Nekromanti 3 favvo-vapen

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Det beror verkligen på hur man vill definiera lönnmord, eller?
Tror det finns många tolkningar och delar av hur ett sådant kan gå till och varför det går till.
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Bobby Magikern said:
Båda mina exempel är mer ryska än engelska (även om ett ägde rum i England, och det andra i Mexiko).
Aha, tänkte mest i bokväg då sådana där gammal-"klyschiga" vapen förekommer. Har du sett dokumentärerna om Iceman förresten?
Om inte googla "Iceman +Richard Kuklinski" eller något i den stilen och läs om honom - dokumentären (ev. dokumentärerna) finns även avsnittsvis på Youtube och liknande sidor. Det är lönnmördaren nr One det. Fan vilken kall och skicklig snubbe.
 

Nightowl

Champion
Joined
17 May 2000
Messages
8,341
Location
Avliden, Tristerbotten
Bobby Magikern said:
Vad är egentligen definitionen? Om man utför själva akten i lönndom och bara låter konsekvenserna synas tycker jag det fortfarande borde räknas.
Definitionen är väl ursprungligen någon gång under järnåldern ett mord man inte erkänner när man konfronteras med det. "Joförfan det var jag som slog ihjäl Knut Knaphövde. He had it coming!" är visserligen en sorts brott, men att *smyga* med det var ett värre brott.

Idag finns det knappast nån juridisk definition, men jag står gärna korrigerad. Jag menar, om jag förgiftar min farbror för att ärva hanses kalasbyxsamling är det fortfarande nog inte "lönnmord" även om jag försöker göra det snyggt och i smyg (i jämfört med nån som säg slår ihjäl nån på krogen som han har ett ont öga till för att de hejar på Bajen). Lönnmord antyder liksom något mer... professionellt än så.

Jag är mest ute efter en ordvits. Det var tur att jag inte sa något om "vad har de stackarns lönnarna gjort er"...

Erik
 

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
C96 Mauser pistol Cool pistol som liksom aldrig känns fel.

Svärd Ett svärd är aldrig fel, speciellt inte film-Conans gamla trotjänare.
Särskilt samtidigt. Mmmm...svärd i höger och C96 i vänster...
 

Gunnar_UBBT

Veteran
Joined
19 May 2000
Messages
74
Nightowl said:
Bobby Magikern said:
Vad är egentligen definitionen? Om man utför själva akten i lönndom och bara låter konsekvenserna synas tycker jag det fortfarande borde räknas.
Definitionen är väl ursprungligen någon gång under järnåldern ett mord man inte erkänner när man konfronteras med det. "Joförfan det var jag som slog ihjäl Knut Knaphövde. He had it coming!" är visserligen en sorts brott, men att *smyga* med det var ett värre brott.

Idag finns det knappast nån juridisk definition, men jag står gärna korrigerad. Jag menar, om jag förgiftar min farbror för att ärva hanses kalasbyxsamling är det fortfarande nog inte "lönnmord" även om jag försöker göra det snyggt och i smyg (i jämfört med nån som säg slår ihjäl nån på krogen som han har ett ont öga till för att de hejar på Bajen). Lönnmord antyder liksom något mer... professionellt än så.

Jag är mest ute efter en ordvits. Det var tur att jag inte sa något om "vad har de stackarns lönnarna gjort er"...

Erik
Lönnmord skall väl snarast kopplas till att det är ett mord utfört i "lönndom". Vilket betyder "i hemlighet". Där hemligheten består i gärningsmannens identitet.

Den juridiska definitionen i modernt tal blir väl närmast överlagt mord till skillnad från dråp där gärningsmannen inte planerat hur han skall gå till väga före, under och efter dådet för att undkomma rättvisan. :gremsmile:

En annan parameter som i alla fall jag lägger in i ordet lönnmord är att det oftast också är ett beställningsjobb. Den som vill ha personen dödad vill inte bli besudlad med dådet då han/hon oftast vill kunna dra fördel av det stackars offrets olyckliga frånfälle...beställaren (i modern mening) gör sig skyldig till stämplig till mord.

-oj oj oj då, men gud vad hemskt att han dog, vem skall nu bli nästa borgmästare här i stan? Jag? Nej men menar ni det? Gud vad smickrande, jag tror inte riktigt att jag passar, men självklart ställer jag upp i denna ödesdigra stund!

Det är i alla fall min tolkning av det hela. Lite svamligt kanske, men jag tabbar till och från ett spel he he.

Här är i och för sig en lite tydligare beskrivning: http://en.wikipedia.org/wiki/Assassination

Oj, Edit:
1. Slagsvärd ...känns så överklassigt att vässa ner pöbeln med ett skinande blankt svärd värt mer än offrens samlade förmögenhet.
2. Morgonstjärna...känns så skönt att klubba ner smilfinken med svärdet med ett så groteskt krossvapen. Vapnet sjuder av barbari och frenesi.
3. Lans...finns det något bättre än att rida i kavallerichock med visiret nedfällt och ränna ner fienden? :gremsmile:
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Ingen speciell ordning:

Motorsåg - Andas brutalitet, särskilt som det egentligen är ett verktyg och att det alltid blir så sprutigt och kladdigt när den är framme. Är förutom ljussablar ett av de få vapen som låter när det är aktiverat = ännu mer stämning.
Kniv - Andas också brutalitet, liksom: nu ska jag döda dig. Det blir alltid personligt också oavsett om det är bönder eller elitsoldater som ska kniva varandra.
MG42 - Vad kan man säga? Vacker, effektiv, trevligt ljud, skottband och lång.

4:e plats: Eldkastare, har inte lyckats använda så mycket på senare tid förutom i TF2.
5:e plats: Stridsyxor, vackert, billigt, användbart. Andas betydligt mer krig än svärd gör.
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,704
Location
Värnhem, Malmö
Personligen tror jag mina är daiklave (för att man ska tänka stort), revolver (för att western-shootouts är häftigt) och spade (för att den är effektiv, brutal och signalerar skitighet).
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Mina tre vapen:

1. H&K G22 A3 (eller A4 eller A5) massa kulor, hylslös duplex ammo och granatkastare á-la Aliens. (Neotech 2)

2. Spiked Chain. Lång kedja med vassa spikar på. Högeffektivt mygel-bra vapen - inte minst i händerna på en Kobold Monk. (D&D)

3. Gûrd. Stora starka troll som kan svinga en Gûrd i vardera handen går inte att stoppa med konventionella vapen. (Eon)
 

Bunny

Crazy like a fool
Joined
15 Oct 2002
Messages
2,952
Location
Knivsta
Verkligen?

Jag trodde garanterat att du, av alla människor, skulle vara den som sammanställde något i följande stil:

1. Ninjato

2. Nunchako

3. Shuriken!!! :gremgrin: :gremwink:

Mvh,
Böni, drar upp gamla synder
 

ElakaKatten

Veteran
Joined
23 Jun 2008
Messages
9
Re: Verkligen?

Bara tre!? :gremwink:
OK, utan inbördes ordning:

1. AG 90 (Barrett M82)

2. Katzbalger

3. Colt M1911, Fantomen hade TVÅ :gremsmile:

/ElakaKatten - som gärna hade listat trettio till
 

Cohen

Swordsman
Joined
4 Nov 2002
Messages
420
Location
Gävle
1. Yxa (Det känns bara så rätt!)
2. Pistol (T.ex. colt 1911, mauser c96, laserpistol och allt som använder .454 casull)
3. Spikklubba (Vilken sort som helst)
 

nydjo nyvad

Veteran
Joined
13 Jul 2005
Messages
41
Location
vadstena
1. Beretta "light fifty" (jag tycker inte om att ta risker)
2. Hagelbössa (alltid rolit med personer som får hagel i baken, mycket snygga ärr)
3. Mästersmid skäggyxa (i DoD91 så slaktar det bra)
 

Anders Åstrand

Swordsman
Joined
25 Jul 2002
Messages
762
I fallande coolhetsordning kommer här några dnd-favoriter.

1. Spiked Chain
2. Double Axe
3. Double sword

I princip alla mina DnD3-gubbar, som inte var casters, använde någon av dessa tre. Så jävla coola vapen.
 
Top