Deodanders
Syntaldicus Nomenclatus
Ah yes, jag tänkte morgontidningar och lite för kort i modern kontext. Nån dark horse här säkert - Arbetet?
Ledtråd: Tidningen ges fortfarande ut.Ah yes, jag tänkte morgontidningar och lite för kort i modern kontext. Nån dark horse här säkert - Arbetet?
Rätt! Det här är utlysandetav "A-barnstävlingen", varifrån uttrycket A-barn kommer (även om man inte hör det så ofta längre). Om man tycker att det lätt rasbiologiska anslaget inte är vad man förväntar sig av Aftonbladet, så är det för att det här är oktober 1938, när de var rätt bruna.Aftonbladet

Men det var då själva. Här trodde man att det skulle vara lite obskyrt (första kokboken i tråden?!) men det gick ju galet fort.Helt sjukt, en kollega tipsade mig om den här boken bara tidigare i veckan! Vegetarisk kinamat, av Jonas Cramby
Bra val ju, och hade jag inte fått den att bläddra i för ett par dar sen hade det nog varit walkover.Men det var då själva. Här trodde man att det skulle vara lite obskyrt (första kokboken i tråden?!) men det gick ju galet fort.
"I'm going down to the Dew Drop Inn, see if I can drink enough. There ain't much to country living; sweat, piss, jizz and blood"
På tal om just Blade Runner, så satt vi och läste plot details/keywords på imdb igår, och min dotter nämnde hard boiled eggs. Jag mindes bara just nudlar, inget ägg i filmen. Kanske dags att se om?
Ah jäklar just ja, nu minns jag!Men det är alltid dags att se om BladerunnerAntingen Triss eller Roy plockar upp ägg från kokande vatten för att impa på JF Sebastian.![]()
Heter den inte Down to the Dew Drop Inn eller så? Med en av de där 60/70-tals amerikanska folkish-rockarna som har ett namn. Till skillnad från de som inte har namn alltså.Hard boiled eggs är bara Angel Heart för mig.
Ok då ska vi se, här får ni höra:
"I'm going down to the Dew Drop Inn, see if I can drink enough. There ain't much to country living; sweat, piss, jizz and blood"
(Det är min dotter som har valt citatet.)
Du är på rätt spår, det tror jag. Den heter inte det, men människan har ett namn, helt rätt.Heter den inte Down to the Dew Drop Inn eller så? Med en av de där 60/70-tals amerikanska folkish-rockarna som har ett namn. Till skillnad från de som inte har namn alltså.
Eeeh. Jag vet fan inte.