Underbart! Gratulerar Jocke, både till rätt svar och upptäckten av Zevon.Jag spelar det där döda bandets hit hela vägen till morgonen! Västergötland, du sköna hem!
Det är Warren Zevon - All Night Long, en gubbe som jag helt nyss upptäckte och drog citat själv från i samband med det.
How was I to know she was with the russians too?Warren Zevon ja! Han med advokater, pistoler och pengar!
jakob Hellman, från plattan "stora havet", och jag tror att låten heter tåg.Han läser i sin tidning om ett land där de alltid sätter tron i första hand.
- Hur kan det gå? Hur kan de där få hålla på?
Men hans pappa säger att de har ärvt alla sina åsikter från far, och sånt är aldrig bra. Det kommer att gå snett nån dag.
Fel låt, men allt annat stämmer så det räknas som rätt. Sköra Värld heter den.jakob Hellman, från plattan "stora havet", och jag tror att låten heter tåg.
”(…) games are about behavior modification. The rules constrain some behaviors and reward others. Of course, people cheat, and there are consequences around that, too, so implicit rules and social context are just as important.
Meaningless cards, tokens, and symbols become invested with value and significance in the world of the game. In a sense, all calendrical war is a game between competing sets of rules, fueled by the coherence of our beliefs. To win a calendrical war, you have to understand how game systems work.”
Det där låter som Umberto Eco.Nytt citat!
nej, men citatet såg dagens ljus samma år som Umbert Eco gick bort.Det där låter som Umberto Eco.
ett av mina mest lyssnade album i åldern 18-20 (isch). Jag kan fortfarande flera av texterna nästan helt utantill. (Med viss mån för misstag, uppenbarligen...)Fel låt, men allt annat stämmer så det räknas som rätt. Sköra Värld heter den.
Jag föreställde mig att formateringen av texten skulle ställa till lite problem för folk, men det genomskådades snabbt!
The Player of Games av Iain M Banks?Nytt citat!
nej. det är en bok det handlar om, men boken kom ut nästan 20 år efter "the player of games".The Player of Games av Iain M Banks?
Om det varit rätt så hade jag redan svarat det.The Player of Games av Iain M Banks?
korrekt!Ninefox Gambit, Yoon Ha Lee (mycket enkelt pga "calendrical war")
He'd thought of the period before as preparing for battle, but now he saw that if he'd been alone on the board he'd have done roughly the same, speading slowly across the territories, consolidating gradually, calmly, economically ... of course it had never happened; he always was attacked, and once the battle was joined he developed that conflict as assiduously and totally as before he'd tried to develop the patterns and potential of unthreatened pieces and undisputed territory.