”Var är citatet ifrån?”-leken

Så, vad har vi:

En film, en period piece
En skådis som är med i Mad Max: Fury Road och kör bil (och jag kallar favorit)
Han är också med i en film (från i år faktiskt) där hans (för)namn slutar med "x"
En regissör som kommit med en film i år (och typ två förra året)
Det är tydligen också en anka med i filmen

Det är trots allt inget grekiskt drama av Sofokles detta, snarare en bisarr kärlekstriangel. Sätter ingen det snart så får ni Shakespeare eller en äkta gammal grekisk tragedi.

Så, vad har vi:

En film, en period piece
En skådis som är med i Mad Max: Fury Road och kör bil (och jag kallar favorit)
Han är också med i en film (från i år faktiskt) där hans (för)namn slutar med "x"
En regissör som kommit med en film i år (och typ två förra året)
Det är tydligen också en anka med i filmen

Det är trots allt inget grekiskt drama av Sofokles detta, snarare en bisarr kärlekstriangel. Sätter ingen det snart så får ni Shakespeare eller en äkta gammal grekisk tragedi.
Är skådisen Hoult? Gjordes det en film av The Great? Är The Menu egentligen en period piece?

Är skådisen Hoult? Gjordes det en film av The Great? Är The Menu egentligen en period piece?
Skådisen är Hoult. Det är inte The Great, men titeln (och tidsperioden) vi söker är ju inte olik. Belönades med Oscar för bästa kvinnliga huvudroll (Hoult är med mer i bakgrunden, men hysteriskt bra).

Ja, jag tänkte också på Nicholas Hoult som ju spelade Lex Luthor nyligen.
Hade inte han en liten roll i The Favourite? Jag har inte sett den, men det är ju åtminstone ett kostymdrama.

Ja, jag tänkte också på Nicholas Hoult som ju spelade Lex Luthor nyligen.
Hade inte han en liten roll i The Favourite? Jag har inte sett den, men det är ju åtminstone ett kostymdrama.
"You are in favour. But favour is a breeze that shifts direction all the time." Säger Hoult, som Harley, i The Favourite, av Lantimos.

> Jag vill bikta mig så uppriktigt jag kan, men mitt hjärta är tomt, och tomheten är en spegel vänd mot mitt egna ansikte.

Back