”Var är citatet ifrån?”-leken

"Must the duck be here?"

"Fastest duck in the city. Horatio is a prize worth stealing. He does not leave my side."

"Keep him away from me or I will pull his liver out and eat it with a cornichon."

Ni har ju rätt i det att ni är inne på en historisk epok (även om jag har för mig att det är mer precist en som just Blackadder hoppar över).

Ledtrådsdax! Skådisen som säger replik 1 och 3, något av en favoritaktör för mig senaste åren, har spelat två karaktärer vars namn slutar på X, den ena särdeles bra tycker jag, men den här är nog som sagt min favoritroll med honom.

Ledtrådsdax! Skådisen som säger replik 1 och 3, något av en favoritaktör för mig senaste åren, har spelat två karaktärer vars namn slutar på X, den ena särdeles bra tycker jag, men den här är nog som sagt min favoritroll med honom.
Jävlar vad det där inte så något alls. :D

Jävlar vad det där inte så något alls. :D
Det var så klart lite meningen, det verkade ju redan vara för svårt 😀 Fast det finns en rätt bra clue gömd där, två gånger, och det är inte X som marks the spot.

Sen går det förstås att tänka på vilka figurer med x-ändelse i namnet man sett på film de senaste åren. En tror jag många bevittnat, han kör bil.

Nu är det möjligt att veta vilken skådis som åsyftas inte hjälper ändå. Regissören kom med en film i år. Förra året var det, två?

Sen går det förstås att tänka på vilka figurer med x-ändelse i namnet man sett på film de senaste åren. En tror jag många bevittnat, han kör bil.

Nu är det möjligt att veta vilken skådis som åsyftas inte hjälper ändå. Regissören kom med en film i år. Förra året var det, två?
Så Tom Hardy då?
Venom?
Venom . Let there be carnage?

Försöker och misslyckas med att komma på någon som spelat Malcolm X och Professor X.

Back