WRNU 25-årsfest! Vad ska vi göra?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,461
Location
Stockholm
Hello!

Dante vill ha en 25-årsfest nästa år. Alltså för rollspel.nu, för Dante själv är det typ 27 år för sent eller nått sånt.

Vi tänkte höra efter med Alphaspel i Stockholm om vi kan vara där, om de vill "sponsra" på nått sätt, ett samarrangemang.

Men vad ska vi göra på en sån fest? Dansa och dricka saft? Hålla föreläsningar? Spela rollspel?

Den här tråden är till för att spåna ihop ett program!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,559
Location
Rissne
Alla får turas om att läsa högt från sina mest pinsamma inlägg!
Frågan är hur man mäter det. Jag har ju tydligen lyckats producera 33 500 jävla inlägg de här dryga 20 åren (jag verkar ha missat att fira mitt 20-årsjubileum i mellandagarna?), hur ska man vaska frm det pinsammaste där? Ta det tidigaste, bara? =)
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,461
Location
Stockholm
Frågan är hur man mäter det. Jag har ju tydligen lyckats producera 33 500 jävla inlägg de här dryga 20 åren (jag verkar ha missat att fira mitt 20-årsjubileum i mellandagarna?), hur ska man vaska frm det pinsammaste där? Ta det tidigaste, bara? =)
Jag tycker vi ändrar till att alla ska läsa ett RANDOM inlägg man skrivit!
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,611
Location
Huddinge
Jag tycker vi ska förbereda en lista på 100 olika aktiviteter och sedan under kvällen så slumpar vi vilka vi kommer syssla med.
Jag kan börja

1. Föruläsning av tekinkerteamet om varför vi inte ha en chatt på förstasidan
2.Alla måste läsa sitt första inlägg högt.
3.Alla skapar en karaktär till Rolemaster och sedan vägrar spela spelet.
4.Stripppoker
5.Sea dracula turnering
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,815
Paneldebatt:
Är D&D rollspel?
Hur straffar man en spelare som vill ha sitt svärd på ryggen?
Varför används inte T12 mer, den är ju bästa tärningen?

Följ upp det med en föreläsning om vilka bröd man äter i diverse settings så har vi en helkväll!
 

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,912
Så roligt!!! Jag är på vad som helst, det viktigaste är att arrangörerna känner sig nöjda med upplägget, det har de verkligen förtjänat 😁

Läser gärna upp mitt pinsammaste inlägg, det är pinsamt av en personlig anledning så andra kanske inte förstår pinsamheten i det hela 😁
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,902
Location
Nordnordost
Att resa ner över kvällen för att dricka en öl är lite drygt. Men om det händer något knytkonvent eller liknande i samma veva så skulle det kanske få vågskålen att tippa över till ett resbeslut.
 

Arrikir

Swordsman
Joined
14 Jan 2019
Messages
451
Location
Uppsala
Men altså kort tal från moderatorerna är väl ett minimum? Annars tycker jag att man borde ha typ ett par småbord med korta omgångar rollspel? Vem vet man kan ju köra med "flygande" spelledare som hoppar mellan bord var 10e minut för extra kaos?
Och ett hörn för prat och dryck ofc
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,992
Location
Ett häxkräl
Men altså kort tal från moderatorerna är väl ett minimum? Annars tycker jag att man borde ha typ ett par småbord med korta omgångar rollspel? Vem vet man kan ju köra med "flygande" spelledare som hoppar mellan bord var 10e minut för extra kaos?
Och ett hörn för prat och dryck ofc
Kan inte någon av våra mer produktiva/kreativa medlemmar göra ett rollspel där man spelar forumiter?

Eller någon slags crossover? Spela dig själv i @God45 s dödsdunge?
 
Top