Nekromanti Ålderdomshemmet - Runda 1

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Xyas: Jag har redan skrivit rätt mycket om Xyas, hans försvar är inte mycket till försvar och jag skulle tycka det vore oerhört tråkigt att förlora mot just en sån ulv så som jag skrev ovan så är jag helt beredd att plocka Xyas, hen kan mycket väl vara skum som räknat med/hoppats på att det ska blåsa över. Men kanske är det så att det blåser över i vanliga partier inte bara för att byn brukar vara mer aktiv utan för att det också finns andra ulvar med en agenda, och oavsett om Xyas är på deras lag så är det sällan i ulvarnas intresse att rösta ut Xyas dag ett. I det här partiet så skulle ju dock Xyas i så fall vara enda ulven och alltså inte få någon drevhjälp, och det kan vara därför som det ligger still...

Vimes: Jag får lite dåliga vibbar av Vimes också, jag menar Vimes är ju en som jag minns som en högprofilspelare men har ägnat hela dagen åt att bara hålla med mig. Och alltså ok, jag säger ju smarta saker men jag tycker det är lite väl märkligt att det enda Vimes gjort (förutom lite tidiga försök att dra igång saker och resonera om ligisten) är att säga "Jag håller med Björn om att no-lynch är dåligt", "Jag håller med Björn om att Xyas är en bra röst", "Björn har skrivit ett bra inlägg det säger förstås inget om hans lagtillhörighet". Lite som med Sodivra så känns Vimes lite för nöjd, han var beredd direkt i början på att dra igång saker, röstade både på Khan och sen mig men när sen saker började gå som han ville så blev han bekväm.

Å andra sidan, jag tycker ju inte att det är några konstiga saker som jag har sagt, och det är rimligt att hålla med om det, och tja, ska jag vara helt ärlig så har jag hellre kvar en bra spelare som skriver en del (om än ännu inte med så mycket innehåll) än en tyst spelare, för här har vi i vart fall chansen att lista ut något nästa dag.

Khan: Det märks att han är nybörjare och det här har inte heller varit ett lätt parti att komma in i varken formatet eller kulturen här eftersom det varit så tyst. Jag kan dock inte se vad Vimes ser som grönande, Khan har ju aldrig varit under press och då är det väldigt svårt tycker jag att ens på nybörjare kunna se något åt ena eller andra hållet.

.113: Har vid sidan av mig väl varit den mest aktive, och förutom att hen fortfarande inte verkar ha förstått hur ligisten fungerar så tycker jag att .113 spelar bra. Hade vi inte haft en ligist så hade ju no-lynch strategin varit bra, och jag har svårt att se att en ulv hade fört fram den som förslag även om den inte tänkt igenom allt. Jag kan absolut se hur ligisten skulle vilja föra fram det som en plan för att sedan kunna snipea men jag är rätt övertygad om att .113 hade läst reglerna mer noggrant om hen varit ligisten. Nä .113 ser jag väl som den grönaste av medspelarna.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,311
Location
Göteborg
Khan;n269487 said:
BDG -> Det var som tusan. Jag missade helt Sodivratill och med när jag satt och gick igenom vår backlog. Jag tror jag ändrar mig. Att inte spela alls är klart misstänktare än att spela som Vimes gjort.

RÖST: Sodivra
Men var inte jag den som du hade som mest misstänkt nyss? För att jag var mest aktiv? Och nu följer du blint mitt drev och röstar på den som är minst aktiv? Alltså tolka mig inte fel jag tror vi har större chans att vinna nu, men du spelar väldigt inkonsekvent här.
 
Top