Nekromanti 2019 - Vad ser du fram emot?

Leon

Leo carcion
Joined
8 Mar 2004
Messages
6,445
Jag ser fram emot att ladda arbelestet, tyda glyferna på portolanen, hissa storseglet och med ett rökdon i mulen ge mig ut på KOPPARHAVETS orikalkglimmande vatten tillsammans med mina hjältekamrater!
 

Conan

Swashbuckler
Joined
15 Aug 2000
Messages
2,089
Mer red moon roleplaying.

För personlig del det bästa som hänt i rollspelsväg sen Eon kom ut typ 96.
 

Skarpskytten

D&D-smurf
Joined
18 May 2007
Messages
5,998
Location
Ett häxkräl
Jag ser fram mot att fortsätta spelleda DnD 5 med min något sköra spelgrupp och att fortsätta spelleda Sagospelet Äventyr med men femåriga dotter. Tid och ork är det ont om, men kanske kan jag också lyckas spelleda lite Pendragon för min gamla grupp i Lund och kanske, kanske skulle det kunna bli lite OSR-lir på ett konvent eller som one-shot också. Jag kan inte skriva att jag ser fram mot något av detta då det känns som alltför osannolikt att det ska bli av, men jag hoppas att jag kan få utrymme för det.

Jag ser fram mot att läsa och skriva på det här forumet ännu ett år. (Sedan kulturkrigsforumet stängdes är ju stämningen här nästan alltid bra!) Och jag ser också fram mot att lyssna på liter fler podcasts, det finns många bra.

Jag försöker att inte köpa en massa saker bara för att jag kan och har redan rollspel hemma nog för resten av livet, men är väldigt nyfiken på Handbok för superhjältar och Kopparhavets hjältar. Annars räknar jag väl inte med att köpa något nytt, kanske något OSR-igt i så fall (B/X Essentials verkar fett, om jag fattar det rätt är en box och/eller en komplett bok i pipelinen).
 

pappa

STOCKHOLM KARTELL
Joined
4 Nov 2006
Messages
572
Location
Skogen
Ser fram emot:
- att förhoppningsvis spela klart Tomb of Annihilation
- spelleda något över roll20 med hyfsad regelbundenhet. Lutar åt Into the odd
- fortsätta plåga mina spelare i lotfp-gruppen. Härnäst kommer Death Frost Doom och om vi överlever det följer nog Deep Carbon Observatory
- ta fram prototyp och speltest för ett brädspel jag jobbar med.
- medarra old school-hörnan på gothcon
- släppa minst en till modul till Barkhäxan
- Mörk Borg
 

Sponny

Veteran
Joined
6 Aug 2017
Messages
8
Ser fram mot:
- att börja SL:a Call of Cthulhu
- att få spela/SL:a Fria Ligans Flodskörden
- att SL:a mer Ur Varselklotet
- att Call of Cthulhu på svenska släpps
- en fet sourcebook till Call of Cthulhu om Sverige på 20-talet
- att testa Minute RPG
- att kanske besöka GothCon
- och att testa Something is wrong here
 

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
Joined
17 May 2000
Messages
7,888
Location
Port Kad, The Rim
Ser fram emot:
- att skriva klart min steampunkroman Dusk and Dawn
- att åka till Gothcon
- att få nya Chock i mina händer
- att köra igång det stora hysch-hysch-projektet
- att spela Gaia Project
 
Top