God45
#PrayersForBahakan
Jag blev för nyfiken och googlade. Ska lyssna på ”Band X” så snart dagens föreläsning är slut.
De är sjukt bra!
Jag blev för nyfiken och googlade. Ska lyssna på ”Band X” så snart dagens föreläsning är slut.
Jag kan Butthole Surfers (tror jag) men de stämmer inte in på något av den övriga beskrivningenFör min del så kan du ge så många ledtrådar du vill - jag känner till noll punkband från Austin.
Übereil
Tänkte just skriva Jesus Lizard, och samma sakJag kan Butthole Surfers (tror jag) men de stämmer inte in på något av den övriga beskrivningen
Jag är rätt säker på att du har rätt.Baserat på ingenting säger jag Nalle Puh.
Baserat på ingenting säger jag Nalle Puh.
Tyvärr fel genre för mig, men det var ändå sjukt att så många ledtrådar passade in på Castle Rat, som också släppte en ny skiva nyss
View attachment 26207
Fight Club är väl den uppenbara gissningen iaf?Jag har ett nytt citat. Lek på!
"When you meet Tyler Durden, don't expect to like him. Only expect to tolerate him. He makes rationalizations constantly."
Är det American Cosmic?Inte Fight Club med något nummer. Tyler Durden i citatet finns på riktigt.
Även om det inte är det så borde alla läsa American Cosmic! En religionsvetare börjar undersöka UFOn och folk som bryr sig om dem som om det är religion. Svinbra. Uppföljaren är inte lika vass.Är det American Cosmic?
Ja, det är det.Är detta från "The game" av Neil Strauss?
Jag hade helt glömt att de hade löjliga namn!Ja, det är det.
Av någon anledning beskrivs den ofta som en manual i hur man raggar. Det är inte ens lite sant. Det är en bok om en grupp män som har som hobby att ragga.Fy på er för ni läst The Game! Fy!!
Ja, överlag är det ju inte någon särskilt positiv bild som visas i just den boken.Av någon anledning beskrivs den ofta som en manual i hur man raggar. Det är inte ens lite sant. Det är en bok om en grupp män som har som hobby att ragga.
Hmm, kommer att tänka på den där Key & Peele-sketchen när de sitter i en grotta och har Al Qaeda APT, men det är väl inte den eller hur?Så i den här tråden har jag lyckas pricka in den boken samt en porrfilm, hmmm....
Nytt citat:
"Mastermind" is another word that comes up all the time
You keep hearing about these "terrorists masterminds" that are being killed over in the Middle East
"Terrorists masterminds?"
"Mastermind" is sort of a lofty way to describe what these guys do, don't you think?
They're not masterminds
"OK, you take bomb, right? And you put in backpack. And you get on the bus and you blow yourself up."
"Why do I have to blow myself up? Why don't I put..."
"Who's the fucking mastermind here? Me or you?"
Ooh, bra gissning (?)Slough House/Slow Horses?
Jag tror tyvärr det är fel, men med lite mer rapar, fjärtar och svordomar hade det passat perfekt.Ooh, bra gissning (?)
Det finns en Aqua koppling...Kim Larsen & the Mercyful Fate! Aqua?
Fakta-låten känner jag igen. Den kom (precis som Sunscreen några år tidigare) på många olika språk. Bla svenska. Men jag måste gräva i mitt popkultur-arkiv och se om ett namn dyker upp.Låttiteln har ett typ av klädesplagg som första ord.
Albumet heter samma som gruppen.
Det är inte direkt en traditionell grupp utan mer utav elektroniskt musik med tal ovanpå, typ som spoken word.
En annan låt från albumet rabblar bara massa fakta tex.
Gert Fylking gjorde fakta låten på svenska.Fakta-låten känner jag igen. Den kom (precis som Sunscreen några år tidigare) på många olika språk. Bla svenska. Men jag måste gräva i mitt popkultur-arkiv och se om ett namn dyker upp.
Bill Hicks gjorde ju den sortens flum och på den här sortens teman, men var inte heller dansk.Det är inte direkt en traditionell grupp utan mer utav elektroniskt musik med tal ovanpå, typ som spoken word.
Stämmer bra!Ding ding ding! Biggie Smalls, Juicy
Here's a joke, boy. One day this man walks out of his house to go to work. He sees this snail on his porch. So he picks it up and chucks it over his roof, into the back yard. Snail bounces off a rock, cracks its shell all to shit, and lands in the grass. Snail lies there dying. But it doesn't die. It eats some grass. Slowly heals. Grows a new shell. And after a while it can crawl again. One day the snail up and heads back to the front of the house. Finally, after a year, the little guy crawls back on the porch. Right then, the man walks out to go to work and sees this snail again. So he says to it, 'What the fuck's your problem?'
That's right, that's right. Shit, I don't, fuck. I'm winning anyway, I'm winning... I'm winning any motherfucking way. I can't lose.Det är Training Day!
David Hume!
Übereil, som vet att Hume inte trodde på kausalitet
Bara ett par tre hundra år innan. Kanske fyra.Dog dock innan "E.T." hade premiär
Ooo, låter ju som en film rätt upp i min gränd!
Men efter the Pianist, alltså? Det tar oss ju in på 2000-talet i alla fall, och alla jag kan komma på är från långt tidigare!
Om det inte kommit något remake av nån Steven King filmatisering på senare år... ny version av "the mangler"?
Är det inte The Mangler så gissar jag på att God45 är exakt en sån person som sätt filmen om ett levande bildäck. Fuskade för att leta upp namnet, som var Rubber och inte Tire som jag hade för mig.
(Den andre kommer av sig och avslutar inte meningen med hela ordet ”Machine”)”…Laputan Machine”
”I am not a Machine”
Jag är så pass säker på min sak (och gissar att Jocke är ute och roar sig, fredagen till ära) att jag helt enkelt kör på;
- Can't pass an old man?
- I didn't see him.
- You gotta know where everybody is, all of us!
- What if I can't?
- They'll crush your skull!
Den här tror jag kommer vara rätt lätt.
Ghosts?Jag är så pass säker på min sak (och gissar att Jocke är ute och roar sig, fredagen till ära) att jag helt enkelt kör på;
- Can't pass an old man?
- I didn't see him.
- You gotta know where everybody is, all of us!
- What if I can't?
- They'll crush your skull!
Den här tror jag kommer vara rätt lätt.
Det var rätt.Deus ex
Det är han tyskens "kill phrase", som Denton kan använda för att explodera honom.
Spänningen inför remastern som ska komma nästa år har gjort att det dykt up en del Dues Ex-clip i mina youtoube-rekomendation. Det är nog bara några veckor sedan just den där episoden poppade upp =DDet var rätt.
Antagligen för att jag läste om remaken som jag kom att tänka på den scenen.Spänningein inför remastern som ska komma nästa år har gjort att det dykt up en del Dues Ex-clip i mina youtoube-rekomendation. Det är nog bara några veckor sedan just den där episoden poppade upp =D
Nej, men nu är vi rätt nära rätt produktionsår och sniffar (+/- några år)Är det Bleka dödens minut igen?
Dogs skull on a stake, är det jugger-filmen? Kan sporten bättre än filmenCitat 3, från en helt annan karaktär:
- There's nothing I wouldn't do to win. But I never hurt anyone for any reason other than sticking a dog's skull on a stake.
-Fuck
fuck
fuck
Mutha, mutha fuck
Mutha, mutha mutha fuck fuck
Mutha fuck, mutha fuck
Noinch, noinch, noinch
1-2-1-2-3-4
Noinch, noinch, noinch
Smokin' weed
Smokin' wiz
Doin' coke
Drinkin' beers
Drinkin' beers, beers, beers
Rollin' fatties, smokin' blunts
Who smokes the blunts
We smoke the blunts
Rollin' blunts and smokin...
- Oh, let me get a nickle bag.
- 15 bucks little man
Put that shit in my hand
If that money doesn't show
Then you owe me owe me owe
Mall rats?Kul att plocka en mer på intresse för obskyra sporter, snarare än verket i sig
Kör en gammal klassiker då:
Mall rats?
Nu kan jag inte med hundra procents säkerhet säga att citatet inte är med i dessa filmer, eftersom de är från samma universum och jag inte har sett dem. Men citatet kommer från en annan film.Nej, damnit. Vad heter den? Den första? Clerks!
Nästan.Heter den inte Jay & Silent Bob?
Strikes BackNu kan jag inte med hundra procents säkerhet säga att citatet inte är med i dessa filmer, eftersom de är från samma universum och jag inte har sett dem. Men citatet kommer från en annan film.
Nästan.
Såklart!Strikes Back
Gymnasietiden är så länge sen, och så främmande att det känns mer som en parallell tidslinje än faktisk historia.Jag kan nog mest inte tänka mig Jay & Silent Bob Strikes Back som en gammal klassiker. Den måste vara rätt ny, väl?
…oh. Never mind.
Alla filmer som är släppta efter 1999 är "ganska nya"
ingen aning? Death Wish?Då det taltes om på kongresspuben igår:
"To find dangerous lunatics, haters and punk trash and stop them. No more lunatics."
Nyare film. Men det finns en bra mustasch med! Zapata like.ingen aning? Death Wish?
Det gör den ju!One battle after another hette den va?