Nekromanti [10M01] §6 Val av styrelseordförande och kassör

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Kassör

Bearnie said:
Persson said:
Vet man att sätta upp rutiner och att vara sjävgående så är man rätt person för jobbet. Är ni den på spelmötet som gärna sorterar tärningar och dylikt så är ni perfekt.
Klockren liknelse.

Vi borde definitivt börja likna varje föreningspost vid en spelartyp. Först då kan vi på allvar dra nytta av vad vi redan känner till om varandra: "Nej nej, du är alldeles för mycket munshkin för att passa som revisor - grottröjare hör hemma i valberedningen!"

Typ.
Seriöst. Det är enklare att vara kassör än att driva en förläning i EON. Jag kanske har lyckats pumpa upp förväntningarna över vad ett kassörsuppdrag innebär.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,082
Location
Göteborg
Re: Kassör

Ja, men jag vågar knappt betala mna egna räkningar själv, något jag försöker lära mig sedan hela tre månader tillbaka. Jag vill testa och se om jag kan sköta min egen ekonomi i ett halvår först innan jag ger mig på en förenings.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
Re: Kassör

Pilzeman said:
Ja, men jag vågar knappt betala mna egna räkningar själv, något jag försöker lära mig sedan hela tre månader tillbaka. Jag vill testa och se om jag kan sköta min egen ekonomi i ett halvår först innan jag ger mig på en förenings.
Okej det svaret respekterar jag. Klokt avvägt.
 

tull

Hero
Joined
12 Jun 2008
Messages
1,708
Location
Uppsala
NÄRVARO Tack!

Flera i styrelsen är duktig på att vara "närvarande" i de diskussioner som förs. Andra är det inte.

Så jag ber er som suttit tyst på mötet, dryfta några ord och ni som inte varit så skicklig att besöka mötet att bli bättre. Just ett dåligt aktivt deltagande är till vår nackdel när vi har ett möte över internet.
 
G

Guest

Guest
Re: NÄRVARO Tack!

Jag har meddelat mötesorföranden att jag inte kommer kunna vara särskilt närvarande förrän efter månadsskiftet då min flytt tar upp nästan all tid jag har... men för att förtydliga... vänta inte på mig om omröstningen räknas som klar om jag inte räknas in...

/Evert
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,863
Location
Stockholm
Re: NÄRVARO Tack!

Jag läser allt som skrivs (jag får e-postnotifiering så fort något skrivs), men skriver inget om jag inte tycker att det tillför något.

Mötesformen gör att jag helst vill slippa ovidkommande inlägg, då det blir svårare att hitta det som är relevant.

Min tystnad beror alltså inte på frånvaro.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,863
Location
Stockholm
Tillägg

Jag tycker dock, som någon tidigare föreslagit, att vi kan diskutera flera punkter samtidigt för att skynda på mötet en smula.

Att gå igenom dagordningen en punkt i taget har ju visat sig ta orimligt lång tid.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,552
Location
Rissne
Re: Tillägg

Dante said:
Jag tycker dock, som någon tidigare föreslagit, att vi kan diskutera flera punkter samtidigt för att skynda på mötet en smula.

Att gå igenom dagordningen en punkt i taget har ju visat sig ta orimligt lång tid.
Alltså, det är två "block". Först formaliapunkterna, där vi bestämmer dagordning och sånt, och sen "beslutspunkter". Formaliapunkterna måste dels tas mer eller mindre i ordning, och dessutom vara klara innan beslutspunkterna.

Beslutspunkterna kan man dock ta samtidigt.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,863
Location
Stockholm
Re: Tillägg

Jo, det hajar till och med jag.

Men när dagordningen nu ÄR spikad borde vi kunna ta resten av punkterna mer eller mindre simultant.

Vilka som blir ordförande och kassör påverkar inte resten av punkterna sådär supermycket.
 

Vicotnik

Den onde
Staff member
Joined
28 Mar 2004
Messages
4,310
Re: Kassör

Jag ställer inte upp som kassör då jag inte vill hantera någon annans ekonomi eftersom jag är dålig på att hålla koll på mina egna papper.
 
Top