”Var är citatet ifrån?”-leken

Låttiteln har ett typ av klädesplagg som första ord.

Albumet heter samma som gruppen.

Det är inte direkt en traditionell grupp utan mer utav elektroniskt musik med tal ovanpå, typ som spoken word.

En annan låt från albumet rabblar bara massa fakta tex.

Låttiteln har ett typ av klädesplagg som första ord.

Albumet heter samma som gruppen.

Det är inte direkt en traditionell grupp utan mer utav elektroniskt musik med tal ovanpå, typ som spoken word.

En annan låt från albumet rabblar bara massa fakta tex.
Fakta-låten känner jag igen. Den kom (precis som Sunscreen några år tidigare) på många olika språk. Bla svenska. Men jag måste gräva i mitt popkultur-arkiv och se om ett namn dyker upp.

Fakta-låten känner jag igen. Den kom (precis som Sunscreen några år tidigare) på många olika språk. Bla svenska. Men jag måste gräva i mitt popkultur-arkiv och se om ett namn dyker upp.
Gert Fylking gjorde fakta låten på svenska.

Men jag söker då en annan låt från original skivan

Verkar vara svårt det här.

Här är den första delen av låten jag letar efter. Låter den vara uppe ett par timmar sen byter jag citat

Why is marijuana not legal? Why is marijuana not legal?
It's a natural plant that grows in the dirt
You know what's not natural? 80-year-old dudes with hard-ons
That's not natural, but we got pills for that
We're dedicating all our medical resources to keeping the old guys erect
But we're putting people in jail for smoking something that grows in the dirt?

Ni får se er besegrade.

Det jag letade efter var:
Lazyboy - Underwear goes inside the pants

Lyssnade en hel del på det albumet när det kom. Tror kanske jag överskattade lite hur populärt den var

Nytt citat kommer strax

Ok vi tar en enklare och betydligt mer välkänd låt. Artist och låttitel tack.

Super Nintendo, Sega Genesis
When I was dead broke, man, I couldn't picture this
50-inch screen, money-green leather sofa
Got two rides, a limousine with a chauffeur (woo)

Here's a joke, boy. One day this man walks out of his house to go to work. He sees this snail on his porch. So he picks it up and chucks it over his roof, into the back yard. Snail bounces off a rock, cracks its shell all to shit, and lands in the grass. Snail lies there dying. But it doesn't die. It eats some grass. Slowly heals. Grows a new shell. And after a while it can crawl again. One day the snail up and heads back to the front of the house. Finally, after a year, the little guy crawls back on the porch. Right then, the man walks out to go to work and sees this snail again. So he says to it, 'What the fuck's your problem?'

Back