”Var är citatet ifrån?”-leken

"I could only nod, not knowing what to say; as gently as I could, I took his hand.
"How strange are the ways of the gods!" he gasped. "How cruel."

Ledtråd(ar) då: det är första boken i en rätt löst hållen trilogi, det här är de avslutande raderna. Författaren är annars mest känd för en tidigare skriven bokserie, men det här är minst lika bra.

Trodde faktiskt fler här hade läst och skulle sätta den direkt, men folk kanske inte läser/har tröttnat på tråden.

Böckerna utspelar sig i vår värld, men berättarjaget har en liten eh.. åkomma som gör att det blir lite fantasy av det.

Finns lite likheter mellan berättarjaget i boken och huvudpersonen i en idag extremt hyllad och uppskattad, kanske allra mest så, regissörs genombrottsfilm.

Finns lite likheter mellan berättarjaget i boken och huvudpersonen i en idag extremt hyllad och uppskattad, kanske allra mest så, regissörs genombrottsfilm.
Jag gissar Ram V. Det låter som hans stil.

The Many Deaths of Laila Starr, i så fall. Eftersom hon är Döden.

EDIT: Det här verkar inte stämma med andra ledtrådar, men, eh, nu skrev jag det...

Känns som nån fantasy eller? Men det var ändå i nutid fast fantasykänsla? Har typ inte läst någon sådan så är ute på djupt vatten…
Glen Cook?

Känns som nån fantasy eller? Men det var ändå i nutid fast fantasykänsla? Har typ inte läst någon sådan så är ute på djupt vatten…
Glen Cook?
Det är "vår värld" som jag skrev men historiskt. Låt oss säga antiken.

Back