Nekromanti 2019 - Vad ser du fram emot?

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,307
Location
Kullavik
Lite (spel)saker jag ser fram emot 2019:
Gothcon XLIII
Fria Ligans rollspel "Things from the Flood / Flodskörden"
Fria Ligans brädspel "Crusader Kings"
Fria Ligans Coriolis-tärningar som jag väntat på sen jag först såg dem i våras
Mutantmodulerna Hindenburg, Ad Astra och Sista motståndet
Coriolismodulerna Ikonernas Nåd del 2, Slräddaren från Mira, Ikonernas Algebra och Vilddjurets öga.
Symbaroummodulen Symbar - Mörkrets Moder
Chock - åter från graven
Fortsättning på Corioliskampanjen vi drog igång i julhelgen (Ghazalis sista färd)
Slutföra Konfluxskampanjen som vi drog igång i april 2008
Kickstartern för Nordiska Väsen
Kickstartern för Silver and white
Point´n´click spelen Gibbous: A Cthulhu Adventure, Sense: A Cyberpunk Ghost Story och Chronicle of Innsmouth: Mountains of Madness
Läsa soloäventyret Fasornas Djungel (Ensamma vargen)
Läsa konstboken Cthulhu vaknar och Stealing Cthulhu
Läsa äventyren Mahanjis väktare, Quetzels torn, Beyond the Mountains of Madness, Gråtmyrsbarn, The Black Madonna och Taroticum and Other Tales.
Läsa rollspelen Noir, To Serve Her Wintry Hunger, Summerland, Blades in the dark, Itras By, Wilderness of Mirrors och Lacuna Part I.
Se sista säsongen på Game of Thrones (så att jag slipper den pinsamt hyllade serien)

Vad ser du fram emot ?
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Vår Cthulhu-kampanj fick pausas när jag fick andra barnet i höstas - det vore sjukt roligt om vi kan återuppta den i år. Sen ska jag försöka ta mig till Gothcon även i år. Men den som lever får se hur det blir :)

Några vänner har sagt sig vilja prova ”det här med rollspel”. Det vore ju sjukt kul om det kan bli av :)
 

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,155
Produkter:
- Handbok för superhjältar-rollspelet
- Törnetronenkampanjen del 4 (Symbaroum)
- Spelledarhandboken (Symbaroum)
- Chock - åter från graven
- Call of Cthulhu på svenska

Annat:
- Nordsken (slutet av maj/början av juni)
- Fortsätta spela Symbaroum
- Nystart för Symbaroumgruppen som jag spelleder
- Vidareutveckla Byrån för märkliga och oförklarliga händelser
- Testa Svärdets sång
- Eventuellt vidareutveckla Fate of Ambria/Ödets skuggor över Ambria
 

Wasabi

Veteran
Joined
22 Oct 2016
Messages
80
Tainted grail brädspelet och så ser jag fram emot och hoppas innerligt att jag ska få tid att skriva klart och sätta igång med min överambitiösa skräck kampanj.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,307
Location
Kullavik
Wasabi;n303716 said:
Tainted grail brädspelet och så ser jag fram emot och hoppas innerligt att jag ska få tid att skriva klart och sätta igång med min överambitiösa skräck kampanj.
..är också riktigt sugen på Tainted Grail, men har fått stå tillbaka lite för andra köp. Har du deras brädspel Nemesis?
 

Wasabi

Veteran
Joined
22 Oct 2016
Messages
80
Henke;n303720 said:
..är också riktigt sugen på Tainted Grail, men har fått stå tillbaka lite för andra köp. Har du deras brädspel Nemesis?
Tyvärr inte. Satt med fingret mot pledge-knappen men av någon anledning backade jag det aldrig. Ångrar mig idag.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,307
Location
Kullavik
Wasabi;n303729 said:
Tyvärr inte. Satt med fingret mot pledge-knappen men av någon anledning backade jag det aldrig. Ångrar mig idag.
Samma här, får fundera en vända till när expansionerna är släppta. :)
 

terje

xenomorf mystiker
Joined
21 Jan 2001
Messages
1,654
Location
Demokratiska Republiken Latveria
Egna grejer:
Månens krigsherrar del 1 till Svärd & Svartkonst
Dött Kött, ett regellätt zombie-rollspel

Andras produkter:
Hideous creatures till Trail of Cthulhu
Demon City
Silent Titans

Spelande:
Att slutföra vår Numenera kampanj
Påbörja Invisible Sun kampanjen
Spela färdigt Mutant Maskinarium och börja med Elysium
Fortsätta med Svärd & Svartkonst i 1880-talets London
Spela och spelleda på Grottröj
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Ser fram emot mer spelande i de kampanjer jag spelar i just nu, och ev nya kampanjer. (vi spelar just nu Scion 2nd edition, D&D 5e, Mage the Awakening 2nd ed, och Starfinder) De 2 sistnämnda har paus just nu

Spel som jag ser fram emot skall komma:
* Princess Bride rpg
* Iron Sky rpg
* Tales from the flood
* Call of Cthulhu på svenska
* Nästa spännande projekt som Krille jobbar på. Han har ju alltid massa kul idéer och spel som påbörjats. ;)

Övrigt: att få se massa nya spel (som jag ännu inte vet om) med spännande koncept som dyker upp. Både rollspel och brädspel.

/Ulfgeir
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,568
Rollspelsrelaterade saker jag ser fram emot:
  • Att fortsätta spela kampanj i Världsrymdens vagabonder, vilket samtidigt innebär att jag finslipar reglerna, skriver nya saker till själva spelet samt skriver kampanjmaterial.
  • Att testspela mitt OSR:iga westernprojekt som har arbetsnamnet The Weird, The Wild, The West.
  • Att spelleda något annat som är nytt för min spelgrupp, kanske Naram Akaris ruiner eller Svärdets sång.
  • Att fortsätta spela kampanj i Lords of Creation.
  • Att åka på GothCon och Grottröj både för att spela, spelleda och hänga med allmänt trevligt folk.
  • Att lägga vantarna på Emissarien som försvann till Coriolis (det har inte blivit av att jag köpt den ännu) samt Nordmenn till Svärd & Svartkonst.
  • Att läsa åtminstone några av alla de rollspelsprodukter jag har på lager.
  • Att besöka Nordsken som ibland bjuder på en och annan bra föreläsning.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,580
Location
Rissne
Jag ser fram emot Dancon och Gothcon. Jag ser fram emot att spela färdigt första delen av Tatters of the King igen. Jag HOPPAS på att kunna slutföra minst ett av de tre rollspelsprojekt som är planerade att släppas under året.

Det är nog typ det. Jag har redan fler rollspel än jag hinner eller orkar spela. Jag ser väl tekniskt sett fram emot några av dem, men känslan är såpass befläckad av skam och trötthet att jag inte riktigt orkar engagera mig. När spelen kommer kanske jag köper dem, men jag är helt klar med hypekultur överhuvudtaget. Jag försöker att inte tänka så mycket på vad som kommer.

Jag ser fram emot att under 2019 bli ännu bättre på att ta hand om mig och min tid, och därmed kanske få tid och ork att läsa och spela mer. =)
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,906
Location
Nordnordost
* GothCon. Indierum, OSR-hörna och sushilajv. Sannolikt blir det också att sitta vid ett bord i spelmakarrummet för första gången.
* Bli klar med Kuf.
* Spela Enemy Within-kampanj med bordsgruppen.
* Spela West Marches-Mörka Hål online
* Redigera några Hydra.
* Göra lite NNO-podcast.
* Bli klar med Nattens Riddare till Cyber M/77.
* Bli klar med Efter Z.
* Bli klar med Mörka Hål.


Listan är i prioordning, vi får se hur långt ner jag hinner innan det blir 2020.
 

Minimoni

Homelander
Joined
6 Mar 2003
Messages
3,324
Location
Karlstad Sverige/Hiroshima Japan
Jag ser fram mot ett år där nära och kära får fortsätta att vara friska och de som har diverse kroniska sjukdomar, skall få ett bra 2019 där de mår bättre än innan. Jag ser fram mot att försöka bli en bättre person och människa och spendera mindre tid med jobb och mer med min fru och barn.

Jag ser fram mot att försöka få varje dag att vara intressant och rolig istället för att alltid blicka mot horisonten och invänta nästa stora händelse, jag vill hitta alla guldkorn i att existera i vardagen.
 

Nässe

Myrmidon
Joined
3 Jan 2006
Messages
3,607
Location
Malmö
Minimoni;n303759 said:
Jag ser fram mot ett år där nära och kära får fortsätta att vara friska och de som har diverse kroniska sjukdomar, skall få ett bra 2019 där de mår bättre än innan. Jag ser fram mot att försöka bli en bättre person och människa och spendera mindre tid med jobb och mer med min fru och barn.

Jag ser fram mot att försöka få varje dag att vara intressant och rolig istället för att alltid blicka mot horisonten och invänta nästa stora händelse, jag vill hitta alla guldkorn i att existera i vardagen.
Skriver jag fan under på!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,271
1 - Bli tvåbarnsfar. :)
2 - Åka på GothCon. Tyvärr är det stor risk att det krockar med nummer 1.
3 - Åka på mitt första DanCon
4 - Skriva rollspel och få betalt för det. Jag känner mig fortfarande salig ibland när jag tänker att jag faktiskt får göra det emellanåt.
5 - Skriva för Hydra hela 1989
6 - Brädspelet från Lunarbaboon - https://boardgamegeek.com/boardgame/261518/lunarbaboons-parenting-easy
7 - STRID: Kalla sinnen och härdat stål till Eon.
8 - Crusader Kings: the Board Game
9 - Dra igång ett helt nytt, icke-rollspelsrelaterat podd-projekt.
19 - Battle of Wisby 2019. Är det ens hälften så skoj som senast är det tre gånger så skoj som något annat under året.
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,307
Location
Kullavik
Rickard;n303758 said:
Få barn.

Om ett antal år har jag en egen spelgrupp.
Hoppas på samma sak med våra tre. Yngste är dock 4 månader så jag har förmodligen fortfarande tid att förbereda både regler och äventyrskampanj :)
 

kwarnberg

Swordsman
Joined
8 Jul 2015
Messages
774
För min del är 2019 nästan uteslutande fokus på egna grejer.

Komma igång med förlag.
Dra på stora växlar på Skrômt och spöa Nordiska Väsen!
Släppa mitt första färdiga rollspel (Gudasaga).
Åka på ett gäng konvent med Skrômt och Gudasaga.
Fortsätta göra otvivelaktig succé med Svartviken Rollspelspodd.
Komma igång med en Skrômtkampanj off-podd.
Några andras spel som släpps (Chock, Crusader Kings, Demon City, typ).
 

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Joined
8 Mar 2009
Messages
4,307
Location
Kullavik
Guran89;n303778 said:
För min del är 2019 nästan uteslutande fokus på egna grejer.

Komma igång med förlag.
Dra på stora växlar på Skrômt och spöa Nordiska Väsen!
Släppa mitt första färdiga rollspel (Gudasaga).
Åka på ett gäng konvent med Skrômt och Gudasaga.
Fortsätta göra otvivelaktig succé med Svartviken Rollspelspodd.
Komma igång med en Skrômtkampanj off-podd.
Några andras spel som släpps (Chock, Crusader Kings, Demon City, typ).
Skrômt ser jag också fram emot!
 
Top