WRNU 25-årsfest! Vad ska vi göra?

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Vilka datum ska man undvika? Vad krockar med andra stora nörd-grejer?
Jag spelar på tisdagar! (Inte ikväll dock, eftersom 1/3 av min spelgrupp har luciauppträde).





Brukade vi inte ha en konventskalender? Hur kan vi ha låtit en så central samhällsfunktion förfalla? Vad gör Rollspelsverket egentligen?





Men funkar inte GothCon-puben, som @Gabrielle de Bourg föreslog?
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Vilka datum ska man undvika? Vad krockar med andra stora nörd-grejer?
26-29 september är det Bokmässan. Comic Con och Borås Spelkonvent är 3-5 november. Sveroks Riksmöte är 15-17 november. DreamHack Winter är 22-24 november.

De två stora internationella så är GenCon 1-4 augusti och 1-3 december är det Pax Unplugged.
 

Nero

Warrior
Joined
24 Feb 2014
Messages
271
Missade Dantes 25-årsfest då vi inte känner varann. Föreslår att vi som wrnus 25årsfest har en 25årsfest för Dante.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,263
Gothcon puben känns för mig som sin egen grej och jag skulle föredra att göra Firandet till något eget på annat datum och plats-
Absolut! Jag menade det endast som komplement, inte som enda firande.
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,578
För oss som inte bor nära huvudkommunen så är det mycket trevligare om man kan ha träffen under sommarhalvåret. Om man ändå ska still Stockholm så kan man ta en hotellnatt och passa på att göra lite annat stuff också.

Dessutom, fem timmar i bil är bortslösad tid, fem timmar på MC är bara njutning.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
En sak (som ni kanske redan tänkt på) är ju att man borde göra en krönika i Fenix för att fira 25-årsjubileumet! Det vore kul att läsa om forumets historia, blicka tillbaka och bara lyfta den enorma kreativitet som finns här.

Ps, på tal om det… man ska inte skriva en liten blänkare om WRNU i Fenix? Typ på nyhetssidorna. Bra för att få upp kännedom om forumet, få hit folk och kanske även månadsträffarna?
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,263

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,923
Det skulle vara kul med något i stil med 3 snabba frågor till några forumanvändare. Hur hittade du hit, vad är ditt favotitämne att diskutera, vad är det bästa med forumet?

Vore även väldigt kul med ett wrnu-quiz på 25-årsfesten 🙂
 
Top