Nekromanti Är rollspel.nu för brett?

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Re: Är Sverige för smalt?

Totalt medhåll. Inte ens de spel jag filar på som INTE är tradspel postar jag om här, eftersom alla automatiskt förutsätter att de är tradspel ändå.
 

Fiktionslek

Suldokar's Wake Whitehack Oktoberlandet
Joined
23 Aug 2006
Messages
1,422
Re: Är Sverige för smalt?

Problemet med att lägga nåt på wrnu är dels att det redan har ett smådrygt rykte som inte gör det så lockande för många potentiella spelare av nya spel, dels att det är dumt i ett långsiktigt perspektiv för en spelmakare att börja bygga en nätcommunity runt sitt spel på en sajt där han eller hon har noll inflytande och insyn. Rätt som det är sker det förändringar på wrnu som är direkt dåliga för spelet, sajten kan ligga nere under en kritisk period (t ex lanseringen av en modul), spelare kan bannas för att de framför kritik mot wrnu (som gjordes med Troberg), etc. Jag är tacksam för den boost som wrnu innebar när jag lanserade mitt spel, men jag skulle aldrig valt att lägga mitt spel här om jag vetat det jag gör nu (eller helt enkelt tänkt mig för bättre).

Hälsar

Christian
 

Genesis

Ni dés ni maître
Joined
17 Aug 2000
Messages
14,694
Location
Göteborg
Re: Är Sverige för smalt?

krank said:
Jag hoppas innerligt att det där inte betyder att du sätter likhetstecken mellan tradspel och "stora spel".
Nä, det är klart. Vad jag är ute efter här är egentligen två olika saker.

* En sajt för främjandet av de små spelen, oavsett inriktning.
* En plats där man "ostört" kan diskutera narrativism.

Att förlägga de båda på samma domän vore idioti, och jag är inte säker på att det finns tillräckligt många intresserade för att lansera nummer två. Än.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,536
Location
Rissne
Re: Är Sverige för smalt?

Genesis said:
* En sajt för främjandet av de små spelen, oavsett inriktning.
En sån samlingsplats tycker jag skulle vara jätteintressant. Frågan är vilken form den skulle ha. Skulle det mest vara en massa information om spelen och hur man köper dem/laddar ner dem/etc eller skulle det t.ex vara ett forum och ett "community" också? Jag funderar på om det skulle räcka med ett informationssystem plus typ en möjlighet för spelskapare att blogga eller så.

Jag hjälper hursomhelst gärna till vad gäller teknik och utformning av en sådan sida, för som sagt tycker jag att det är en jättebra idé.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,536
Location
Fallen Umber
Re: Är Sverige för smalt?

Genesis said:
Jag skulle nog hellre se en egen domän för sajten, utan koppling till Kaleidioskop eller någon annan (även om någon naturligtvis måste hålla i sajten). Det skulle kännas ... jämlikare, liksom. Om du fattar hur jag menar.
Javisst, självklart. Det var bara en tanke eftersom steget är rätt mycket mindre att bara lägga upp en sida på en webbplats som redan finns. Denna gång handlar det inte om att jag är maktgalen. :gremsmirk:

Speciellt som ni är den klart dominerande indieproducenten i Sverige.
Är vi? Vad det nu innebär. :gremgrin:
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Är Sverige för smalt?

Vart har WRNU ett smådrygt rykte? Hur stor är den här hobbyn egentligen?
 
Top