Också James Baxter!SPIRIT
Också James Baxter!SPIRIT
Fan vad sniopet om det skulle vara JAMES BAXTER i Adventure Time-film(erna). Så jag gissar på dem!Jag kör vidare på JAAAMES BAXTER och säger Vägen till Eldorado.
(bilden föreställer James Baxter the Horse och sprider glädje genom att balansera på en boll och säga sitt namn, "JAAAMES BAXTER!" han är gästanimerad av James Baxter.)
View attachment 27180
Studio Ghibli, kanske?Jag tror att alla gissningar hittills har varit antingen Disney eller Pixar, så nästa ledtråd får bli: det är inte Disney eller Pixar.
Hurra! Jag visste att alla 3569 gånger jag sett den med min dotter skulle betala sig till slut!Det är mycket riktigt Dreamworks Spirit: Stallion of the Cimarron (på svenska Spirit – Hästen från vildmarken). Artisten är Bryan Adams. Poäng till Vimes!
- I see you collected some more white man's metal.
- Yes. I seem to be a magnet for it.
Dead Man! Jarmusch
"You William Blake?"Ja, så klart!
BRYNA NUPPA FJÄSSA SPONKEN!
BRYNA NUPPA FJÄSSA SPONKEN!
Assar!"You William Blake?"
"Yes, do you know my poetry?" är annars mitt favoritcitat där.
Dagen till ära! Vem säger, vem skrev?
Socker-Conny säger det. Den som skrev det heter Joakim Pirinen.
Fast jag har ingen aning om författarenAssar!
Aye! Rätt serie, men vem vare som facking rita?Assar!
Jag vet bara hur han ser ut. Nån slags spretigt ritat varulvstroll med spetsiga öronOch, fast han har namnsdag idag så var det ju inte Assar (korven) som sa detta utan...?
Alltså jag charmas av detta till den grad att det blir full pott. Razor heter trollet, seriens Stinky typ.Jag vet bara hur han ser ut. Nån slags spretigt ritat varulvstroll med spetsiga öron
Einár?Min starkaste relation till Assar är att den var ibland var pyttelite roligare än den astråkiga Tom Puss i DNs seriesida när jag var väldigt ung och väldigt svältfödd på nya saker att läsa.
Nytt citat:
Det är dags att mata svinen med automatkarbinen
Lära glinen hur man handskas med polisen, bryta isen
Att orden nästan rimmar tänder ett minne av organism 12 med några vänner. Tror rimmet mordhot/morot/kofot är med. Ingen aning om låt/band.Min starkaste relation till Assar är att den var ibland var pyttelite roligare än den astråkiga Tom Puss i DNs seriesida när jag var väldigt ung och väldigt svältfödd på nya saker att läsa.
Nytt citat:
Det är dags att mata svinen med automatkarbinen
Lära glinen hur man handskas med polisen, bryta isen
Jag är rätt säker på att looptroop avslutar mordhot/morot/kofot.Med kofot och mordhot finns det inget bot för Looptroop!
Ring Snuten! Sedlighetsroten! Carlos Kanon!
Sedlighetsroteln bestiger allt annat än berg!Med kofot och mordhot finns det inget bot för Looptroop!
Ring Snuten! Sedlighetsroten! Carlos Kanon!
Guds bästa barn!Sedlighetsroteln bestiger allt annat än berg!
Det var i den äldsta tiden, innan världen täcktes av skog och järnet gjordes fogligt av brummande mästerdvärgar. Före människornas ankomst och bemästrandet av konsterna som ger bröd och öl.
Drakar och Demoner visst? Är det inte i Drakkejsarens hemlighet så nånstans i grundboken, jag har iaf läst detGuds bästa barn!
Okej, här kommer en lätt en:
Sa ju att det var lätt. Det är regelbokens introduktion.Drakar och Demoner visst? Är det inte i Drakkejsarens hemlighet så nånstans i grundboken, jag har iaf läst det
Debbie does Dallas?"And, you know, there's something very important that we need to do as soon as possible."
"What's that?"
"Fuck."
crank?"And, you know, there's something very important that we need to do as soon as possible."
"What's that?"
"Fuck."
Eller Basic Instinct. Jag har gått runt och funderat på att se om båda.Oh, det är väl slutet på Eyes Wide Shut?
Det är så jävla mycket slutreplikerna i Eyes Wide Shut, och därmed det sista som sägs i en Kubrick-rulle nånsin. Gurgeh ftw!Oh, det är väl slutet på Eyes Wide Shut?
Se om båda, men se framförallt om Eyes Wide Shut om och om igen. Ett par tre gånger i december, finns mycket lite bättre.Eller Basic Instinct. Jag har gått runt och funderat på att se om båda.
Venusberget måhända?Sedlighetsroteln bestiger allt annat än berg!
Utupe leo chakula chetu
Tunachohitaji, utusamehe
Makosa yetu, hey!
Kama nasi tunavyowasamehe
Waliotukosea usitutie
Katika majaribu, lakini
Utuokoe, na yule, muovu e milele!
Fortsätt med det här resonemanget, tycker jag! Vad för text innehåller både mat och misstag så nära varandra?De fragment jag förstår:
Chakula chetu = vår mat
Makosa yetu = våra misstag
Lakini = men
Korrekt! Det var inte alls den ingången jag förväntade mig för lösningen - texten blev känd utanför språket genom att Christopher Tin tonsatte den som introt till Civilization IV, och det blev den första datorspelslåt som vann en Grammy. Den här tonsättningen gjorde hans karriär.Herrens bön?
Mmmm...@Deodanders Rätt! Det är en del av hans hyllning till haggisen
(Kv)Ack nej...Arne Anka
Självförtroendet är helt klart i Gunvald-klass. Fast något styvare ändå.Är det någon Beckfilm? Jag får lite Gunvald-vibbar.
Det är från en julkalender, men inte vilken julkalender som helst, utan den ALLRA BÄSTA JULKALENDER som någonsin gjorts. Om jag, och julvärden själv, får säga vad vi tycker alltså.Kan det vara från typ Sunes Jul?
Kanske? Men det är inte han som gjort den här. Kalenderns handling utspelar sig bland diverse figurer som bor på taken, HÖGT upp. Sen är inramningen, julstudion hostad då av världens bästa programledare (med sin sidekick/DJ). Som giggade lite som det och blev känd innan julkalenderskapet. Har ni inte sett den så gör allt för att gräva fram en DVD när ni har svaret sen. Det är en riktig höjdare!Har Ronny Eriksson gjort en julkalender?
Din hjälte! Hurra hurra hurra och boogie-woogie-woogieAllram Ests julkalender?
Gah! Jag satt och försökte krysta fram det men det kom inget. Tack! Jag hade fokuserat på det där hela natten om ingen tagit det =DHahaha älskar't, The Lighthouse! Robertsarna Eggers och Pattinson och Willem GD Defoe.
Den heter faktiskt inte The Albatross, min exfru sa samma sak i veckan, att den heter The Albatross alltså. Dock handlar det ju om fågeln, får man säga, men det är inte dikten vi eftersöker här.Ooo, är det den där med albatrossen?
Det slår mig nu att jag inte minns vad den dikten faktiskt heter.
"The albatross"? Känns lite för simpelt.
Den gamle och havet? Fast det är väl en bok...
Typ närmast och poäng för detThe rime of the ancient mariner av Coleridge?
Men alltså inte helt rätt men så nära det går nästan. Vilka har gjort en trettonminuterslåt baserad på Coleridges dikt?Typ närmast och poäng för det
Långa låtar?Men alltså inte helt rätt men så nära det går nästan. Vilka har gjort en trettonminuterslåt baserad på Coleridges dikt?
Det är Iron Maiden. Rime of the Ancient Mariner från Powerslave. Och jag är glad att du nu, och ni alla! får chansen att höra den igen och igen och igen och igen och igenÄr det Iron Maiden? Vet att jag hört denna 13-minutare minst en gång i vilket fall (tror det räckte dock).
Du hade rätt såklart, bra att du var så säker för jag hade hunnit somna.Nu har inte Hägerstrand tummat upp men jag vet att det där är rätt efter några rewatches så här får ni att sova på:
Tommy the Cat is my name and I say unto theeDet där är Primus