DoD Åter till Tvillingbergen - fyrtio år senare

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Backat.... men nu kommer nyfikenheten här @Oldtimer Det kändes som att Titan(games) hade en koppling till den rollspelsbutik som ett tag låg i gamla stan på Gåsgränd i Stockholm.... minns inte vad den hette...kanske merlin games? Är detnåfot som ringer några klockor?
Titan hade inga kopplingar mer än till oss själva. Sedan hade vi ju kollegor i andra butiker runt om i landet som köpte sina spel genom oss. Men jag minns inte någon i Gamla stan (förutom när Tradition låg där förstås).
 

StradhLestat

Warrior
Joined
8 Sep 2020
Messages
336
Location
Fruängen
Titan hade inga kopplingar mer än till oss själva. Sedan hade vi ju kollegor i andra butiker runt om i landet som köpte sina spel genom oss. Men jag minns inte någon i Gamla stan (förutom när Tradition låg där förstås).
Ah...det kändes som de/han hade koppling till er.... de hade (om jag minns rätt) inga av äventyrsspels produkter...men båda boxarna av Svenska D&D och lite annat från Götet,,,,har för mig att jag köpte ett nummer av Morgonstjärnan där :)
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Ah...det kändes som de/han hade koppling till er.... de hade (om jag minns rätt) inga av äventyrsspels produkter...men båda boxarna av Svenska D&D och lite annat från Götet,,,,har för mig att jag köpte ett nummer av Morgonstjärnan där :)
Det stämmer säkert då. Mitt minne har åldrats med värdighet, så att säga. ;)
 

Zire

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
3,005
Location
Umeå
Backat!

Eller så skriver man bara rollfiguren i löpande text och folk får själva skriva över den till en "riktig" blankett om de vill.
Jag tycker att detta är en nog bra lösning, man vill ändå ha informationen skriven i blyerts på formulären.
 

Falmurst

Veteran
Joined
30 Jun 2023
Messages
48
Skall bli kul att besöka Säckpipan igen. Tror jag har haft med ett värdshus med det namnet (av samma anledning som i Tvillingbergen) i varenda kampanj jag har kört sedan 80-talet, jag älskar konceptet med ett gammalt dragigt ställe där folk samlas för att lyssna på "gamla sagor" mörka kvällar när det blåser ute.

Det vore förresten kul om Mist och Fogs ättlingar kan få regler för att använda dem som rollpersoner som ett alternativ till halvlängdsmän eller ankor för de som vill spela småfolk.
 

Oldtimer

Slava Ukraini!
Joined
5 Feb 2002
Messages
4,297
Location
Göteborg, Lindome
Det vore förresten kul om Mist och Fogs ättlingar kan få regler för att använda dem som rollpersoner som ett alternativ till halvlängdsmän eller ankor för de som vill spela småfolk.
Hmm, lyktgubbar som ett spelbart släkte? Ja, varför inte? Kan ju få bli mitt nästa töjmål.
 

Falmurst

Veteran
Joined
30 Jun 2023
Messages
48
Hmm, lyktgubbar som ett spelbart släkte? Ja, varför inte? Kan ju få bli mitt nästa töjmål.
Det vore kul, du kanske får lägga till något om att vissa lyktgubbar inte nödvändigtvis äter människor för att göra konceptet lättare att svälja. :)
 
Top