Nekromanti Är du över 30 och spelar?

Rebban

Veteran
Joined
3 Nov 2005
Messages
29
Location
Sundsvall
Jag håller på med min c-uppsats och jag skulle behöva få kontakt med folk som är över 30 och som spelar rollspel eller som har spelat tidigare. Skulle bli väldigt tacksam om någon kunde ställa upp. Jag bits inte!
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,907
Location
The Culture
Ja, jag är över trettio, och jag spelade rollspel i tisdags. Vad kan jag göra för dig?

/tobias
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,867
Location
Stockholm
Jag är trettiosex och spelar pseudoregelbundet. Vad vill du veta?
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
*räcker upp handen*

skicka ett pm med vad du vill veta :gremlaugh:

-Gunnar 33
(spelade också i tisdag, dock inte med tobias)
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Jag är över trettio, spelade senast i tisdags (tydligen inte ensam om den saken) och ställer gärna upp så länge det är fråga om någon form av enkät som kan besvaras skriftligen. Hör av dig om detaljer så får jag ta ställning till saken.
 

Lindenius

Swashbuckler
Joined
10 Jun 2003
Messages
1,896
Location
Umeå
OoO

Nu blev jag nyfiken. Är själv över trettio spelar rollspel och byter bajsblöjor regelbundet. Skulle vara kul att veta vad du ska skriva uppsats om (dvs vilket ämne och vilket syfte uppsatsen har).

//erik. skall för övrigt handleda B-uppsatser till våren om allt går enligt planerna
 

Gordeg

Hero
Joined
22 Jul 2004
Messages
1,796
Location
Västervik
Även jag är en rollspelare på 30+ och kan eventuellt förmedla kontakt mellan dig och några till (dvs om mina polare är intresserade).
 

Andersson

Hero
Joined
28 Apr 2005
Messages
1,136
Location
Uppsala (Umeå)
Jag är 32 säger passet, och ska spela rollspel om T minus 140 minuter. Vad kan jag stå till tjänst med?

Och precis som Lindenius undrar jag vidare rent professionellt vad du skriver om och i vilket ämne?
 

Rebban

Veteran
Joined
3 Nov 2005
Messages
29
Location
Sundsvall
De låter jättebra, vad hjälpsamma ni är:)

Känner du några som slutat spela oxå som du kan förmedla till mig?*ler*

/Rebecka
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Är 37 och spelar ojämt regelbundet just nu... har varit fullt upp med studier den sista tiden.

Men shot, om jag kan glädja en stackars student med min medverkan så hör av dig.

Maken kan också tänkas ställa upp och eventuellt så kan jag inviga ytterliggare en man eller tre.
 

Rebban

Veteran
Joined
3 Nov 2005
Messages
29
Location
Sundsvall
De låter jättebra de,har inte gjort färdigt enkäten än men ska få den klar innan nästa vecka. Känner du några som slutat spela som varit aktiva innan?
 

Rebban

Veteran
Joined
3 Nov 2005
Messages
29
Location
Sundsvall
Jo så här är de att jag läser till mediepedagog, och ska då skriva min c-uppsats nu. Jag spelade själv rollspel i tonåren och såg de som ett intressant ämne att skriva mer om. Jag tror nämligen att rollspel är kunkskapsbyggande, men även att de har fått en dålig stämpel. Jag skulle önska att skolan började ta till vara ungdommars intressen mer i sin undervining, för att få eleverna intresserad av skolan. Det är väl delvis därför jag skriver min uppsats.

De är mer vanligt att man spelar rollspel i tonåren, därför tycker jag de är intressant att se varför en lite klick fortfarande spelar i "vuxen" ålder.

Jag har tänk sammanställa en enkät, men även göra några djup intervjuer. Så känner du dig manad att hjälpa mig?

Jag skulle även behöva ha kontakt med folk som slutat spela, har du något tips på hur jag kan gå tillväga då?
 

Rebban

Veteran
Joined
3 Nov 2005
Messages
29
Location
Sundsvall
Re: OoO

Jo så här är de att jag läser till mediepedagog, och ska då skriva min c-uppsats nu. Jag spelade själv rollspel i tonåren och såg de som ett intressant ämne att skriva mer om. Jag tror nämligen att rollspel är kunkskapsbyggande, men även att de har fått en dålig stämpel. Jag skulle önska att skolan började ta till vara ungdommars intressen mer i sin undervining, för att få eleverna intresserad av skolan. Det är väl delvis därför jag skriver min uppsats.

De är mer vanligt att man spelar rollspel i tonåren, därför tycker jag de är intressant att se varför en liten klick fortfarande spelar i "vuxen" ålder.

Jag har tänk sammanställa en enkät, men även göra några djupintervjuer. Så känner du dig manad att hjälpa mig?

Jag skulle även behöva ha kontakt med folk som slutat spela, har du något tips på hur jag kan gå tillväga då?

Intressant för vilken skola ska du då handleda?
 

Rebban

Veteran
Joined
3 Nov 2005
Messages
29
Location
Sundsvall
Jag har tänkt göra en enkät och några djupintevjuer, tyvärr är inte enkäten klar än, men inom väldigt snar framtid är den koplett. Vore snällt om du ville svara på den.
 

Targon

Hero
Joined
29 Jun 2000
Messages
1,667
Location
Lund
Helt ok. Skicka den när du är färdig så ska jag se vad jag kan pressa fram för svar. :gremsmile:
 
Top