”Var är citatet ifrån?”-leken

Nyckelordet här är psychopathic, visst är det från Seven Psychopaths? Colin Farrell och Christopher Walkens karaktärer.

Nytt citat!

"to wound the autumnal city. So howled out for the world to give him a name. The in-dark answered with wind."

Nytt citat!

"to wound the autumnal city. So howled out for the world to give him a name. The in-dark answered with wind."
Jahopp, här tänkte jag att jag skulle vara lite inbjudande och inkluderande. Det är från en SF-klassiker, den, om man läst den, oförglömliga första meningen.

Är det den där som var hype:ad för ett par år sedan men aldrig blev färdig? Name of the wind, kingskiller chronicles?

Boken (skulle utöver författaren verkligen vilja/hoppas någon sätter titeln) släpptes i januari 1975, har sålt miljoner, och ingår i Orions SF Masterworks-serie.

Ursula K Leguin - The ones who walk away from Omelas?

En bok jag aldrig läst, men av nån anledning poppade den upp häromdagen när jag kollade upp lite referenser från Stranger Things jag inte fattade. Minns inte i vilket sammanhang dock.

Hahaha, nästan alla science fiction-författare har visst mitteninitialen, visst har de.

Ledtråd: (citerar från beskrivningen av boken på sfbok.se) "Som vanligt hos XXX handlar det om sex, genus och rasidentitet - och förstås om språket, det där slippriga redskapet vi valhänt griper efter i försöken att förstå oss själva. Rekommenderas!"

Back