Nekromanti 2019 - Vad ser du fram emot?

Sysp

NNO
Joined
11 Apr 2017
Messages
313
GothCon!
Slutföra Our Ship och släppa det (på GothCon?).
Spela West Marches.
Dra dåliga ordvitsar i NNO-podden.
Skriva äventyrsplats till Kuf (antagligen i Hydra).
Spela Aeon’s End, Arkham Horror LCG och förhoppningsvis Tainted Grail.
Skriva nåt till Game Chef.
Läsa mysiga och omysiga indiespel.
Plocka upp brädspelet Glorious igen och jobba vidare på det.
Introducera barnen till rollspel (antagligen nåt från Okult Örtmästare).
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,007
Location
Ereb Altor
Jag ser tveklöst mest fram emot att släppa vår BOMB! och ser hur den mottas! :) Förhoppningsvis är det bara dagar/veckor kvar!
 

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Grottröj!
SävCon!

Ser också fram emot att:
- fortsätta skriva saker till Hydra (två artiklar på gång just nu, fler på lager)
- jobba vidare med mina husregeldokument. Ett är BRP-inspirerat, egentligen grundat i OpenQuest och CM/77 men avvek ganska fort rätt rejält. Det andra är OSR, grundat i bland annat LabLord, och kommer nog att släppas i delar i Hydra.
- förhoppningsvis ge ut fler äventyr i serien Grottröj presents, även om det visade sig vara mer jobb än jag väntat mig att göra det.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
17,007
Location
Ereb Altor
Måns;n303869 said:
Jag ser tveklöst mest fram emot att släppa vår BOMB! och ser hur den mottas! :) Förhoppningsvis är det bara dagar/veckor kvar!
Och nu ser jag mest fram emot kickstarten av KOPPARHAVETS HJÄLTAR, och naturligtvis att arbeta vidare med det :)
 

entomophobiac

Low Prep High Play
Joined
6 Sep 2000
Messages
8,611
Location
Uppsala
Ser fram emot GothCon och att förhoppningsvis få åka ett andra år på DanCon.

Utöver det blir det mest jobb och egna projekt. Letar förläggare för ett kortspel om pakter med djävulen just nu. Tänker även arrangera rollspelsscenario på GothCon för andra året i rad.
 

ceruleanfive

Bläckfisk
Joined
23 Feb 2017
Messages
2,724
Location
Eskilstuna
* Åka på GothCon igen.
* Få igång förlaget.
* Släppa Gudasaga.
* Pyssla med Skrômt.
* Bli lite rollspelsklokare i allmänhet.
* Återgå till traddspelande och nyförälska mig i rollspel.
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,971
Location
Linköping
2017 spelade jag massa rollspel.
2018 spelade jag ingenting.
2019 ser jag fram emot att spela rollspel igen, skit samma vad, typ. :)
 

Marrik den allvetande

Spelsnackande Vapenbroder
Joined
2 Oct 2017
Messages
206
1. Åka på mitt första Gothcon.
2. Skriva mer till Hydra (hur coolt att få sina knäppa rollspelsidéer i tryck?).
3. Komma igång med kampanjen Korpens Klagan till Svärdets Sång (som SL).
4. Arbeta mer med Den mörka regimen.
5. Kickstartern för Kopparhavets Hjältar.
6. Sagospelet Rymd
7. Caldarox.
8. Spela eller spelleda minst ett av spelen Oktoberlandet, Mutant (1984), Kult, Hjältarnas Tid, Stjärnornas Krig, Barkhäxan och Ur Varselklotet.
9. Ytterligare ett roligt år med Spelsnackarna.
 

LordTengel

Swordsman
Joined
26 Jan 2003
Messages
526
Location
Linköping
Utan inbördes rangordning
  • Skriva klart alvpatchen till Eon IV
  • Fortsätta spela i min kompis underbara Star Wars-kampanj
  • Besöka Gothcon och Lincon
  • Göra klart och kanske rentav layouta Highlander-spelet
    • fortsätta spelleda den påbörjade Highlander-kampanjen
  • Skriva minst en Fenix-artikel till Eon
  • Starta upp Korpens klagan till Svärdets sång
  • Spelleda vidare SW-solospelskampanjen för min fru
  • Återuppta Mörker-kampanjen jag påbörjade med Eon 3, uppdaterad till Eon IV
...och säkert en massa jag har glömt.
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,285
2019 ser jag fram emot att fortsätta min plan att erövra rollspels-Sverige:
  • Skriva fler äventyr till rollspel. Börjar starkt med att skriva till svenska Call of Cthulhu och har planer på mycket fler som ska göras!
  • Få äventyr jag skrivit under 2018 utgivna, bland annat till Chock: åter från graven och Kutulu.
  • Skriva i Fenix under året.
  • Besöka DanCon.
  • GothCon 2019, där jag är arrangör för två spel (Ur Varselklotet och Kutulu) och har skrivit äventyren till båda, samt att jag dessutom ska ha en workshop om att skriva skräckäventyr med Gunilla Jonsson & Michael Petersén.
  • Besöka mitt första Nordsken.
  • Arrangera något på QueerCon 2019.
  • Att bara vara medlem i QueerNördarna och inte längre ordförande och få njuta av att kanske få spela mer i föreningen.
  • Saker som händer under året som är frön som såtts som kanske ska blomma ut, till saker jag inte alls har en aning om kommer ske under året.
  • Försöka skriva minst en novell.
  • Sist men inte minst är min förhoppning att 2019 hinna spela ännu mer rollspel.
 
Joined
22 Sep 2011
Messages
1,420
Location
Malmö
Jag ser fram emot GothCon och framförallt Indierummet, efter att ha återkommit till GothCon efter 20 år var det sjukt roligt förra året.
Jag vill spela Svärdets Sång, och hoppas att det händer.
Magi modulen till Eon IV hoppas jag kommer.
Sen vill jag skriva färdigt mitt Eon äventyr som numera har blivit alldeles för stort och snarare är en megakampanj i stället för det korta scenariot jag tänkt,
Jag hoppas få färdigt mina två CM/77 äventyr och att jag skickar in dem till Hydra, och att någon vill ge ut dem.
Att jag har tid att korrläsa fler rollspelsprodukter, eftersom jag inte skriver så mycket själv känns det skönt att hjälpa till lite grann i hobbyn.
Sen hoppas jag få tid att spela west marches online med Wilper, eftersom jag vill spela mer men aldrig får ihop någon extra grupp här i Malmö.
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Först och främst önskar jag bara att Nordmenn får den framsidan det förtjänar.
Ny framsidebild är under arbete eftersom det inte funkade med färgerna på den förra.

SER FRAM EMOT
The Black Hack 2E
CHOCK - Åter från graven.
GothCon
Att få rita mer kartor!

VILL PROVA
Svärdets Sång
Esoteric Enterprises
Cthulhu Dark
Barkhäxan
Ut mot skären

VILL SPELA/SPELLEDA MER AV
Svärd & Svartkonst
Call of Cthulhu 7E - Fantastisk spelgrupp och suverän SL
Utpost
Svart av kval, Vit av lust
Ur Varselklotet

ÖNSKEDRÖM
Arrangera en egen mini OSR-helg här i Göteborg
Åka upp till GrottRöj
 

P.eLL.e

MÖRK BORG Barkhäxan
Joined
30 Dec 2015
Messages
511
Ser fram emot att
Besöka minst två Grottröj 2019.
Försöka få ihop en spelgrupp med fler än 1 spelare.
Barnen blir ett år äldre.
Fortsätta vara helt oberoende utgivare och ha fantastiska samarbeten.

Vill spela
Kult: Divinity Lost
Troika!

Jag kommer att lyckas med minst två av följande tre
Ge ut modul till Barkhäxan med scenarion och tabeller
Ge ut Mörk Borg, OSR-spel med ännu smidigare regler än OSR-kloner, text till 95% klar.
Ge ut en härlig modul till Ut mot skären där illustrationerna till hälften är ritade, men ingen text är skriven.

Önskar
Er alla allt gott.
 

Jocke

Bäst i rollspel
Joined
19 May 2000
Messages
4,023
Location
Sthlm
Jag skulle vilja åka på GothCon och DanCon. Och spela Tjuvarnas Labyrint. Annars ser jag mest fram mot att spela rollspel med min vanliga spelgrupp och kanske lite mer Magic än det blivit på några år. Ska spela seald dominaria i kväll, så det ser ju ut att gå bra.

På andra fronter har jag beslutat mig för att sluta frilansa och hitta ett ärligt kneg i stället. Så jag ser fram mot att ha kollegor. Att alltid vara själv var inget för mig.
 

Lupus Maximus

Tekniker
Joined
13 Jan 2012
Messages
2,746
Location
Stockholm
Saker jag ser fram emot:
* Få lägenheten i ordning igen efter vattenskada (känns just nu som jag bor i en lagerlokal som kontrolleras av en påtänd iller med hoarding-problem).
* Bli klar med migreringsskripten.
* Hitta rätt verktyg för mig, för att kunna rollspela över videochat.
* Få ihop kompatibel spelgrupp för något jag vill rollspela.
* Ha minst en spelsession under 2019, då det inte blev en enda under 2018.

Bonus-punkter:
* Lära mig teckna tillräckligt bra för att kunna rita rollpersonsporträtt.
* Rita story-board för serietidning/web-comic för något rollspelsorienterat (testar "story-board ritande" för närvarande som ett sätt att öva tecknandet).
* Få upp min spanska så jag kan börja förstå vad som skrivs om rollspel på det språket.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Måns;n304986 said:
Vad är detta? Låter skönt!
Arrangemangsbeskrivning från förra årets GothCon:
Tjuvarnas Labyrint said:
Utvalda av en uråldrig kraft står ni nu i något som liknar en labyrint, från djupa mörker till öppna underjordiska landskap. Ni är nyblivna, erfarna eller ofrivilliga charlataner som är tvingade att samarbeta, eller gå en tidig död till mötes.... I labyrinten letar ni er djupare och djupare ner där skillnaden mellan galenskap och verklighet suddas ut.

Tjuvarnas Labyrint är en OSR-doftande klassisk grottkrälar-rollspel, där man bygger upp innehållet i en dungeon framför spelarna med kort och kartor. Korten bestämmer när saker händer men inte vad. Spelarna kommer rollspela och improvisera fram lösningar för att försök överleva omöjliga odds. Har spelarna tur och skickligheten, överlever kanske någon färden genom mardrömmen. För ytterligare information kontakta oss på email eller https://www.facebook.com/tjuvarnaslabyrint/
 

anth

Vetefan
Joined
24 Feb 2003
Messages
10,271
Location
Fjollträsk
Avsluta min Curse of Strahd-kampanj.
Mina spelare är fegast i hela världen och har smugit runt som rädda möss utan våga komma i närheten av slottet Ravenloft.
Det kan ju bero på att jag spelat vampyren Greve Strahd som jätteläskig. :)
Börjar bli riktigt riktigt trött både på mina spelare och den här kampanjen. :grin:
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,145
Kopparhavets hjältar har seglat upp som något mycket efterlängtat! Lutar åt att det blir mer än bara spel och spelledande ;-)
 
Top