Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Korrekt!Det är från gamla The Storyteller med John Hurt. Historien om soldaten som spelar kort med djävlarna. Hade inspelat på VHS, stor rollspelsinspiration när jag var liten.
Korrekt!Det är från gamla The Storyteller med John Hurt. Historien om soldaten som spelar kort med djävlarna. Hade inspelat på VHS, stor rollspelsinspiration när jag var liten.
You're a very nosy fellow, kitty cat. Huh? You know what happens to nosy fellows? Huh? No? Wanna guess? Huh? No? Okay.
Harry Dean Stanton! Nej, tyvärr, fast han kallar ju på katten så jag förstår hur du tänker.Alien? Han ingenjören med kepsen?
En av mina favoritfilmer! Men nej.Aristocats?
Übereil
Forget it, Übereil, it's Chinatown.Efter att Aristocats visade sig vara fel så har jag utgått ifrån att det är en person som undersöker en kriminell organisation av något slag som fick repliken uttalad om sig. Chinatown var jag också inne på som nästa gissning. Men jag tror snarare på typ Gudfadern.
Übereil
Rätt! Det är Polanski själv som säger det innan han snittar upp Nicholsons/Gittes näsvinge.Fasen, det känns bekant. Så en film som kom typ 1974? Med hård och tuff dialog? Chinatown?
I'm a baitman. No one is born a baitman, except in a French novel where everyone is. (In fact, I think that's the title. We Are All Bait. Pfft!)
Jag har ingen aning om var citatet kommer ifrån, men det tog fyra försök att läsa det innan jag fattade att det inte stod batman.Varför svarade jag på det här? Fullt upp på jobbet och nu skall man komma på ett citat. Det får bli något snabbt:
Så 60-tals-sci fi... Brave New World?Var det för svårt? Ni tog mitt förra så snabbt, att jag trodde detta skulle gå enkelt också. Speciellt som jag plockade det från samma hyllplan i bokhyllan (ledtråd!).
Japp, det är det. Och den vann en Nebula Award. Och blev faktiskt recenserad i White Dwarf 22 år senare!Så 60-tals-sci fi...
Själv hakade jag upp mig på att jag lyssnade på en podd om American Psycho igår...Jag har ingen aning om var citatet kommer ifrån, men det tog fyra försök att läsa det innan jag fattade att det inte stod batman.