Nekromanti Mitt livs bottenpunkt

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Förra veckan så tog jag itu med lukten och fruktflugorna som med enveten målmedvetenhet börjat erövra köket, då jag varit för trött om dagarna för att diska upp ordentligt. Efter att ha flyttat på en tallrik så blev jag mer eller mindre anfallen av källan till lukten, och samtidigt hittade jag källan till flugorna... En hög med gråvita larver som ringlade sig i en grå fläck på diskbänken.


<font size="7">blä.</font size>


Det var, so far, mitt livs rock bottom. Ja, och så rakade jag av mitt skägg några dagar senare...

Men egentligen startade jag den här tråden för att få veta era bottenpunkter: Trots allt, vad finns det för bättre sätt att lära känna andra än att höra om dem i deras värsta stunder av förnedring, dekadens och förfall?

Shoot!
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
För ett par år sedan. Jag behövde köra bil den dagen, av skäl som inte hade ett dugg med mitt miserabla tillstånd att göra, en lång sträcka, och det faktum att jag hade två katter i bilen var enda orsaken att jag inte körde av en bro eller dylikt och tog livet av mig (låter löjligt, men fastän jag var fast besluten att dö, ville jag inte ens ta en katt med mig).

Erik
 

Dewil

Skrivbordsgeneral
Joined
30 Jun 2000
Messages
1,769
Location
Nett-ruh-bi
Flugfälla (OT)

fruktflugorna som med enveten målmedvetenhet börjat erövra köket
En matsked sirap, två matskedar vinäger, en skvätt vatten och några droppar diskmedel i ett glas. Ställ i köket. Fungerar över förväntan - första dagen fastnade två flugor i timmen.

Dewil
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Det var i högstadiet när jag var en härlig kombo av tandställning, finnar, glasögon och taskig klädsmak. Jag var mobbad av en liten klick med skitungar men de flesta var ganska hyggliga trots allt.

Vi fick våra skolfoton och alla i klassen bytte med varandra, även jag fick byta. En av de hyggliga killarna fick en kommentar från de coola killarna om att han hade mitt foto i högen och då rev han sönder det framför alla med nån kommentar om att han minsann inte ville ha ett foto på en så ful tjej.

Kanske en banal händelse med tanke på allt annat de gjorde, men jag blev verkligen jätteledsen. Nu så här i efterhand förstår jag att han inte vågade stå emot men det fattade jag inte när jag var fjorton.

Jag önskar att jag kunde åka tillbaka i tiden, det skulle vara roligt att träffa mobbarskitarna med mitt nuvarande goda självförtroende.

/Magoo, har ett gott minne
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kan inte påminan mig att jag har haft nån rejält lågvattenmärke... Inte enns en sdåan incident när det gäller disk, då jag avlivar den så fort jag använt nått.
Dock så var det iof lite jobbigt när mormor & morfar trilla av pinn, då man stog dem nära.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Plugget, det var väl sjuan. Tydligen uttalade jag sch-ljud "fel" eftersom jag har finskt påbrå, så jag tvingades gå till en talpedagog istället för att lära mig grammatikregler i mellanstadiiet (därav mina enorma problem att skilja på verb, substantiv, adjektiv, etc etc).
Detta sch-ljud var tydligen anledning nog för folk att slå mig på käften eller hota med det. Ah, skolbarn är underbara.
Sen i efterhand kan man fråga sig om det var värt att tvinga mig uttala "stjärna" och "kärna" olika - varför fick jag inte bryta lite?


Storuggla, passiv dialekt
 

Sanjuro

Warrior
Joined
12 Mar 2003
Messages
298
Location
Luleå
Re: Flugfälla (OT)

Mina föräldrar måste ha überfruktflugor med sällsamma förmågor i sitt kök, för jag testade nämnda strategi (så när som på diskmedlet) och de föll inte alls för tricket. De satte sig i flockar på kanten av glaset som innehöll den mördande brygden, men de vägrade konsekvent att ta det Sista Steget.

/Sanjuro, döden är ett ögonblick som varar för evigt
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Och nu är du en vacker småbarnsmor med ordnat liv och en givande hobby.

När ska alla mobbare fatta att det är nördarna som vinner i det långa loppet liksom? :gremgrin:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Ah, nu föll alla bitarna på plats och jag förstår varför jag har tyckt att du haft en lite annorlunda dialekt för att vara stockholmsbosatt... fan vad skönt!
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Mobbing och sånt har jag utstått, men en jobbig period var när ett flertal av personer jag trodde var mina vänner "på riktigt" visade sig vara falska kappvändare som tog första bästa tillfälle i akt att stiga i social rang genom att dumpa mig. Värst var nog en kille som jag nördat mig ganska mycket med som över en helg i princip slutade med figurspel (datorspelande kan ju fortfarande vara ballt, om det är en "ball snubbe" som spelar...), trots att vi spelat massor och målat tillsammans och så vidare. Sprit och cigaretter var viktigare och gav mer självuppfyllelse, tydligen.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Parasta ennen SSK [ANT]

Okej, okej, jag lovar att inte täcka över dig. :gremcrazy:

...fast man vet aldrig, SSK ligger ju runt hörnet och när du minst anar det....... Bam! En filt!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
Hm.

Jag har nått den där botten några gånger, och varje gång känns det som att man gräver sig djupare ner.

Tidigare i år stack en "kamrat" till mig efter att ha blivit skyldig mig 7000:- i utebliven hyra. Då mådde jag rätt så taskigt.

Efterverkningarna har även de gjort att jag mått rätt dåligt - igår fick jag t.ex varning om att jag, om jag inte betalar 3511 spänn inom tre veckor (pengar som helst enkelt inte finns), får min el avstängd. Spenderade hela gårdagen i ångestrus.

Längre bak i tiden - spenderade två veckor totalt obrukbar efter att min första flickvän lämnad mig 2000. Så totalt nere var jag, att jag knappt tog mig ur sängen. Det gick bara inte.


Ännu längre tillbaks - skoltiden. Årskurs ungefär 4-9. Utstött. Än idag vill folk omkring mig inte kalla det "mobbing" även om jag uppfattade det så. Jag var "konstig", ständigt olyckligt kär, och den enda anledning till att jag inte tog livet av mig under den perioden är att jag tänkte "då vinner de jävlarna..."
 

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Joined
22 Dec 2003
Messages
903
Location
Exil
Mitt livs bottenpunkt hittills...

Karusell, Luleå, förra sommaren. Jag märkte inte när karusellföraren sade åt alla att sätta upp händerna på handtagen till en stor sådan där karusell som svingar omkring en i luften. Hade jag inte just sagt färdigt det jag viskade åt w176 och lutat mig tillbaka hade jag klämt huvudet mellan sätena och den stenhårda, tjocka fasthållningsmekanismen som just fälldes ner.

Jag insåg det inte förrän jag åkte karusellen helgen därefter, i Boden, och då mådde jag så illa att jag nästan ville spy. Har jag haft en riktigt dålig dag och ska försöka sova alldeles för tidigt (med min lätta insomnia är allt före 05.00 på tok för tidigt för det mesta) är det vad jag tänker på.

Har visst rätt lätt för att få neuroser, visar det sig...
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
Först började jag på inlägg om några av mina depressioner, men även om jag trodde att jag hade en osentimental distans till de åren så var det inget roligt alls att skriva om de värsta stunderna.

Och kanske var det inga riktiga bottenpunkter heller, för jag har kommit ut ur de åren betydligt bättre än när det gäller vissa andra saker som jag gjort tidigare.

Det allra värsta jag varit med om var när jag hade gjort en tjej i gymnasiet riktigt ledsen. Jag tänker inte skriva vad det var jag hade gjort, men det var en av de där riktigt fula och nesliga sakerna som skurk-jocken kan göra i amerikanska highschool-filmer. En sådan där riktigt barnslig lek med någons integritet och pissande på dennas förtroende. Det kom som en chock för mig att inse "men... det är ju jag som är the bad guy!" och jag har inte riktigt hämtat mig från det än.

Tjejen har visserligen förlåtit mig, men själv har jag alltid det där hängandes över mig. Med varje flickvän jag haft efter det upplever jag det som om jag lurar dem, och på något sätt vill jag varna dem innan de börjar investera känslor i mig. Liksom för att skrämma iväg dem, för deras eget bästa.

Så det är det värsta.

---

Sen har jag gott om yuck-historier att dra också. Såsom när jag kräktes i ett handfat på en restaurang och stod och torkade upp hårda bitar som sjunkit ner till botten av sörjan med mina händer. Men sådana grejer tycker jag kan vara ganska roliga när man ser tillbaka på dem.
 

kängtrollson

Veteran
Joined
22 May 2006
Messages
186
Location
Kalmar i Kalmar län i Sverige
När jag blev "Punkare" 1991 så fick jag lära mig vad som menas med att bli hatad. Punk var så ute att inte en jvla käft som var i min ålder hade någon koll på vad det innbar. De trodde att punkare var någon slags nazist ligister, som ville spränga världen och döda pensionärer. Resultat, man blev utfrusen och ingen pratade med en + att man fick en hel del stryk på stan. Men det är inte mitt livs bottenpunkt.
Bottenpunkten var när jag efter tre års nattjobb (som tidningsbud) arbetade till mig ett begynnande magsår, samt tvingades jobba under en översvämmning och simma ut till husen med tidningarna. funderade på om man inte skulle skjuta sig istället.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Sen har jag gott om yuck-historier att dra också.

Ja, det var ju det jag siktade på med tråden egentligen, när man känner sig som skabbigast. Fast det var ju också eftersom det var just en sådan sak jag reagerade på och ville få skriva om. Jag tänkte att jag skulle formulera mig lite friare så att den som ville kunde skriva om sin depression istället.

Larver i köket är ju inte det värsta jag varit med om heller, men jag kände verkligen "Oh shit, nu har jag sjunkit lägre än någonsin!" Det är ju kul att gotta sig i sin dekadens.

Hm. En eller två gånger när jag var liten så tyckte jag att det var läskigt att använda farmor och farfars toalett, så jag bajsade i handen eller något och sköljde ner det i handfatet. (!!!!!)
Jag fattar inte det där så här i efterhand.
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
Re: Flugfälla (OT)

Diskmedlet är ju det som är själva fällan, det andra bara lockar dit dem. Diskmedlet pajar ytspänningen på vätskan så de fastnar.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Hah! När jag flyttar till Sverige (nästa onsdag, klockan 18.55) ska jag inte bara göra skillnad på sje-ljud och tje-ljud, jag ska hitta på en massa egna ljud också. Ett nytt ljud per vecka, och två på onsdagar med jämnt datum.

För övrigt måste jag påpeka att det inte är fråga om en finsk brytning utan ett finlandssvenskt uttal, annars blir jag utesluten ur finlandssvenskarnas hemliga sällskap. Finlandssvenskar bryter på finska lika mycket som skåningar bryter på danska ooch göteborgare på norska. Det kan du hälsa dina klasskamrater och talpedagoger om du ser dem igen, och så kan du slå dem på käften också.

Mitt eget liv har förstås inte haft någon bottenpunkt utan har enbart gått från klarhet till klarhet.
 
Top