WRNU 25-årsfest! Vad ska vi göra?

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
Måste finnas bås från Rollspelsverket med pamfletter om hur man spelar roll och myndighetens roll i det hela. Det ger kanske lite för mycket feststämning men man kan kanske dämpa det lite med att man måste skapa en rollperson till Dangerous Journeys först så man är utmattad mentalt. Det har också den extra effekten att man hedrar Gygax samtidigt.
 

nano

Diehard, death or glory Toad
Joined
25 Apr 2019
Messages
506
När exakt är jubileumsdatumet? Känns som att det börjar dra ihop sig.
 

LegoIvar

Inte veteran
Joined
10 Jun 2022
Messages
195
Vi kanske kan ha en Skapa ett rollspel-utmaning? Vi kan ha det så att januari till februari eller mars är då man skapar mekaniken, sedan skapar man en setting och till sist några äventyr. Då kan vi få vinnare i varje kategori och sedan en som vinner för hela året.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,559
Location
Rissne
Vi kanske kan ha en Skapa ett rollspel-utmaning? Vi kan ha det så att januari till februari eller mars är då man skapar mekaniken, sedan skapar man en setting och till sist några äventyr. Då kan vi få vinnare i varje kategori och sedan en som vinner för hela året.
Och när skriver man den viktiga biten då, dvs spelledarteknikerna och strukturerna för att generera äventyr? =)
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,320
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Själva jubileumsdatumet är i slutet av 2024, eftersom rollspel.nu startades i slutet av 1999.

Sen när vi kan ha en fest, det blir nog under andra halvan av år 2024.
Låter awesome! Jag var inte med från början av forumet, men har varit medlem länge och skulle gärna fira forumets 25 årsdag. Trots allt så har den här "platsen" alltid funnits som hjälp om jag behövt tips gällande rollspel och liknande. Och som jag har sagt i en annan tråd någon gång, skulle vara väldigt kul att få ansikten till alla namn.

Absolut värt att åka till huvudstaden för!
 
Top