1-timmes utmaningen!

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Det här är sällskapet PBS senaste utmaning! I den här utmaningen har man en timme på sig att skriva ett komplett rollspelsäventyr baserat på två teman.

Lördagen den 29e januari kl.13:00 kommer jag i den här tråden posta två teman som slumpvis valts från tabellerna här nedan, ett tema från varje tabell. Sedan har alla en timme på sig att skriva ett äventyr! Tävlingsbidragen ska vara postade i den här tråden senast kl.14:00 den 29e januari.

En vinnare utses via omröstning och en vinnare utses av juryn bestående av medlemmarna i sällskapet PBS. Priserna är ära och heder!

Första temat tabellen:
1: Robotar
2: Rosor
3: Dans
4: Sjukdom
5: Svärd
6: Skräck
7: Realism
8: Tragedi
9: Glädje
10: Hundar
11: Sömn
12: Död
13: Ljus
14: Helvetet
15: Namn
16: Språk
17: Musik
18: Pussel
19: Komedi
20: Byråkrati

Andra temat tabellen:
1: Semester
2: Träd
3: Genus
4: Slump
5: Politik
6: Våld
7: TV-spel
8: Tveksamhet
9: Barndomen
10: Hemsökt
11: Kändisar
12: Godis
13: Blod
14: Tärningar
15: Gotiskt
16: Romantiskt
17: Mat
18: Moral
19: Hår
20: Metafor
 

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Joined
8 Jun 2017
Messages
3,223
Jag skulle nästan muta God45 för att få fram byråkratisk romantik och få se i realtid hur alla här i en timme försöker våndas fram ett spännande äventyr där.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Jag skulle nästan muta God45 för att få fram byråkratisk romantik och få se i realtid hur alla här i en timme försöker våndas fram ett spännande äventyr där.
Realism och Hår är också en knepig combo… :p
 

MetaLarsson

Warrior
Joined
22 Mar 2014
Messages
244
Jag skulle nästan muta God45 för att få fram byråkratisk romantik och få se i realtid hur alla här i en timme försöker våndas fram ett spännande äventyr där.
Det skulle jag också vilja se.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Jag skulle nästan muta God45 för att få fram byråkratisk romantik och få se i realtid hur alla här i en timme försöker våndas fram ett spännande äventyr där.
Jag har spelat en kampanj på det temat, typ iaf, en PTA kampanj där vi spelade byrån för gudar eller något sånt, som var den byråkratiska institution som gudarna kunde ansöka om tillstånd för att få besöka sverige alternativt lägga sig i vissa speciella angelägenheter. Seriens huvudperson kom vi efteråt fram till var Diana som både inte visste om att hon var en gud men också på vägen dit kämpade med romantiken och att rädda sin familj.
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,694
Location
Göteborg
Jag skulle nästan muta God45 för att få fram byråkratisk romantik och få se i realtid hur alla här i en timme försöker våndas fram ett spännande äventyr där.
Det är ju typ de två lättaste ämnena? I alla fall romantik är grunden till väl över hälften av allt jag spelar. :gremgrin: Men hur fan kan man göra ett intressant äventyr baserat på svärd och våld?:gremconfused:
 

Sömniga Isaac

Rollspelsinkvisitor
Joined
9 Feb 2008
Messages
1,946
Location
Örebro
Det är ju typ de två lättaste ämnena? I alla fall romantik är grunden till väl över hälften av allt jag spelar. :gremgrin: Men hur fan kan man göra ett intressant äventyr baserat på svärd och våld?:gremconfused:
En maktkamp om ett gemensamt intresse mellan två parter svurna att ingå giftermål med varandra riskerar att mynna ut i en duell, en duell som enligt tradition måste genomföras med svärd vars gravyr representerar vardera familj. Rollpersonerna blir vittnen till något som kan uppdaga vem som riggat händelserna som lett fram till denna situation och det är nu upp till dem att bestämma huruvida de vill reda ut det missförstånd som snart kommer måla om den politiska kartan. Deras ledtråd ett dekorerat svärd som tappat sin ägare efter ett krogslagsmål på en av stadens många tavernor, en taverna där ädlingar sluter upp med stadens skuggor. Ett äventyr om politisk intrig där svärdets makt är större än pennans bläck.

En tanke bara, såg frågan och kunde inte låta bli att ge förslag...
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,694
Location
Göteborg
Jag har spelat en kampanj på det temat, typ iaf, en PTA kampanj där vi spelade byrån för gudar eller något sånt, som var den byråkratiska institution som gudarna kunde ansöka om tillstånd för att få besöka sverige alternativt lägga sig i vissa speciella angelägenheter. Seriens huvudperson kom vi efteråt fram till var Diana som både inte visste om att hon var en gud men också på vägen dit kämpade med romantiken och att rädda sin familj.
Det är också typ alla spelomgångar av Berättelser från Staden!
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,256
Jag väljer att tolka det som att samtliga som kommenterar i tråden har anmält sig.
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Ingen anmälan är nödvändig (men det är kul om folk som tänker vara med skriver att de tänker det här :) ). Lämnar man in ett bidrag inom tidsgränsen är man med i tävlingen.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Jag väljer att tolka det som att samtliga som kommenterar i tråden har anmält sig.
Well, det är fascinerande, men att jag skulle lyckas göra något som ens är värt att dela på en timme är nog inte så sannolikt än mindre ett helt äventyr, men ser fram emot att se bidragen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Givet att Nobilis och In Nomine är spel som finns så tänker jag att ett smart fusk är att skriva ett äventyr till något av de spelen på förhand och sedan bara säga att "nämen den här viktiga spelledarpersonen är Angel of Dogs och den här andra är The Demon Prince of Hair"… =)
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,466
Well, det är fascinerande, men att jag skulle lyckas göra något som ens är värt att dela på en timme är nog inte så sannolikt än mindre ett helt äventyr, men ser fram emot att se bidragen.
Alla har samma begränsning dock, jag tänker att man inte behöver vara så självmedveten eftersom alla bara har en timme på sig.
 

Khan

Kondottiär
Joined
23 Apr 2014
Messages
4,256
Alla har samma begränsning dock, jag tänker att man inte behöver vara så självmedveten eftersom alla bara har en timme på sig.
Precis! Målet är inte att få ett slickat och spejsat Mörk Borg-värdigt spel färdigt och klart, utan några paragrafer i Google Docs med stafvelen kvar är var ribban, så att säga.
 
Top