”Var är citatet ifrån?”-leken

Kul, längesedan jag såg den. Men det kändes som det passade.

Testar ett antagligen ganska obskyrt citat, men ett av få som jag av oklar anledning har memorerat.

”Happiness is a temporary chemical imbalance of the true state of mind.”
Bertrand Russel

Kul, längesedan jag såg den. Men det kändes som det passade.

Testar ett antagligen ganska obskyrt citat, men ett av få som jag av oklar anledning har memorerat.

Hunter S Thompson men inte i nån av de kända böckerna?

Kanske var för svårt, men testar med ledtrådar.
Serietidningsrelaterat, från 90-talet till tidigt 2000-tal. Med ganska stark rollspelsanknytning.

Är det internetserietidning och tidigt internet? Har verkligen ingen aningens hum här. (Dvs hade ingen aning om tidigt internet.)

Är det Poison elfs? Det hade kunnat vara rätt ton och är rollspeligt.
Ja! Drew Hayes, skaparen av Poison Elves, hade med citatet på baksidan av alla TPBs (och lite andra ställen). Huvudpersonen, Lusiphur var baserad på Hayes DnD-karaktär.

As for the fact that Simone dared to piss on the corpse, whether in boredom or, at worst, in irritation: it mainly goes to prove how impossible it was for us to understand what was happening, and of course, it is no more understandable today than it was then. Simone, being truly incapable of conceiving death such as one normally considers it, was frightened and furious, but in no way awestruck. Marcelle belonged to us so deeply in our isolation that we could not see her as just another corpse. Nothing about her death could be measured by a common standard, and the contradictory impulses overtaking us in this circumstance neutralized one another, leaving us blind and, as it were, very remote from anything we touched, in a world where gestures have no carrying power, like voices in a space that is absolutely soundless.

Ouf, det var inte igår. Bataille, visst? Ögats historia. Ska inte säga att jag kommer ihåg citatet, men Simone och Marcelle lämnade annars outplånliga intryck på en ung deodand.

Ouf, det var inte igår. Bataille, visst? Ögats historia. Ska inte säga att jag kommer ihåg citatet, men Simone och Marcelle lämnade annars outplånliga intryck på en ung deodand.

Helt rätt! :D

Jag läste den som del av en bokklubb under hösten!

Så, skulle man sätta bägge källorna jag tänker på här blir det stjärnglans och cognac. Kan man bara en blir det rätt men smälek.

"Mightn't happen to have a piece of cheese about you, now?"

Det är inte helt fel att tänka antropomorfiskt, men ni kikar åt fel håll. Repliken sades för 143 år sedan, och sägs igen om 23 år.

Back