”Var är citatet ifrån?”-leken

"Huh. You comin' up from the ranks, I thought you woulda known. There are two kinds of officers, sir: killin' officers and murderin' officers. Killin' officers are poor old buggers that get you killed by mistake. Murderin' officers are mad, bad, old buggers that get you killed on purpose - for a country, for a religion, maybe even for a flag. You see that Major Hogan, sir? That's what I call a murderin' officer."

"Huh. You comin' up from the ranks, I thought you woulda known. There are two kinds of officers, sir: killin' officers and murderin' officers. Killin' officers are poor old buggers that get you killed by mistake. Murderin' officers are mad, bad, old buggers that get you killed on purpose - for a country, for a religion, maybe even for a flag. You see that Major Hogan, sir? That's what I call a murderin' officer."
Det där är från Sharpe!

Edit; dang it! Sammtidigt som Johan men bråkdelen långsammare =D

Jag tror för övrigt det är Harper som delger Sharpe sin visdom. Älskar de där filmerna! Har inte läst böckerna än.

Publikationen räcker.

Präktiga, glada, friska och välskötta barn äro inte bara sina föräldrars och vårdares stolthet utan ett helt folks framtidsgaranti. Efter barnens skötsel och utseende bedömer man i våra dagar ett lands standard och kultur. Trasiga, spinkiga, övergivna ungar, lekande på bakgårdar och i rännstenen sätta en mycket ful fläck på nationens sociala anseende. Barnavården har därför kommit att bli ett lika ömmande kapitel för folket i sin helhet som för föräldrar och hem. Och här i Sverige kan man numera med glädje konstatera, att det statliga initiativet varit kraftigare än på de allra flesta håll i världen. Men att det brister i upplysning ännu, det vet man, och att den enskildes intresse om och om igen behöver stimuleras, därom kunna läkarna bäst lämna besked. Och det är med läkares goda vilja Vi Kvinnor nu deltar i propagandan för SUND OCH UPPLYST BARNAVÅRD Med en tävlan av i vårt land hittills okänt slag.

I och med att Vi Kvinnor står skrivet så, så är det min gissning att det funnits en tidning som kan ha hetat just det. Kanske?

I och med att Vi Kvinnor står skrivet så, så är det min gissning att det funnits en tidning som kan ha hetat just det. Kanske?
Så enkelt ska vi inte ha det! Det var en sida i tidningen som gick under det namnet (sidans ursprungliga redaktör var Kid Severin).

Hon är ju kändis! Jobbade väl på Expressen? Eller är det också för enkelt månne?
Sant att hon jobbade på Expressen under en period (rekryterades dit när Expressen startade - hennes kåseri där var "Mitt i strömmen"), men det är inte rätt svar här.

Det är en av dagstidningarna.

Back