”Var är citatet ifrån?”-leken

Vad kan det kommit för filmer i mitten av 70-talet som pratar om katter... Live and Let Die? Har för mig det var blacksploitation-element i den filmen.

Übereil

Ledtrådsdags då: "Kitty cat" är inte en katt utan just en "fellow". Lite det uttrycket som gör repliken, och scenen, minnesvärd tycker jag, utöver det som händer efter "Okay", men även om det var kul att det råkade vara vilseledande vill jag inte att ni drar iväg för långt åt djurfilmshållet.

Efter att Aristocats visade sig vara fel så har jag utgått ifrån att det är en person som undersöker en kriminell organisation av något slag som fick repliken uttalad om sig. Chinatown var jag också inne på som nästa gissning. Men jag tror snarare på typ Gudfadern.

Übereil

Efter att Aristocats visade sig vara fel så har jag utgått ifrån att det är en person som undersöker en kriminell organisation av något slag som fick repliken uttalad om sig. Chinatown var jag också inne på som nästa gissning. Men jag tror snarare på typ Gudfadern.

Übereil
Forget it, Übereil, it's Chinatown.

Varför svarade jag på det här? Fullt upp på jobbet och nu skall man komma på ett citat. Det får bli något snabbt:
I'm a baitman. No one is born a baitman, except in a French novel where everyone is. (In fact, I think that's the title. We Are All Bait. Pfft!)

Var det för svårt? Ni tog mitt förra så snabbt, att jag trodde detta skulle gå enkelt också. Speciellt som jag plockade det från samma hyllplan i bokhyllan (ledtråd!).

Back