ville brödsmula mitt engagemang i detta.

Jag nämnde sedan i min tidiga outing att på grund av detta ville jag inte outa yrkesroll. Detta känns nämligen inte som en typ av förmåga som varulvar bör ha utan istället något bybor kan använda för att jaga varulvar. Varulvar har ingen egentlig glädje av att veta vem det är som dör och röstas ut, de vet redan vilka som är bybor och varulvar.

Detta var det som fick mig att se Konrad som grön (eftersom jag inte tror ulvar skall ha denna förmåga), samt har fått mig att tro att även Cissi och Vimes är gröna.

Vid det här laget måste varulvarna ha pusslat ihop att den här förmågan finns bland flera bybor och att folk med förmågan grönas. Detta gör mig tillexempel mycket nyfiken på Ruga, som var mycket engagerad i att Cissi skulle berätta mer och mer och förmågan som hon fram tills dess hintat om. Nu berättade Cissi ganska exakt hur förmågan fungerade och ger sent ankomna varulvar chansen att hoppa på förmågetåget, så Ruga blir inte lika grön som oss andra när hen säger att även hen har förmågan.

Röst: Ruga
Alltså, Vimes har inte uppfattat någon brödsmula tidigare. Vimes har ångat på som en rättskaffens bybo i det hela och varit väldigt skeptisk och påtryckande mot Cissi. Vimes hade vid det tillfället inte en aning om vad det dillades om.

Nu har Vimes själv bekräftat detta.

Fetade en lina du skrivit. Varför har du problem med att outa yrkesroll? Det har inte jag. Du sitter in på samma förmåga som mig och Cissi och möjligen även Cassius. Du förstår att det är rätt viktigt att hänga med rätt i svängarna här för att inte sitta med den ludna svansen mellan benen.

Din outning är fortfarande ynklig i mina ögon. Jag kommer inte släppa dig. Du är fortfarande mest ulvig i det här spelet.

Punkt.

Jag får så lov att gå in djupare i det här senare.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
tripp_trap said:
Vimes, bemöt gärna detta eller säg i alla fall att du läst det. Du var skurk förra omgången och beter dig likadant nu, det är obehagligt för mig.

Röstsammanställning (obs! Baserad på föregående lista):
Vimes (4): LJSLarsson, Dieselsoppa, Cissi, tripp_trap
Konrad (1): Liliana
Cissi (2): Vimes, Vicotnik
LJSLarsson (5): Konrad, Brynolf, Korpa, Max Raven, Tyr
Max Raven (1): Ruga
Tyr (1): Cassius
Ingen röst (3): Empiricus, Jake Armitage, Lu-kaazh
Trippen, den här röst sammanställningen är uppåt väggarna felaktig. Utöver det så tycker jag mig se att din byboiga-edge från Spökhuset är som bortblåst. Du kan ju så mycket mer. Kämpa!
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Vimes said:
Alltså, den här spelstilen skapar en situation där bybor behöver spela som ulvar. Det är värdelöst. Jag tänker låta KK hållas ett tag här, men får vi ingen pay off av det försiktiga korridortassandet och de underförstådda blinkningarna snart så kommer jag gå Basenanji all over this shit och skrika om mer outningar.
Tack. Jag vet vad jag gör..

Jag har inga tankar alls på att mecka runt som i spökhuset. Det var en helt annan grej med tassande i korridorerna då.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Vimes said:
Lite tankar: det verkar som om spelupplägget är något åt det här hållet:

Spelare med yrke X får reda på när någon av yrke Y åker ut. Vilka har INTE en sådana här förmåga? Räck upp handen.

Jag funderar nämligen på huruvida det här har någon betydelse alls. Jag vill påpeka att Mukwa verkar gilla att spamma byn med värdelösa förmågor (se Vampire-spelet). Tänk om det är så att även plundrarna har yrke X och förmågan att se när yrke Y åker ut. Att det här inte särskiljer ett skit? Jag skulle inte bli förvånad.
Jag får en känsla av att förmågan "Spelare med yrke X får reda på när någon av yrke Y åker ut." ger oss en hel del så snart någon går ut med vilket yrke de är, om personen sedan dör. Min undran är om det kan vara så att det finns flera som kan sia om samma yrke/klan/sverokförening/fraktion? Kan man annars gröna någon som kan se om en viss grupptillhörighet stämmer så har man väl plötsligt en liten minisiarförmåga att lita på.

Jag vill också säga Röst: Korpa, jag vill gärna ha lite mer substans från henne än hennes vaga uttalanden om att hon vet vad grejen med föremålen är. En motivering om ungefär varför hon tror det skulle göra mig glad. Som KK har sagt så är vi många nog att kunna springa med facklor och jordbruksverktyg i flera led.

/Empi
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Brunolf said:
Till att börja med hänger förmodligen yrken och info ihop, så outar man yrke, kan en ulv "sno" info om det yrket, och outar man info kan ulvarna sno yrket.

Om det är som jag tror, är många länkade till varandra på det här sättet och det kan vara svårt att ljuga om det. Om KK är kock, Cassius får veta när kocken dör, så blir det väl ändå rabalder när Larsson outar att han också får veta när kocken dör. Sådant rabalder vill vi åt.
Brynolf min vän. Du sitter inte på samma passiva förmåga som mig och Cissi så du har ingen aning hur det ligger till eller ska ligga till.

Om jag outar mitt yrke drabbas inte min förmåga av ett bakslag. Således är du fel ute när du tror att det hänger ihop. Larsson utgår från sin förmåga som är liknande min, och hans yrkesroll är tydligen viktig för honom. Att Larssons förmåga är "liknande" min är ju ett bakslag för Larsson. Han vet ju inte alls hur min förmåga funkar heller.

Du är ute och fiskar här Brynolf. Du spekulerar i det hela och vill få fram hur det är uppbyggt men det kommer du ju inte få så klart.

"Om KK är kock, Cassius får veta när kocken dör, så blir det väl ändå rabalder när Larsson outar att han också får veta när kocken dör."

Varken Cassius eller Larsson skulle ju grönas i det här läget. Om jag outat mig som en Kock och ryker kommer ingen av spelarna grönas. Det är ju samma sak som att säga att K.K dog. Det är ju sånt som alla redan vet.

I samma exempel skulle jag (förutsatt att jag var kvar i spel) sätta pressen på Larsson som har en liknande förmåga. Cassius ord skulle väga tyngre i just det här fallet, men det är ju rätt långt ifrån över ännu och sånt kan ju ändras.

Hängs jag som en ulv och någon får reda på att jag är en Kock precis som jag uppgett att jag är finns det ju lika många hållhakar där. Den spelaren kan givet vara en ulv som hänger med i flödet och den spelaren kan vara en bybo.

Den här passiva förmågan är egentligen mest till för att stöka till det, men det kan gå att fälla ulvar med den om vi gör det på rätt sätt. Att göra det på the Brynolf way kommer inte att vara rätt melodi.

Ulvarna. De mest misstänkta skall outa först. Det minimerar en eventuell ulv´s lägen att hänga med i matchen.

I min bok skall sådana som Cissi och K.K outa sist. Om de ens skall outa i R1. Finns det fler spelare som kan göra samma saker som oss är det ju bara att kliva fram. Är spelaren i fråga trovärdig (alltså, fixar biffen att visa att denne har samma förmåga) bör den så klart skjutas längre bak i outningslistan.

I min bok är Larsson den mest misstänkta och trycket från min sida kommer att ligga kvar på honom.

Jag ser för övrigt att ett till drev kan startas per omgående. Att pumpa två spelare samtidigt funkar! Det finns fler än en ulv i det här spelet och ALLA måste ju ha någon de misstänker.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Emp said:
Jag vill också säga Röst: Korpa, jag vill gärna ha lite mer substans från henne än hennes vaga uttalanden om att hon vet vad grejen med föremålen är. En motivering om ungefär varför hon tror det skulle göra mig glad.
Varför då? Vad vinner byn på det?

Tror du inte på Korpa? Tror du Korpa är scum?

Jag ställer mig emot det här och tror att Korpa själv kan avgöra när det är lämpligt att laxa fram biffen. Om fler ställer sig bakom Empiricus (typ 7) kommer jag kanske väga tanken en gång till, men jag ser inga fördelar med detta påfund.
 

Patient Beta

Swordsman
Joined
25 Jul 2010
Messages
524
Location
Härnösand
Konrad Konvalj said:
Emp said:
Jag vill också säga Röst: Korpa, jag vill gärna ha lite mer substans från henne än hennes vaga uttalanden om att hon vet vad grejen med föremålen är. En motivering om ungefär varför hon tror det skulle göra mig glad.
Varför då? Vad vinner byn på det?

Tror du inte på Korpa? Tror du Korpa är scum?

Jag ställer mig emot det här och tror att Korpa själv kan avgöra när det är lämpligt att laxa fram biffen. Om fler ställer sig bakom Empiricus (typ 7) kommer jag kanske väga tanken en gång till, men jag ser inga fördelar med detta påfund.
Jag tror:
1 - Att om Korpa HAR kommit på hur föremålen fungerar efter att såpass få föremål har outats så har hon antingen någon mer information om föremålen eller en skarpare hjärna än mig innan morgonkaffet.

2 - Har Korpa INTE kommit på hur föremålen funkar så har hon två gånger kommit med det uttalandet av någon annan anledning, antingen för att få folk att bli nyfikna nog för att luska i det och uppmana till snack, eller så har hon något mörkare syfte

Jag vill inte veta exakt hur hon kommit på hur de fungerar, men jag är nyfiken på vad som meriterar två separata uttalanden om att hon luskat ut det.

Ungefär såhär resonerar jag, och att det är bättre att jag lägger min röst på något som jag undrat över under hela min läsning av tråden.

Är det något som du undrar över i mitt resonemang, så fråga gärna.
 

tripp_trap

Veteran
Joined
25 Jan 2007
Messages
158
Location
Stockholm
Vimes said:
Hej tripp, jag har sett det här. Alltså, jag tycker att det här är en ganska menlös anklagelse: varför vill inte Vimes diskutera något han tycker är helt irrelevant för spelet!?
Då kunde du, precis som du gör nu efter en påminnelse, säga att du tyckte det var irrelevant och eventuellt motivera lite varför du tycker så. Det tackar jag för.

Vimes said:
Men ok, jag ska förklara mig: jag tolkar alltså introt som helt och hållet fluff. Det är i linje med majoriteten av tidigare spel att bara köra en flufftext där det förklaras ur ett fluffperspektiv vad utröstningen innebör. Här ska vi välja vem som ska offras till De 7. Det är bara fluff. Kolla på vad för visdomar vi får av vålnaderna: de sätter ju flufframarna för ett varulvsspel, det finns förrädare, ni måste offra någon. EN flufförklaring till vad vi håller på med. Det är en genre. Jag uppfattar det till och med som om Mukwa parodierar tidigare spel genom att vålnaderna är så övertydliga med att det finns plundrare (varulvar) bland oss, That's it. Är min tolkning.

Nä, jag går fan längre än så. Har De 7 någon som helst betydelse i Muwkas upplägg ska jag aldrig mer spela varulvsspel.
Okej. Så de kunde lika gärna varit fem eller tio stycken vålnader enligt dig? Jag vet inte riktigt var du får "parodierar tidigare spel" från, det får du gärna förklara lite närmare. Jag har ju inte varit med så många spel, så jag kan mycket väl ha missat något slags internskämt eller vad du nu syftar på. Men vad anser du om föremålen då? Korpa tror att hon vet vad föremålen betyder, så det vore bra om du spekulerade lite kring dem också. Men tack för bemötandet i alla fall!

Konrad Konvalj said:
[Trippen, den här röst sammanställningen är uppåt väggarna felaktig. Utöver det så tycker jag mig se att din byboiga-edge från Spökhuset är som bortblåst. Du kan ju så mycket mer. Kämpa!
Jag gick igenom tråden igen, helvete vad fel sammanställningen var. Ber verkligen om ursäkt och hoppas att den nya är mer korrekt (skrik er hesa annars). Det är detta jag menar med rösthoppande och småinlägg hit och dit. Man (okej, jag) tappar grepp om tråden och får svårare att överblicka allt.

Röstsammanställning (Omräknad från start, men rätta om det är fel)
Vimes (3): Dieselsoppa, Cissi, tripp_trap
Konrad (1): Liliana
Ruga (1): LJSLarsson
Korpa (1): Empiricus
LJSLarsson (6): Konrad, Brynolf, Korpa, Max Raven, Tyr, Vicotnik
Max Raven (2): Ruga, Vimes
Tyr (1): Cassius
Ingen röst (2): Jake Armitage, Lu-kaazh
 

Cassius

Hero
Joined
12 Feb 2012
Messages
1,373
Location
Skåne
Empiricus said:
Konrad Konvalj said:
Emp said:
Jag vill också säga Röst: Korpa, jag vill gärna ha lite mer substans från henne än hennes vaga uttalanden om att hon vet vad grejen med föremålen är. En motivering om ungefär varför hon tror det skulle göra mig glad.
Varför då? Vad vinner byn på det?

Tror du inte på Korpa? Tror du Korpa är scum?

Jag ställer mig emot det här och tror att Korpa själv kan avgöra när det är lämpligt att laxa fram biffen. Om fler ställer sig bakom Empiricus (typ 7) kommer jag kanske väga tanken en gång till, men jag ser inga fördelar med detta påfund.
Jag tror:
1 - Att om Korpa HAR kommit på hur föremålen fungerar efter att såpass få föremål har outats så har hon antingen någon mer information om föremålen eller en skarpare hjärna än mig innan morgonkaffet.

2 - Har Korpa INTE kommit på hur föremålen funkar så har hon två gånger kommit med det uttalandet av någon annan anledning, antingen för att få folk att bli nyfikna nog för att luska i det och uppmana till snack, eller så har hon något mörkare syfte

Jag vill inte veta exakt hur hon kommit på hur de fungerar, men jag är nyfiken på vad som meriterar två separata uttalanden om att hon luskat ut det.

Ungefär såhär resonerar jag, och att det är bättre att jag lägger min röst på något som jag undrat över under hela min läsning av tråden.

Är det något som du undrar över i mitt resonemang, så fråga gärna.
Jag tycker inte att Korpa ska gå ut med sin teori, varför?

1. Det riskerar att gynna ulvarna mer, precis som Korpa skrev tidigare.

Men jag skulle vilja ha mer från Korpa angående den, så att vi dödliga kanske också kan se den, varför?

1. För att första röstningen är viktig och ifall vi kan få fler på spåret är det viktigt.

Jag kommer spela rollspel idag och jag förstår att min röst på Tyr är helt meningslös och att vi får återkomma till den senare. Jag instämmer med flera tidigare skribenter om att vi behöver ha mer från Larsson. Jag vill att Larsson outar mer, varför?

1. Tillsammans med Korpas eventuella teori kan det faktiskt ge oss något.

2. Det är det drevet som är igång.

Men jag anser att vi måste gå vidare eller köra parallela drev. Detta tar tid och vi har inte kommit någon vart.
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Det har blivit dags för...

Outningsdax!

Hörni, precis som Vimes skrev här så finns det ingen som helst anedning att låta bli att outa rubbet.Tyvärr, tyvärr, för det är helt enkelt assvårt att skapa ett spel som straffar outningar och av det jag har sett hittills är det verkligen ingen vettig ide attbromsa outningar.

"Jamen, då kan ju varulvarna se hur våra roller ser ut juh?!"

Ja. Och? De måste ändå ljuga eller hitta på nåt. Och det kommer vi hitta, jag lovar. Inte minst med hur våra roller ser ut, med passiva förmågor.

"Jamen då kan ju varulvarna hitta powerroller juh?!"

Ja. Och? Sen när dog byn pga förlorade powerroller? Jag och KK hade glatt ihjäl varulvs-Sveriges bästa spelare (BDG) TROTS att han var siare och typ tömde byn på varulvar i samma takt som Loreen dansar häxdans.

Tvärtom skulle jag säga, det här €&)("',#%^*^%*^++ drevandet går mig redan på nerverna.

FYI: Jag andas nu med hjälp av en papperspåse.

Om vi ska dra ut på drevandet kan Larsson släppa en kromosom i sitt märkliga benhalsband i taget de närmsta sju månaderna....

Näh, det duger inte. Here goes:

Jag är Tempelriddare jag äger Bandage och jag vet när Barden går till de sälla jaktmarkerna.

Så, de var ju inte så svårt? Och vad ska ni göra? Hänga mig? Tja, jag vinner med byn...och efter min död kan ni använda min info för att ta fast ulvarna.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Empiricus said:
Jag tror:
1 - Att om Korpa HAR kommit på hur föremålen fungerar efter att såpass få föremål har outats så har hon antingen någon mer information om föremålen eller en skarpare hjärna än mig innan morgonkaffet.

2 - Har Korpa INTE kommit på hur föremålen funkar så har hon två gånger kommit med det uttalandet av någon annan anledning, antingen för att få folk att bli nyfikna nog för att luska i det och uppmana till snack, eller så har hon något mörkare syfte

Jag vill inte veta exakt hur hon kommit på hur de fungerar, men jag är nyfiken på vad som meriterar två separata uttalanden om att hon luskat ut det.

Ungefär såhär resonerar jag, och att det är bättre att jag lägger min röst på något som jag undrat över under hela min läsning av tråden.

Är det något som du undrar över i mitt resonemang, så fråga gärna.
Jättefint och prydligt inlägg. Kör gilla knappen på det.

Det jag undrar över är 2:an. Om nu Korpa inte kommit fram till något är Korpa alltså ulv. Skall vi då hjälpa ulven genom att få igång ett snack och luskande ikring det hela?

Jaja. Det är väl upp till Korpa helt enkelt, men jag ser fortfarande ingen riktig mening med det och jag ser inte hur det gynnar byn att snacka om det innan saker och ting outats. I mitt protokoll finns det inga hintar om vad en ulv har för föremål eller om de ens har föremål/utrustning så jag är mer intresserad av vad det dyker upp för pryttlar än att veta hur vi skall kunna knäcka ulvarna med hjälp av Korpas eventuella fynd.

Jag tror ulvarna gynnas mer av att veta vad Korpa har upptäckt och kan på så vis undvika att hamna i fel fack om de har det lite meckigare än oss bybor att outa föremål/utrustning.
 

Konrad Konvalj

Myrmidon
Joined
6 Jan 2010
Messages
6,035
Location
Norrland
Re: Det har blivit dags för...

Diseltratt said:
Jag är Tempelriddare jag äger Bandage och jag vet när Barden går till de sälla jaktmarkerna.
Då lägger vi det till handlingarna.

Nu känner vi igen Basse här. Fortsätt rocka! Att du outar ur det blå ser jag inte som en scumtell direkt.

Men lite mer än så här kan du Basse. Tryck på och rösta lite. Vart har du dina misstankar?
 

Basenanji

Postd20modernist
Joined
4 Nov 2002
Messages
8,590
Re: Det har blivit dags för...

Och jag ändrar min röst, nu när till och med Vimes har gått ut med att outa så släpper jag honom.

Det som är skumt i mina ögon är den oheliga triaden KK-Larsson-Vimes. Jag får vibbar av ulvar som liksom jagar igång varandra.

Ruga och Empiricus har jag lämnat lite i det bortre synfältet med tanke på att de är nya. Var är Armitage?

Däremot såg jag något med Lilliana som jag studsade på. Cissi-prylen fattade jag inte, men jag har iofs inte heller riktigt sett vitsen med KK:s bullterrier-jakt på Larsson.

I övrigt inga direkta analyser, härnäst står att göra exceldokument på "Att göra listan".

Men, ok, för att skynda på outningarna:

Röst: Larsson

Ut med det bara, rubbet!
 
Top