1-timmes utmaningen!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Det var ett spännande tävlingsformat. Jag har ju normalt sjukt svårt att ta mig i kragen och faktiskt skriva mina bidrag till tvälingar, även när jag tycker jag har bra idéer. Men att bara avsätta en timme så här gjorde det mycket lättare att fokusera.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Här är tråden där det kommer röstas om vem som vinner allmänhetens pris i tävlingen:

 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
jupp. Mitt äventyr handlar om att bringa ljus i en mörk godisfabrik, tex.
Jag gillade ditt scenario! Det var skoj :)

Mitt handlar om en sol som är en ond varelse. Ljuset från solen skickar signaler till jorden. Mänskligheten har löst färder i ljusets hastighet med en AI som odlar kloner och använder dem för att skapa mat som smakar godis ;) threading the thin line där liksom 🤣
 

Ulfgeir

Swashbuckler
Joined
6 Feb 2001
Messages
3,183
Location
Borås, Sverige
Konstaterade att jag slösade bort/tappade en del tid på att göra följande saker:

1: Snabbt kolla upp "Färgen bortom tid och rum" i Call of Cthulhu Sverige, för att få mer info om den. Insåg ju redan från början att det var en passande kandidat att ha med som varelse i äventyret på något sätt, men visste inte hur. Så den fick bli råvara för godiset. ;)

2: Fundera över lämpliga namn på personer som är involverade (alltid en svår sak). Höll på att ta namnet på min sedan många år avlidna mormor, fann att det fanns en wikipedia-sida om henne.

3: Fundera på var tusan man skall låta det utspela sig.

Nu kanske det inte var så många minutrar jag tappade på det viset, men it adds upp. Nåväl, jag har i alla fall en idé på vad jag behöver bygga vidare på i äventyret.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Jag slösade tid på att tro jag var snabbare än jag var så jag gjorde en alldeles för stor Hexkarta. Så jag fick panikslaget göra en ny och numrera om saker.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
11,920
Location
Ludvika
Jag önskar jag tog mig tiden att fundera mer över namn. Kanske framför allt namn på äventyret. Bezoz känns som ett utmärkt namn på en fet rymdsnigel som vill flexa sin rikedom, men "Bezoz festfixare" är kanske inte ett äventyrsnamn som skriker Star Wars, eller känns särskilt lockande överlag XD
 

pellejones

Warrior
Joined
8 Aug 2000
Messages
359
Location
Sverige, Uppsala
Och jag lade oförskämt mycket tid på att försöka lista ut hur jag skulle få in godis som ett koncept :/ samt att jag lätt lade 5-7 min på att korrekturläsa texten för att få ett sammanhang i den...

Nu så här i efterhand känns äventyret som en riktigt kass sci-fi-film :ROFLMAO: och på vandringen till jobbet idag kom jag på en mycket bättre idé!
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,485
Jag önskar jag tog mig tiden att fundera mer över namn. Kanske framför allt namn på äventyret. Bezoz känns som ett utmärkt namn på en fet rymdsnigel som vill flexa sin rikedom, men "Bezoz festfixare" är kanske inte ett äventyrsnamn som skriker Star Wars, eller känns särskilt lockande överlag XD
Jag tyckte att namnet var fett! Det kopplade äventyret direkt in i samtiden och det var en jättebra startpunkt för resten!

Och jag lade oförskämt mycket tid på att försöka lista ut hur jag skulle få in godis som ett koncept :/ samt att jag lätt lade 5-7 min på att korrekturläsa texten för att få ett sammanhang i den...

Nu så här i efterhand känns äventyret som en riktigt kass sci-fi-film :ROFLMAO: och på vandringen till jobbet idag kom jag på en mycket bättre idé!
Jag tycker inte alls ditt äventyr känns kass! Jag gillar det, det är en jättebra handling för ett rollspelsäventyr som dessutom gör spelarna till aktiva deltagare.

Man ska aldrig ångra en grej man gjort för att man får en ide om hur man kunnat göra det bättre! Jag har tre teman jag skrivit om igen och igen och igen för jag får nya tankar om hur jag tror jag kan göra det bättre. Men jag har inte en enda gång fått skit för att jag igen skrivit om hur andrahandstraumatisering i system gör oss till monster, om hur du antagligen är fel person på fel plats eller om hur det är äckligt att vilja saker. Skriv nästa äventyr också bara! Vi vill läsa det! :D
 
Top