”Var är citatet ifrån?”-leken

Nej. Jag undviker trailers så gott jag kan; för många spoilers.
Äsch, spoilers är påhittat precis som jultomten och elallergi. Det gäller att se/läsa/höra verket som det är bara, oavsett vad man kan fått för försmak innan. Kräver lite skills kanske. Med det sagt kan det ju vara kul att se nåt helt blint ibland, så jag får respektera inställningen.

Ja! Rätt! :D
I admit I was guessing based on the criteria and the titles already suggested, its been entirely too many years since I played it.

Okay an easy one:
"Contact with alien races always renews ones faith in Humanity. It is my belief that foreign travel narrows the mind wonderfully"

I admit I was guessing based on the criteria and the titles already suggested, its been entirely too many years since I played it.

Okay an easy one:
"Contact with alien races always renews ones faith in Humanity. It is my belief that foreign travel narrows the mind wonderfully"
The Orville

We done a lot of things we're not proud of. Robbing graves, eh, plundering tombs, double parking. But, nobody got hurt. Well, maybe somebody got hurt, but nobody we knew.

We done a lot of things we're not proud of. Robbing graves, eh, plundering tombs, double parking. But, nobody got hurt. Well, maybe somebody got hurt, but nobody we knew.
Ringens brödraskap? Om det Tolkien varit lite med hårdrock.

Om det inte vore det där med double parking skulle jag säga Honor among thieves.

Men kollar ni inte trailers my dudes?

Aldrig. Aldrig någonsin frivilligt, om jag inte redan sett filmen. Eller jag är väldigt, väldigt säker på att jag inte vill se den.

Trailers 1) ger mig mer förhandsinfo om handling och vändningar ön jag vill ha och 2) bygger "hype", som ju är djävulens verk. Hype är ett jättebra sätt att gå in i en film med felaktigt ställda förväntningar, helt till ingen nytta. Och att gå in med felaktiga förväntningar är ett väldigt bra sätt att bli besviken på filmer. Eller överlag reagera negativt emotionellt.

Back