2089

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Hoppas det här kommer i tryck lagom tills det är dags att starta ny kampanj! Dvs inom en snar framtid
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Från och med nu kommer detta ske under följande "förlag":
View attachment 10149
Med taglinen: "If you play you lose" :)
Hm, har inte det där lite olyckligt bagage från alt-right-folket? Eller hur var det, brukade de inte kalla alla som inte är MRA (cirka) för blue pillers osv?

Evt lite för övertydlig referens men annars ha "tre i rad" som ikon istället?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,930
Location
Ereb Altor
Hm, har inte det där lite olyckligt bagage från alt-right-folket? Eller hur var det, brukade de inte kalla alla som inte är MRA (cirka) för blue pillers osv?

Evt lite för övertydlig referens men annars ha "tre i rad" som ikon istället?
Det är inget jag känner till. Har ju googlat lite och inte hittat något dumt. Men gjorde det nu när jag googlade. Om jag byter färg borde det väl inte vara några problem?
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Jag tror piller är lite vagt problematiskt rakt av, röda såklart värre. Inget jättestort kanske men jag hade inte valt det som logga när det finns annat med mindre bagage?
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,930
Location
Ereb Altor
Jag tror piller är lite vagt problematiskt rakt av, röda såklart värre. Inget jättestort kanske men jag hade inte valt det som logga när det finns annat med mindre bagage?
Det passar så bra tematiskt, och det har ju en helt annan innebörd. Bitter pill, det beska pillret.

"Definition of bitter pill
: an extreme vexation or humiliation especially : one constituting a punishment, retribution, or unavoidable expedient having to seek his foe's aid was a bitter pill to take."
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,057
Location
Stockholm
Kan också ses som en referens tillbosozoku gänget The Capsules i Akira.

EDIT: o försåts kom den grejen in medan man skrev.

Om du vill ha inspiration rörande pilleranvändning från megakorpar så föreslår jag en titt på Azimuth Pharmaceuticals-versumet (eller vad man nu ska kalla det) av Shabazik på DeviantArt
 

Gamiel

Swashbuckler
Joined
22 Dec 2013
Messages
3,057
Location
Stockholm
Kanske ha att pillret är tvåfärgat? Också, borde du inte ha "bitter pill" skrivet med Japanska* tecken under cirkeln

* Eller något annat språk som inte använder det latinska alfabetet. Japanska passar med att du har använt det tidigare, men samtidigt om du använder ett annat skrivspråk så indikerar det mer internationalism/multikulti o sådan gäller ju i cyberpunk världar.
 

zonk

muterad
Joined
10 Jan 2016
Messages
3,094
Ja det finns absolut andra ställen med piller! Hade bara känts tråkigt, iaf för mig, att göra nåt som en alt-rajtare kan nicka & höhö-a åt, även om hen missförstår.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,930
Location
Ereb Altor
Ja det finns absolut andra ställen med piller! Hade bara känts tråkigt, iaf för mig, att göra nåt som en alt-rajtare kan nicka & höhö-a åt, även om hen missförstår.
Vi får betrakta det som när de dansar till Rage Against the Machine :)
 

Enstoeringen

Prokrastinatör extraordinaire
Joined
12 Apr 2021
Messages
240
Fick hem Cyberpunk RPG från 1990 igår. Fin läsning! God inspiration till det här projektet.

Men de var verkligen besatta av Rockerboys?!?
Otroligt besatta, minst sagt. Det märkliga är att de (ffa Mike Pondsmith, antar jag) fortfarande VERKAR vara det om man ser till CP Red/2077. Att vara så true till sin lore att man inte ditchar såna tidstypiska grejer är på ett sätt imponerande (på gränsen till tjurskalligt).

Inspiration är alltid bra men låt nu inte jänkarnas grälla serietidnings- och hårmetalliga aerobics-cyberpunk färga av sig för mycket på på bekostnad av det luftförorenade, vhs-kopie-raspiga och nästan goth/ebm-mörka Mutant 2089*. 😉

* Att M2089 är så här i efterhand så jämrans dystopiskt och mörkt, nästan som en förstudie till Kult, är nästan värt en egen tråd. Men, jag ska inte hijacka ditt projekt - jag står verkligen först i kön då det är dags för lansering! 💯
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
16,930
Location
Ereb Altor
Inspiration är alltid bra men låt nu inte jänkarnas grälla serietidnings- och hårmetalliga aerobics-cyberpunk färga av sig för mycket på på bekostnad av det luftförorenade, vhs-kopie-raspiga och nästan goth/ebm-mörka Mutant 2089*. 😉

* Att M2089 är så här i efterhand så jämrans dystopiskt och mörkt, nästan som en förstudie till Kult, är nästan värt en egen tråd. Men, jag ska inte hijacka ditt projekt - jag står verkligen först i kön då det är dags för lansering! 💯
Haha, verkligen! Nä, Cyberpunk ligger ju betydligt närmre den den vaporware-trenden som vi såg för några år sedan. 80s Vyberpunk med hockefrilla och allt ser ut som ett Def Leppard-skivomslag. Mutant 2089 är och förblir det huvudsakliga avstampet!

Kul att du gillar det!
 
Top