Nekromanti Är du över 30 och spelar?

Szandor

Swordsman
Joined
3 Nov 2000
Messages
444
Location
Småland, Växjö
Jag är inte dinosaurie ännu och får därför inte vara med, men däremot är jag oerhört intresserad av den färdiga uppsatsen. Finns det någon risk att den blir PDF:ad och tillgänglig på det allsmäktiga InterNätet?
 

Rebban

Veteran
Joined
3 Nov 2005
Messages
29
Location
Sundsvall
Jättegulligt av dig. De vore värkligen en jättetjänst. Inte så lätt att få tag på folk som slutat spela, svårt att veta vart man ska leta rätt på dem.
 

Rebban

Veteran
Joined
3 Nov 2005
Messages
29
Location
Sundsvall
Ja de finns viss risk för de. Risken är väldigt liten att de inte blir så iaf. Jag hoppas bara att jag blir nöjd med slutresultatet så att jag vill visa upp den oxå.
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Kul att höra !!

Satt just i samam tankar som frågeställaren. Skulel vara kul om du typ kunde slänga upp den här för "allmän" beskådan... :gremwink:
Tror att det kan vara kul att läsa, oavsett resultat faktiskt.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,460
Location
Helsingborg
"Inte så lätt att få tag på folk som slutat spela, svårt att veta vart man ska leta rätt på dem."
Nä, det är inte precis så att vi har ett forum för före detta rollspelare.. :gremsmile: Ett förslag är att du spanar in olika figurspelarforum, för vissa gamla rollspelare har lagt av, men inte fullständigt då de fortfarande är involverade i olika figurspel.. Där kan du förvisso få rätt vinklade svar, om det är en enkät du är ute efter..

Och kontaktannonser i tidningen efter gamla rollspelare funkar nog inte heller..

/Han som ser framför sig hur 40-60-åriga människor utklädda till sjuksystrar (med piska) och poliser (med handklovar) svarar på annonsen
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Japp, jag är 31 och kan ev. ytterligare utvidga ditt underlag.

Exakt vad skriver du om? Vilken teoretisk utgångspunkt du har t.ex.? Fast det kanske du inte får säga om jag ska undersökas?
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,460
Location
Helsingborg
"Jag spelade själv rollspel i tonåren..."
Två givna frågor..

Hur kom det sig att du själv slutade spela?

Hur hörde du talas om det här stället?

/Han som förmodar att Rebban frågat detta på rätt många ställen
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
Jag håller på med min c-uppsats och jag skulle behöva få kontakt med folk som är över 30 och som spelar rollspel eller som har spelat tidigare. Skulle bli väldigt tacksam om någon kunde ställa upp. Jag bits inte!

Jag är 37 och spelade senaste i kväll (kom just hem efter en CoC session). Spelar för tillfället minst 2 ggr i veckan.

/Honken
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Känner du några som slutat spela oxå som du kan förmedla till mig?
Hmm... kanske en.
Vad vi behöver är ett enkelt sätt att nå dig, typ en mailadress, så att även de som inte är medlemmar på rollspel.nu kan anmäla intresse.
 

Rebban

Veteran
Joined
3 Nov 2005
Messages
29
Location
Sundsvall
De berodde mest på att de jag spelde med försvann på olika håll, så spelgruppen splittrades. Så då bytte jag umgänge och där spelade man inte rollspel, bara två som fortfarande spelar i min gamla spelgrupp.

Jag sökte på google efter ett rollspelsforum.
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,135
Location
Uppsala (Umeå)
Visst kan jag ställa upp om du behöver enkät/intervjuoffer. det är bara att du hör av dig.

Om du ska ha tag i folk som slutat spela finns det säkert de här på forumet som har folk i sin vänskapskrets som lämnat rollspelet bakom sig.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
Re: OoO

Jag har tänk sammanställa en enkät, men även göra några djupintervjuer. Så känner du dig manad att hjälpa mig?
Om du menar hjälpa som i fylla i en enkät, så kan jag väl göra det. Om du menar hjälpa som att hjälpa dig göra din uppsats... nix. :gremsmile:

Jag skulle även behöva ha kontakt med folk som slutat spela, har du något tips på hur jag kan gå tillväga då?
Hmmm... nääe... jag har förskjutit alla som slutat. :gremgrin:

Intressant för vilken skola ska du då handleda?
Umeå universitet. Medie- och kommunikationsvetenskap.
 

Rebban

Veteran
Joined
3 Nov 2005
Messages
29
Location
Sundsvall
Ja de verkar finnas några osm har sådana kompisar, däremot var ingen säker på att de hade någon lust att ställa upp. Är rollspel ett känsligt ämne??
 

Rebban

Veteran
Joined
3 Nov 2005
Messages
29
Location
Sundsvall
Re: OoO

Jasså där ser man. Jag läser mediepadagogutbildningen som funnits under Luleå Teniska Universitet tidigare men utbildningen är nollad för tillfället, så vi är sista årskullen.

De blir säkert jättekul, hoppas du är en bra handledare. Har du nått tips till mig så är de bara att säga till;)
 
Top